Jag ändrade bara till engelska, har kvar 24timmars klocka och så satte jag klipptiderna mellan 16-20 mån-fre, sen har jag inte gjort mer...
 
Vreta Kloss skrev:
Jag tror att det ska kunna fungera bra. Bäst blir det om kan placera laddstationen under altanen vid gräsmattans kant, så att du slipper lägga in en extra sväng. Om du inte förstår min beskrivning kan jag rita en bild åt dig.
Tror det ska gå bra. Altanen är inte helt fyrkantig utan mer sexkantig så kan nog få till en naturligt bra vinkel den borde klara.
 
Prata med supporten igår 4/5 och dom sa att det ska komma bugguppdatering i slutet av veckan eller början av nästa. Min 791:a stänger av sig i laddstationen och det kunde bero på 2 saker, antingen att det är en bugg i mjukvaran eller att man har lite för långa kablar bak i laddstationen och dom då korsar varran, då uppstår störningar som orsakar avstängningen.
 
Jobbar ju som systemvetare och har haft lite funderingar på det här med strömavbrott. Vad jag förstått så stannar klipparen sig då laddstationen blir strömlös?

Men att klipparen då också måste ha en pinkod för att den ska gå igång igen (om nu strömmen är tillbaka).

Detta kan ju vara lite dumt om man har ett klippschema som blir avbrutet.

Min tanke är då följande.

Vid ett strömavbrott så startar klipparen igen när strömmen är tillbaka, MEN den avger en varningssignal, låt oss säga var 30e sekund. Inom t.ex. ett dygn måste man ange pinkoden, för annars stannar den tills det att man anger pin-koden.

Då försvinner inte säkerheten i sig, då klipparen blir obrukbar ett dygn senare om man inte angivet pin-koden, men samtidigt så förlorar man inte klippschemat för dagen.

Och vi som har wifi skulle kunna få en pusch notification och ange koden via appen isf också. :)
 
Nån som vet om det lönar sig att som jag har satt en jordfelsbrytare i uttaget där jag har ström till laddstationen? Åskan har slagit ut grannars laddstationer.
 
jpson67 skrev:
Nån som vet om det lönar sig att som jag har satt en jordfelsbrytare i uttaget där jag har ström till laddstationen? Åskan har slagit ut grannars laddstationer.
En jordfelsbrytare gör tyvärr inte så mycket. Det bästa är att helt enkelt dra ut kontakten! Men själv ska jag köpa ett överspänningsskydd http://www.clasohlson.com/se/Överspänningsskydd/36-3390

Det kommer inte hjälpa mot en direktträff, men det ska klara en hel del!
 
Det är en sådan jag köpt, ända skillnaden är att det stod att den va för utomhusbruk
 
Fick detta från Torbjörn på Maskinverkstaden på Clas Ohlson idag:

"Hej, vi har nu fått besked att dom hittat en bugg i mjukvaran och ny kommer inte förrän 15 maj. Om man väljer att behålla klipparen får man ett presentkort på ett nytt batteri att hämta ut när det blir dags att byta och en kniv sats med 12 knivar. Möjligheten finns ju alltid att lämna tillbaka den och du behöver inte dra upp kabeln i det läget utan låt den ligga ifall du skaffar något annat. Vi är väldigt ledsna över situationen men kan inte påverka något själva heller eftersom vi inte har kontakten med tillverkaren själva. Hör av dig hur du vill göra."
 
R
Undrar om de som köpt på andra ställen får liknande erbjudande
 
  • Gilla
alokam
  • Laddar…
Ryssi skrev:
Undrar om de som köpt på andra ställen får liknande erbjudande
Tack för input Exabit

Knappast och som jag sagt tidigare det var därför jag köpte på CO vet om en otroligt bra kundvård där,och jag har varit på väg att kontanta CO jag oxå
 
Hej har köpt mig en WG796E wifi. Och nu efter en vecka har den börjat återställa tid och datum av sig själv.
Dettta verkar hända mitt på dagen, för jag kontrollerade tidigt på morgonen och då var det ok men när jag kommer hem från jobbet har det ändrats.
Någon som har tips /råd ?
 
Kvint skrev:
Tror det ska gå bra. Altanen är inte helt fyrkantig utan mer sexkantig så kan nog få till en naturligt bra vinkel den borde klara.
Okej, jag hoppas att det blir bra för dig. Jag gjorde en bild ändå, det är ju roligt att rita i Paint :) Kanske hjälper det någon:
4kJypjS.png
 
  • Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
jpson67 skrev:
Prata med supporten igår 4/5 och dom sa att det ska komma bugguppdatering i slutet av veckan eller början av nästa. Min 791:a stänger av sig i laddstationen och det kunde bero på 2 saker, antingen att det är en bugg i mjukvaran eller att man har lite för långa kablar bak i laddstationen och dom då korsar varran, då uppstår störningar som orsakar avstängningen.
Detta kan faktiskt stämma. jag har 10 cm överskott på utkabeln och såg att den längre ut faktiskt korsade lite några cm bort. Jag vek utkabeln åt sidan och sedan dess har klipparen inte stängt sig någon gång. Allt flyter på riktigt bra nu och mattan är kanonfin!
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Vreta Kloss skrev:
Okej, jag hoppas att det blir bra för dig. Jag gjorde en bild ändå, det är ju roligt att rita i Paint :) Kanske hjälper det någon:
[bild]
Enda nackdelen med att bygga in den är ju att regnsensorn då spelar ut sin roll. Då kommer den gå ut och börja klippa för att först då känna av att det regnar. Men om man inte bryr sig om detta så fungerar det. Jag funderar på att bygga ett sidoskydd bara som då ger skugga (inte bra för laddningen att den står i direkt sol på sommaren). Då kommer även sensorn att fungera och man undviker start vid regn.
 
peternicklas
Trilenium skrev:
Enda nackdelen med att bygga in den är ju att regnsensorn då spelar ut sin roll. Då kommer den gå ut och börja klippa för att först då känna av att det regnar. Men om man inte bryr sig om detta så fungerar det. Jag funderar på att bygga ett sidoskydd bara som då ger skugga (inte bra för laddningen att den står i direkt sol på sommaren). Då kommer även sensorn att fungera och man undviker start vid regn.
DEn i blå elips borde fungera MEN kolla den aut. kantklippningen så den fungerar. Den backar ut för att sedan göra en båge runt laddstationen och haka på slingan bakom. Kanske trådarna ligger lite för närma varandra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.