Danlars skrev:
Jag köpte en Landroid M WG790e med version 0,85 och den stänger av sig nu när jag har svenska på den. Jag har bytt till engelska för att se om den fungerar efter det. Däremot har den inte rymt, alltid något... :p Någon som har sett till någon ny version av programvaran?
Nä inte ännu jag har fått uppdaterat min till troligen 0,85 och den stänger av sig den var i hässleholm utan förbättring
får hoppas dom har löst det med ny uppdatering,när den kommer
 
  • Gilla
Danlars
  • Laddar…
Prade nyss med supporten ,och dom hoppades med uppdatering denna veckan,verkade svävande, dom testkörde i förra veckan:confused:
 
Då gäller inte "måndag" längre verkar det som då... tack för input Elkludde!
 
Försökte söka i tråden men hittar ingen "whats new" / "changelog" eller dylikt förutom zonindelning och klonkljudet.
Någon som vet vilka övriga 20 nyheter (enligt hemsidan) som är nya?
 
Min regnsensor verkar också pajj... Regnar som tusan men Tobbe är ute och klipper.. Skriker inte kvalité om Worx regnsensor?
 
  • Gilla
mg765 och 1 till
  • Laddar…
Min WG790e håller sig snällt i laddstationen idag när det regnar, alltid nått som sagt....!
 
Ska i veckan få hem min Landroid L och undrar om någon installerat laddstationen under en altan och fått det att funka. Enligt manualen ska den ju stå parallellt med slingan. och ha fri väg två meter före och efter. Funderar på om det skulle gå att få den att gå in under altanen med en liten vinkel istället så den får skydd.
 
Finns en del om detta i början av tråden ( mycket att läsa). Läs även tråden om Landroid V 1.0.
 
Redigerat:
Tack så mycket. Jobba mig igenom dom senaste 30-40 sidorna men får helt enkelt börja från 0 :)
 
Trilenium skrev:
Kabeln är inte korsad någonstans? Och den är klippt så att den inte ligger i rullar vid laddnings?
Dom sa oxå så på supporten, jag har ju för mig att den inte är korsad vid ön men får kolla när regnet har slutat. Sen sa dom att laddaren kabel inte får vara ihoprullad och det är den. Regnsensorn funkar iallafall☺
 
Kvint skrev:
Ska i veckan få hem min Landroid L och undrar om någon installerat laddstationen under en altan och fått det att funka. Enligt manualen ska den ju stå parallellt med slingan. och ha fri väg två meter före och efter. Funderar på om det skulle gå att få den att gå in under altanen med en liten vinkel istället så den får skydd.
Jag tror att det ska kunna fungera bra. Bäst blir det om kan placera laddstationen under altanen vid gräsmattans kant, så att du slipper lägga in en extra sväng. Om du inte förstår min beskrivning kan jag rita en bild åt dig.
 
Trilenium skrev:
Då gäller inte "måndag" längre verkar det som då... tack för input Elkludde!
Troligen inte denna måndag,kanske nästa eller nästa
 
Vart ju nöjd när jag ändrade till engelska och att det löste avstängningsproblemet, men nu ringde frugan å frågade om den verkligen skulle klippa när det ösregnar.... Så helt hundra är inte min heller... Jaja de löser sig nog med uppdateringen...

Men som jag tidigare frågat, kan man plocka ut en backup på befintlig firmware i maskinen? Fungerar ändå nåt sånär som det är nu ju...
 
pioswe skrev:
Vart ju nöjd när jag ändrade till engelska och att det löste avstängningsproblemet, men nu ringde frugan å frågade om den verkligen skulle klippa när det ösregnar.... Så helt hundra är inte min heller... Jaja de löser sig nog med uppdateringen...
Testa att göra rent regnsensorerna ordentligt. Jag putsade upp dom och då stannade den i laddaren när det regnade.
 
Ändrat till engelska och am/pm samt manuella klipptider men stänger ändå av sig i laddaren. Vilka inställningar kör du med mer exakt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.