69 666 läst · 197 svar
70k läst
197 svar
Volvo t24 startar ej
Råkade ur för det med traktorn förra året, tvingade i lite ström i batteriet från bilen, sen provade jag med laddaren igen och då funkade det. Tydligen behövs lite motstånd eller vad det heter för att starta laddarenKloge skrev:Nu när du har haft av magneten kan den ha kommit fel när du monterat den. Prova att flytta den ett halvt varv tills den tänder till. Kolla också brytaravståndet,ska vara 0,4mm om jag minns rätt.
En dum fråga men den står inte i stoppläget med spaken?
Jag minns en gång i min undom när jag hade mekat med hojen och skulle starta den och jag kickade och kickade och inte ett livstecken. Svettig och förbannad såg jag att dödarknappen var intryckt. Jag brukade alltid stanna med att vrida om nyckeln och använde aldrig knappen så därför tänkte jag inte på den.
Jag har själv en Buster 320 som ska igång. Jag har fått startmotorn renoverad och nu när jag skulle starta så är batteriet död och tar inte emot laddning. Livet är hårt för oss veteranägare =)
Tycker att rotorn rör sig i 180 graders rörelser. Borde ju vara 90 grader.
Anders nämnde en stoppklack, var hittar jag den?
Finns en mutter på baksida magnet, något speciellt o tänka på om man lossar den?
Finns en "6" på hjulet där muttern är, baksida magnet. Samt en "6" på baksida godset typ kl 12.
Ska dessa stå mot varandra?
Anders nämnde en stoppklack, var hittar jag den?
Finns en mutter på baksida magnet, något speciellt o tänka på om man lossar den?
Finns en "6" på hjulet där muttern är, baksida magnet. Samt en "6" på baksida godset typ kl 12.
Ska dessa stå mot varandra?
Lite bilder
Ibland blir man trött.... Efter att hållt på och skruva på magnet, flytta drev m.m så börjar magneten ge gnista på alla stift.
Monterar tillbaka klumpen, flyttar runt tändkablar. Tar bort förgasaren och matar upp tändgas och nu puttrade den till
Nu är det bara förgasaren som ska kollas över.. Hoppas iaf den startar sen även om jag inte riktigt vet vad jag ändrade på he he
Monterar tillbaka klumpen, flyttar runt tändkablar. Tar bort förgasaren och matar upp tändgas och nu puttrade den till
Nu är det bara förgasaren som ska kollas över.. Hoppas iaf den startar sen även om jag inte riktigt vet vad jag ändrade på he he
Det gamla var spruckit så nu sitter det ett sprillans nytt på... skulle iofs vara packningen som läckte då, men den är också ny.
Japp, fotogenare som nu går på bensin.. Brukar iofs blanda i lite diesel.
Japp, fotogenare som nu går på bensin.. Brukar iofs blanda i lite diesel.
Ska fixa en turbobild
Var iofs när att traktorn blev ett minne blott innan ha ha
tänkte vara shysst o ploga hos grannen också, vi har rätt goa backar kan jag tillägga
Han har en skarp sväng vid det brantaste he he trodde inte traktorn skulle få upp sån fart med blad nere och bromsarna i botten ha ha tänkte, fan också ha ha men det gick fint klarade kurvan och lovade mig att aldrig åka där igen he he
Var iofs när att traktorn blev ett minne blott innan ha ha
tänkte vara shysst o ploga hos grannen också, vi har rätt goa backar kan jag tillägga
Han har en skarp sväng vid det brantaste he he trodde inte traktorn skulle få upp sån fart med blad nere och bromsarna i botten ha ha tänkte, fan också ha ha men det gick fint klarade kurvan och lovade mig att aldrig åka där igen he he