depalma skrev:
Länken till mjukvaru uppdateringen är ju denna:
[länk]

Frågan är varför man inte hittar länken någonstans på hemsidan. Borde ju finnas tycker jag. Eller är jag bara blind?
Hur har ni annars hittat denna länk?
Det har jag oxå undrat
 
  • Gilla
Nyfiken-41
  • Laddar…
depalma skrev:
Frågan är varför man inte hittar länken någonstans på hemsidan. Borde ju finnas tycker jag. Eller är jag bara blind?
Den finns på bild 2 av 4 på förstasidan. Klicka på de runda plupparna om bilden inte ändras automatiskt.
 
  • Gilla
jpson67 och 1 till
  • Laddar…
Tack där satt den
 
Har lagt i 0.72 nu.
Den tar större sväng förbi laddstationen för att gå till zonen jämfört med 0.61 vilket är bra då den inte krockar med huset till den. Den slutar heller inte leta efter slingan och börjar klippa gräset fast utan att starta klipparen som i 0.61 om den krockar med något vid zonsökning.
"Invätar schematid", felstavat.
"Enable boundary cut" glömt att översätta, samt det står "Aktivera PIN-kod" när man väljer den menyn.

Motorerna verkar svänga mjukare, med en liten fördröjning mellan motor 1 och 2 vid sväng. När den svänger genom att reversera ett hjul, då rycker den lika mycket som förut (t.ex. när den hakar på slingan på vägen hem, många ryck blir det).
 
Försöker ladda ner ny version från hemsidan nu, men får bara Wrong SN or model number..Någon annan som får samma?
 
  • Gilla
Nyfiken-41
  • Laddar…
peternicklas
gees skrev:
Försöker ladda ner ny version från hemsidan nu, men får bara Wrong SN or model number..Någon annan som får samma?
Fungerar när jag provad för 2 minuter sedan. SN börjar med ett årtal.
 
  • Gilla
subaru95
  • Laddar…
Från det ena till det andra.
Har fått ett problem med min maskin. Anar att batteriet är dåligt fast jag underhållsladdat det i vinter.
Installerade maskinen i helgen för årets säsong, (köptes in förra året)
Har en Landroid M WG794E. Oranga hjulsidor.
Allt är rätt inkopplat med slinga och LED lampa lyser grönt inget som blinkar etc.
Maskinen kör ut från laddstationen när jag manuellt trycker på start, den piper vänder och ger sig av.
Den tuggar på i cirka 10-15 minuter och dör sedan rakt på plats.
Inga felmeddelande , bara helt död.
Startar man upp maskinen, matar in sin pin kod etc och trycker start igen så går den 10-15minuter och sedan dör den igen och den håller på så.
När jag sätter den i laddstationen så "laddas" batteriet väldigt snabbt känns det som.

Någon som haft snarlik erfarenhet?
Har SW0.51, har inte uppdaterat själv något bör tilläggas.

Var kan man köpa batterier förresten utan att bli helskinnad?
Är det bara från servicefirman i Hässleholm?
 
Redigerat:
gees skrev:
Försöker ladda ner ny version från hemsidan nu, men får bara Wrong SN or model number..Någon annan som får samma?
Fungerar precis nu i stunden!
Har du en WG794E? Den enda som jag förstått det som har en uppgradering
 
Hellå!
Jag är ny här på forumet, men eftersom jag läst o fått tips så tänkte jag regga mig o bidra med det jag listat ut.
Jag har en WG794E
Om stöldrisken:
Jag uppdaterade till 0.72. Då blev lösenordet "resetat". Nåja! Jag tänkte testa om jag kunde mata in 0.72 igen.
Det ville inte maskinen vara med om.
Nu har jag inte testat att uppgradera efter att ha avaktiverat lösen (det är ju iofs inte aktuellt).
Om det går att mata in en "lägre" version för att sedan återigen lägga in 0.72 (då försvinner ju lösen) vet jag inte.
För min del funkar det inte att lägga in 0.72 två gånger utan att kunna lösen.
Om allt stämmer så innebär det att våra klippare är stöldskyddade.
Ja jag får väl testa och återkomma.
USB-minnet jag använder är ett gammalt 1GB SanDisk, o det funkar perfekt, så för min del har jag inte behövt gå upp till 4GB.
Just nu låter jag klipparen mala upp en rejäl hög med lönnlöv för o se ifall den "spontant" kan omvandla den till nåt användbart (maskföda). Vidare lät jag allt i kvistväg ligga kvar.
 
Redigerat:
  • Gilla
mg765 och 1 till
  • Laddar…
Kringlan82 skrev:
Från det ena till det andra.
Har fått ett problem med min maskin. Anar att batteriet är dåligt fast jag underhållsladdat det i vinter.
Installerade maskinen i helgen för årets säsong, (köptes in förra året)
Har en Landroid M WG794E. Oranga hjulsidor.
Allt är rätt inkopplat med slinga och LED lampa lyser grönt inget som blinkar etc.
Maskinen kör ut från laddstationen när jag manuellt trycker på start, den piper vänder och ger sig av.
Den tuggar på i cirka 10-15 minuter och dör sedan rakt på plats.
Inga felmeddelande , bara helt död.
Startar man upp maskinen, matar in sin pin kod etc och trycker start igen så går den 10-15minuter och sedan dör den igen och den håller på så.
När jag sätter den i laddstationen så "laddas" batteriet väldigt snabbt känns det som.

Någon som haft snarlik erfarenhet?
Har SW0.51, har inte uppdaterat själv något bör tilläggas.

Var kan man köpa batterier förresten utan att bli helskinnad?
Är det bara från servicefirman i Hässleholm?
Jag hade åberopat garantin, inte gått och köpt ett nytt batteri för egna pengar. Det där är ju helt klart inte normalt efter en vinter om det nu är batteriet det beror på.
 
måste bara fråga vad som händer er som har ett usb som inte funkar?
nu blir min skärm bara blå när jag försöker uppdatera, och nu när jag försöker sätta igång den utan minne i så är skärmen bara blå igen=/
 
peternicklas
Ladda ner filen igen och prova på nytt.
 
peternicklas skrev:
Ladda ner filen igen och prova på nytt.
Märkligt. Nu fungerade det. Tack!
 
Såg att filnamnet var ändrat nu i filen man laddar ner. Är det fortfarande 0.72 man får hem?
 
mg765 skrev:
Har du varit i kontakt med supporten med det här problemet? Har de några idéer du kan delge?

Har du dubbelkollat att datum och tid är rätt inställt och sparas?
Ang problemet med att maskinen stänger av sig under natten (min är 790e): Pratat med supporten som säger att det är några ägare med maskiner som hört av sig. De har någon maskin på väg in för att kolla vad som händer. Vi diskutterade kring mjukvaran och ev uppdatering framöver.

Jag fick lämna mitt telefonnr och de skulle återkomma.
Precis som många nämnt tidigare - verkligen bra service och gott bemötande.
 
  • Gilla
buregatan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.