Vet ej var tjockleksgränsen går, men det finns ju folk som lagt under gjutna trädgårdsplattor.
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
HasseTeknik skrev:
Vet ej var tjockleksgränsen går, men det finns ju folk som lagt under gjutna trädgårdsplattor.
Jag har tråden under 5cm trädgårdsplattor och det fungerar hur bra som helst!
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
Trilenium skrev:
Låt oss säga att man hade lagt kabeln under stenarna. Hade klipparen uppfattat kabeln då eller fungerar det inte genom sten?
Går bra.
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
david gustafsson. Då har du ju det som alternativ också!

Ta bort stenarna tillfälligt, lägg slingan och pussla sedan ihop det igen! :) Köp hårdfog så slipper du senare också att rensa ogräs mellan stenarna. Hade det "problemet" själv innan. Roligare att lägga den tiden på att titta på sin klippare när den klipper ;)
 
Problemet är att det är handhuggen sten sedan dom byggde huset. Tjockleken varierar mellan ca 7 - 25cm på dom. Undersidorna är väldigt ojämna.
 
För er med Landroid + WIFI som saknar täckning i trädgården säljer cdon ut wifiextender till 80% rabatt. Oklart om denna är optimal med landroiden men billigt är det iaf.
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
exabit skrev:
Fick detta från Torbjörn på Maskinverkstaden på Clas Ohlson idag:

"Hej, vi har nu fått besked att dom hittat en bugg i mjukvaran och ny kommer inte förrän 15 maj. Om man väljer att behålla klipparen får man ett presentkort på ett nytt batteri att hämta ut när det blir dags att byta och en kniv sats med 12 knivar. Möjligheten finns ju alltid att lämna tillbaka den och du behöver inte dra upp kabeln i det läget utan låt den ligga ifall du skaffar något annat. Vi är väldigt ledsna över situationen men kan inte påverka något själva heller eftersom vi inte har kontakten med tillverkaren själva. Hör av dig hur du vill göra."
Jag chattade med Clas i dag men där hänvisade man mitt klagomål till Worx som skulle kontakta mig med besked. Det var inte frågan om batteri och knivar.
 
Satte idag på min träningsklocka på klipparen för att följa klippmönster samt sträcka. Exakt 354 meter på 60 minuter.

63.72 m2 avverkades!
 
  • Gilla
Erick
  • Laddar…
Uppdaterade SW idag till V0.72 på min WG794E. Gick bra att få in på första försöket. Nu får vi se om allt funkar när den ska ut om någon vecka.
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
peternicklas
HasseTeknik skrev:
Uppdaterade SW idag till V0.72 på min WG794E. Gick bra att få in på första försöket. Nu får vi se om allt funkar när den ska ut om någon vecka.
Min går utan några som helst problem.
 
Angående åska och klippare.
Jag kollade tidigare inlägg om problem med blixtnedslag och kvaddade laddare.
För min del kopplar jag alltid ur slingan när åskan är På G.
Strömförsörjningen har jag inte rört, men det kanske jag borde göra.
Orsaken är att när jag skruvade på jaktskyttebanan när vi hade åskväder 1 km bort, så fick jag rejäla stötar från 80 m räls lagd på syll på backen.
Jag har inte funderat mer över orsak - verkan, men allt funkar än (landroiden).
 
HasseTeknik skrev:
Uppdaterade SW idag till V0.72 på min WG794E. Gick bra att få in på första försöket. Nu får vi se om allt funkar när den ska ut om någon vecka.
Min fungerar hur bra som helst förutom regnsensor som slutade fungera i september. Försökte nå supporten idag angående regnsensorn men efter 20 minuter i telefonkö hade jag inte tid att vänta mer.
 
Jag satte igång min klippare förra helgen med v 0.72 och jag tycker att den har något sync fel när den ska svänga, hjulen ska ju gå motsatta håll när den ska svänga. Men ena hjulet står stilla/hackar innan den kommer igång. Så det blir nästan så att den river i gräset när den svänger. Detta upplevde jag inte på 0.50 versionen, men jag får väl låta den gå någon vecka för att se att inte klonket från hjul motorena kommer tillbaka.
Ingen annan som har sett detta på era 0.72 versioner?
 
buregatan skrev:
Jag satte igång min klippare förra helgen med v 0.72 och jag tycker att den har något sync fel när den ska svänga, hjulen ska ju gå motsatta håll när den ska svänga. Men ena hjulet står stilla/hackar innan den kommer igång. Så det blir nästan så att den river i gräset när den svänger. Detta upplevde jag inte på 0.50 versionen, men jag får väl låta den gå någon vecka för att se att inte klonket från hjul motorena kommer tillbaka.
Ingen annan som har sett detta på era 0.72 versioner?
Min svänger mycket mjukare nu med 0.72 både med 0.50 &. 0.61 rev den upp gräset men inte nu mer.
 
  • Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
nissenhj skrev:
Min svänger mycket mjukare nu med 0.72 både med 0.50 &. 0.61 rev den upp gräset men inte nu mer.
Tycker även att min svänger lite mjukare.
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.