60 300 läst · 351 svar
60k läst
351 svar
Whiskey-tråd!
Själv har jag alltid gillat Yamazaki 12 år single malt. Den är lite lätt rökig i smaken men ger en fruktig och rund eftersmak. Den gick att köpa på bolaget förut men den är numera fridlyst och har ökat från 900 kr i pris till runt 1400 kr för att omvärlden har fått upp ögonen för denna.
Byter gärna bort några flaskor Box/Highcoastwhiskey privatbuteljering, mot något gott, gärna rökigt och udda, kom med förslag.
Kartong medföljer. Finns i Nacka from nästa vecka.
Tappad på fat: 2015-10-27
Buteljering: 2021-03-24
Alkstyrka: 59,4%
Peated 45ppm
Fattyp: Islay cask ek
Kartong medföljer. Finns i Nacka from nästa vecka.
Tappad på fat: 2015-10-27
Buteljering: 2021-03-24
Alkstyrka: 59,4%
Peated 45ppm
Fattyp: Islay cask ek
Spännande, jag håller HC som den högst hängade stjärnan på den svenska whiskyhimlen.Jonatan79 skrev:
Ska inventera sen skickar jag ett PM
Det blev en Tomintoul 15 Years Old Oloroso Sherry Single Cask eftersom jag var för slö för att hinna beställa en Bunnahabhain 18 Years innan den försvann ur sortimentet (visserligen tillfälligt enligt Systembolaget, men halva sommaren har ju redan gått ).P pmd skrev:
Beskrivningen låter bra, så nu får vi se om den kan leva upp till sitt pris (fat chance!).
Medlem
· Stockholms län
· 535 inlägg
Lova att berätta om du smakar på den!P pmd skrev:Det blev en Tomintoul 15 Years Old Oloroso Sherry Single Cask eftersom jag var för slö för att hinna beställa en Bunnahabhain 18 Years innan den försvann ur sortimentet (visserligen tillfälligt enligt Systembolaget, men halva sommaren har ju redan gått ).
Beskrivningen låter bra, så nu får vi se om den kan leva upp till sitt pris (fat chance!).
Själv är jag en Aberlour abunadh-fantast, gillar den bäst utan vatten. Kvalitet till rimligt pris.
Annars gillade jag Glenfarclas 25-åring rätt bra - uppdrucken nu förstås…
Köpte bourbon i vintras; Blantons gold edition, varm och komplex karaktär. Mycket trevlig!
Lite offtopic: Frugan älskar Delamains Reserve de la Famille, så vi köpte en till för nåt år sedan, men den tangerar verkligen prisgränsen… för 4 år sedan kostade den ca 3000:- på systemet, vi köpte andra flaskan på Silja för 3700:- och nu går den lätt för 4500:-, om man alls hittar den…