Själv har jag alltid gillat Yamazaki 12 år single malt. Den är lite lätt rökig i smaken men ger en fruktig och rund eftersmak. Den gick att köpa på bolaget förut men den är numera fridlyst och har ökat från 900 kr i pris till runt 1400 kr för att omvärlden har fått upp ögonen för denna.

Maskintok skrev:
[bild]
Denna blev det idag..
Och denna
[bild]
Maskintok skrev:
[bild]
Denna blev det idag..
Och denna
[bild]
Oh, loch lomond, Kapten Haddocks favorit

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Byter gärna bort några flaskor Box/Highcoastwhiskey privatbuteljering, mot något gott, gärna rökigt och udda, kom med förslag.
Kartong medföljer. Finns i Nacka from nästa vecka.

Tappad på fat: 2015-10-27
Buteljering: 2021-03-24
Alkstyrka: 59,4%
Peated 45ppm
Fattyp: Islay cask ek

• Flaska Box High Coast whisky med etikett och kartong, angiven peated 45ppm och fatstyrka 59,4%.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
A
B Budski skrev:
Oh, loch lomond, Kapten Haddocks favorit
anfäkta anama.. :rofl:

• Gilla
Budski
  • Laddar…
A
Hamburgare på en bricka bredvid ett glas whisky och en förpackning våtservetter.
Skapa konto

När kocken själv får service.. :cool:

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Byter gärna bort några flaskor Box/Highcoastwhiskey privatbuteljering, mot något gott, gärna rökigt och udda, kom med förslag.
Kartong medföljer. Finns i Nacka from nästa vecka.

Tappad på fat: 2015-10-27
Buteljering: 2021-03-24
Alkstyrka: 59,4%
Peated 45ppm
Fattyp: Islay cask ek
Spännande, jag håller HC som den högst hängade stjärnan på den svenska whiskyhimlen.
Ska inventera sen skickar jag ett PM

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Smuttade på Gammelstillas senaste släpp ”2021” idag. Mycket trevlig!

P
P pmd skrev:
Tack för alla tips!
Det blev en Tomintoul 15 Years Old Oloroso Sherry Single Cask eftersom jag var för slö för att hinna beställa en Bunnahabhain 18 Years innan den försvann ur sortimentet (visserligen tillfälligt enligt Systembolaget, men halva sommaren har ju redan gått :)).

Beskrivningen låter bra, så nu får vi se om den kan leva upp till sitt pris (fat chance!). :D

• Gilla
Silver78 och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det blev en Tomintoul 15 Years Old Oloroso Sherry Single Cask eftersom jag var för slö för att hinna beställa en Bunnahabhain 18 Years innan den försvann ur sortimentet (visserligen tillfälligt enligt Systembolaget, men halva sommaren har ju redan gått :)).

Beskrivningen låter bra, så nu får vi se om den kan leva upp till sitt pris (fat chance!). :D
Lova att berätta om du smakar på den!

Själv är jag en Aberlour abunadh-fantast, gillar den bäst utan vatten. Kvalitet till rimligt pris.

Annars gillade jag Glenfarclas 25-åring rätt bra - uppdrucken nu förstås…

Köpte bourbon i vintras; Blantons gold edition, varm och komplex karaktär. Mycket trevlig!

Lite offtopic: Frugan älskar Delamains Reserve de la Famille, så vi köpte en till för nåt år sedan, men den tangerar verkligen prisgränsen… för 4 år sedan kostade den ca 3000:- på systemet, vi köpte andra flaskan på Silja för 3700:- och nu går den lätt för 4500:-, om man alls hittar den… :cry:

A
Flaska av Loch Lomond whisky och ett whiskeyglas halvfullt på ett mörkt träbord.
Skapa konto

När frugan valt och är så snäll och bjuder... :love:

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Kapten Haddocks favorit :rofl:

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
A
N Niq skrev:
Kapten Haddocks favorit :rofl:
anfäkta å anamma..
:crysmile::crysmile:
nedrans sjöbusar..

Jo den är fin...
inte som. highland park 18 år.. Men duger gott

Hade ingen öl så kunde inte dricka taklagsöl. Det fick bli ett glas taklagswhisky istället. Bowmore är den flaskan som är öppen just nu.

• Gilla
1
  • Laddar…
A
Hand håller en flaska Teeling whiskey i en gyllene förpackning med textdetaljer.
Skapa konto

tja den var ju fin.. får se om den är lika trevlig som jag mindes..

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Det postas för lite i denna tråd! Svensk kvalitet i kväll. Har ett gäng flaskor, byter gärna om någon är intresserad, skål!
Flaska BOX Single Malt Whisky, "110-åringen", begränsad upplaga, 64 flaskor, svenskprodukt, whiskyprovning, halvfylld.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.