O olsjo skrev:
Under våren 100% hemma, 4-5 ggr/v. Nu 2-3ggr/v och ett par dagar på gymmet. Extremt värd investering. (Byggde det dock innan Corona så var en slump att det var bra tajming)
Vad är det som driver dig till gymmet när du har det så fint hemma? :) Kommer du utveckla gymmet hemma?

Jag byggde mitt precis vid den värsta hetsen i början av Corona för att jag ville ha ett hemmagym. Det var också slumpen då vi har ett riktigt gym i fastigheten på jobbet. Vi är två verksamheter som använder det där en överlägsen majoritet jobbar skift och tränar inte/lite.

Sannolikt kommer blocket svämma över av begagnat snart då många längtar tillbaka till det sociala på ett kommersiellt gym. Själv gillar jag inte vanliga gym av flera anledningar. Men de två största faktorerna är folk och utrustningen som jag sällan är nöjd med :D

Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Ni som nu har hemmagym - tränas det frekvent eller var det ett nyårslöfte? :)
Tränat hemma i 10 år. Gött när man har en bit till närmsta gym

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
O
Vad är det som driver dig till gymmet när du har det så fint hemma? :) Kommer du utveckla gymmet hemma?

Jag byggde mitt precis vid den värsta hetsen i början av Corona för att jag ville ha ett hemmagym. Det var också slumpen då vi har ett riktigt gym i fastigheten på jobbet. Vi är två verksamheter som använder det där en överlägsen majoritet jobbar skift och tränar inte/lite.

Sannolikt kommer blocket svämma över av begagnat snart då många längtar tillbaka till det sociala på ett kommersiellt gym. Själv gillar jag inte vanliga gym av flera anledningar. Men de två största faktorerna är folk och utrustningen som jag sällan är nöjd med :D
Det sociala (flers kompisar tränar på gymmet) samt att vissa saker är smidigare att göra på ett riktigt gym. Jag kommer nog fixa någon form av pullup rig/stång utomhus till våren, men inomhus är det nog inte mycket som saknas :) skulle vara att förbättra isolering och uppvärmning då.

O olsjo skrev:
Börjar bli färdigutrustat.
Förresten kom jag på en sak. Din bänk sviktar en del när man har den plant. Jag tog en 45x95mm regel och kapade till. Ställde den mot foten så att ryggstödet får vila på den. Bänken blev riktigt stum och stabil! För att vara en lite billigare ställbar bänk så blev den riktigt kompetent! :)
Gym med förstärkt träningsbänk genom regel mot foten som syns markerad med en gul cirkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Byggt bänk och ställning i trä och gjutit skivor och hantlar i betong

• Hemmagym med byggd träbänk och ställning, betongvikter på skivstång och hantlar på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Nousche och 50 till
  • Laddar…
T
4-5 ggr vecka blandat tyngder och cykel. Sa upp mitt Sats-abonnemang i mars när det gick ut.

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
O
Förresten kom jag på en sak. Din bänk sviktar en del när man har den plant. Jag tog en 45x95mm regel och kapade till. Ställde den mot foten så att ryggstödet får vila på den. Bänken blev riktigt stum och stabil! För att vara en lite billigare ställbar bänk så blev den riktigt kompetent! :)
Är faktiskt nöjd med bänken, tycker den är stabil och upplever inte att den sviktar. Kan du visa hur du menar?

O olsjo skrev:
Är faktiskt nöjd med bänken, tycker den är stabil och upplever inte att den sviktar. Kan du visa hur du menar?
La till en bild ovan :)

T
Håller med. Det är ju mycket enklare att "åka till gymmet" om det är i källaren. Jag vill inte träna socialt så jag har aktivt valt stora gym och tider med få besökare tidigare ändå, så den biten saknar jag inte alls.

• Gilla
Giddas och 1 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Är det bara jag som hellre har mina bilar än ett gym i garaget? :p
Ja det är ju en sak om man bygger om vardagsrummet eller köket till gym, men dom som förstör garaget borde skämmas :)

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Ja det är ju en sak om man bygger om vardagsrummet eller köket till gym, men dom som förstör garaget borde skämmas :)
Nyckeln är att ha ett garage som rymmer bilarna och gymmet :cool:

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Första vintern körde jag utan värme i garaget men i vintras unnade jag mig några plusgrader.

• Inreddt garage med gymutrustning, hyllor med verktyg, och posters på väggen.
    Skapa konto
  • Gilla
Giraffens och 4 till
  • Laddar…
Både jag och frun tränar regelbundet. Insåg att om båda vill träna crossfit i en box så gick inte riktigt tidsekvationen ihop med barn, jobb och hus. Istället tränar vi nu ihop hemma och tillsammans med kompisar. Även barnen hänger på. Sen blir det lite pengar över som tidigare gått till träningsresor eller mer utrustning. 5 år i huset och hemma boxen har växt sen dess.

• Gilla
bellinus och 2 till
  • Laddar…
L Låset skrev:
Nyckeln är att ha ett garage som rymmer bilarna och gymmet :cool:
Mitt garage är nog närmare 100 kvm, men där får inte plats något gym ändå ;)

Har träningsmatta på sovrumsgolvet samt ett gäng med miniband och en samling hantlar instuvade i en gammal byrå, det är mitt hemmagym :rofl:

• Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Gått från nån kettlebell till källargym, till garaget när jag kastade ut bilen för ett par år sedan! :rofl:

Det är dock under "utveckling" igen, bytte ut ett powerrack mot en kombobänk med tävlingsgodkända mått. Så lite justeringar och större speglar är vad som står på agendan.
Motorcykeln är utbytt och det är inte alls lika "städat" nu :sweat: Hemmagym i garage med kombobänk, viktskivor, kettlebell och motorcykel i bakgrunden.
Skapa konto
Ett hemmagym i garaget med skivstång på golvet framför kombobänk och hantelställ, ej städat.
Skapa konto

• Ett hemmagym med en kombobänk, vikter och speglar i ett garage, under utveckling.
    Skapa konto
  • Gymutrustning i garage med kombobänk och tävlingsmått samt synliga hantlar och spegelreflexion av rummet.
    Skapa konto
  • Gilla
Giraffens och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.