Om lampan blinkar grönt på laddstationen så är det något fel på slingan, troligtvis av.
 
peternicklas
Så då har även min M påbörjat sin säsong med 0.71 under huven. Satta den i laddstationen och tryckte på start.
Den började med att klippa slingan. Laddade sig igen och sedan varit ute 2 gånger hittills idag. Ser inga fel av den typ som andra har haft.

Kom på detta med felet att den klipper laddar och sedan stänger av sig, är det en dag som den ska klippa eller ej. Tror nog att felet ligger i programeringen av klipptiden
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Eftersom halva dagen avlöpt utan att Worx lyckats fixa sin webserver...
...Vem hjälper mig att få tag på firmware med tillhörande instrux?
 
Någon som sett en full changelog på förändringar i senaste uppgraderingen? På hemsidan står det "över 20 förbättringar".
 
peternicklas skrev:
Tror nog att felet ligger i programeringen av klipptiden
Intressant tanke, du får gärna utveckla eftersom jag har problem med detta. Jag satte automatiskt på 800kvm, funkade inte.

Har satt Mån - Fre 07,00 5,5h
 
Sundberg84 skrev:
Intressant tanke, du får gärna utveckla eftersom jag har problem med detta. Jag satte automatiskt på 800kvm, funkade inte.

Har satt Mån - Fre 07,00 5,5h
Jag tror han syftar på att den inte ska starta utanför inställt klipptidsschema. T.ex WG790E/WG791E inställd på 800 m2 klipper bara måndag-fredag 07:00-11:18 om man inte gjort några egna schemajusteringar.

Följaktligen startar den t.ex aldrig på helgerna om man inte ställer in den att göra det.
 
Redigerat:
Aha, ne det stämmer inte då... :(
Har provat och den stänger av sig ALLA dagar, och den stänger verkligen av sig... så man får starta med PIN koden. Inte en tillstymmelse till att vakna själv heller.
 
Sundberg84 skrev:
Aha, ne det stämmer inte då... :(
Har provat och den stänger av sig ALLA dagar, och den stänger verkligen av sig... så man får starta med PIN koden. Inte en tillstymmelse till att vakna själv heller.
Har du varit i kontakt med supporten med det här problemet? Har de några idéer du kan delge?

Har du dubbelkollat att datum och tid är rätt inställt och sparas?
 
Redigerat:
mg765 skrev:
Har du varit i kontakt med supporten med det här problemet? Har de några idéer du kan delge?

Har du dubbelkollat att datum och tid är rätt inställt och sparas?
Supporten - Ja, skickade email i fredags men ej fått svar.
Datum/Tid - Ja det är rätt.

Tips/Ideer:
Det som slår mig är att när jag ställer in antal kvm så står 700 + 800 överst, vilket ger en tid som motsvarar 100 + 200kvm. Så jag har valt 200kvm (längst ner) vilket motsvarar 800kvm i tid. Undrar om detta kan påverka.
Min lista ser ut såhär:
700 - > Motsvarar 100 i tid
800 - > Motsvarar 200 i tid
300
400
500
600
100 - > Motsvarar 700 i tid
200 - > Motsvarar 800 i tid

Det verkar som den stänger av sig på kvällen varje gång, oavsett batterinivå... så antingen är när den är fulladdad och ska slå från laddfunktionen eller är det vi något klockslag. Är det klockslag bör det ju vara något med timerfunktionen som gör att den stänger av sig.

Har du samma problem?
 
peternicklas skrev:
Så då har även min M påbörjat sin säsong med 0.71 under huven. Satta den i laddstationen och tryckte på start.
Den började med att klippa slingan. Laddade sig igen och sedan varit ute 2 gånger hittills idag. Ser inga fel av den typ som andra har haft.

Kom på detta med felet att den klipper laddar och sedan stänger av sig, är det en dag som den ska klippa eller ej. Tror nog att felet ligger i programeringen av klipptiden
Nja fel i programmeringen knappast,den släcker ner sig totalt efter laddning,så man får koda på nytt,och starta,så går den tills programtiden är slut,eller när den behöver laddas,så gör min i alla fall,får se vad servicen ger när den kommer tillbaka
 
Nyfiken-41 skrev:
Fick tillbaka min maskin idag uppdat till Wo64. Enligt supporten är skillnaden till 072 endast att klonkljudet är borttaget.
Idag fick jag tillbaka min maskin rån service, jag hade fått mjukvara vo72 28-08-14.
Men det blir inte förrän till helgen jag sätter igång den. Det ska bli intressant hur det blir att få igång zon klippning för dom hade skickat med manual om det så det finns i mjukvaran iaf.
 
buregatan skrev:
Idag fick jag tillbaka min maskin rån service, jag hade fått mjukvara vo72 28-08-14.
Men det blir inte förrän till helgen jag sätter igång den. Det ska bli intressant hur det blir att få igång zon klippning för dom hade skickat med manual om det så det finns i mjukvaran iaf.
Zonklippningen fungerar om jag fattat rätt så att man kan ställa in var och hur ofta klipparen skall starta på ett visst ställe på gränstråden. Hur länge den sedan klipper inom det tänkta området (zonen) beror på "slumpen" och hur breda utgångarna till området är. Lite virriga är dom nog i Hässleholm. Min klonkar fortfarande. Detta skall vara borta i v0.72 men ändå fick jag tillbaka min med v0.64. Jag får väl uppdatera på nätet om dom får ordning på hemsidan.
 
Nyfiken-41 skrev:
Zonklippningen fungerar om jag fattat rätt så att man kan ställa in var och hur ofta klipparen skall starta på ett visst ställe på gränstråden. Hur länge den sedan klipper inom det tänkta området (zonen) beror på "slumpen" och hur breda utgångarna till området är. Lite virriga är dom nog i Hässleholm. Min klonkar fortfarande. Detta skall vara borta i v0.72 men ändå fick jag tillbaka min med v0.64. Jag får väl uppdatera på nätet om dom får ordning på hemsidan.
Det går att ställa hur många % den skall gå i dom olika zonerna i ,det skall bli 100 totalt tex 75+25
 
Länken till mjukvaru uppdateringen är ju denna:
https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-upgrade

Frågan är varför man inte hittar länken någonstans på hemsidan. Borde ju finnas tycker jag. Eller är jag bara blind?
Hur har ni annars hittat denna länk?
 
Elkludde skrev:
Det går att ställa hur många % den skall gå i dom olika zonerna i ,det skall bli 100 totalt tex 75+25
Jag tror att Du missuppfattat funktionen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.