Hehe, funkar bra...

Racket klara utan problem 130 kg (testat) i höjd för knäböj, men lite rangligt så jag kommer nog göra en bur av det.
Eller att jag fixar ett stadigt av stål.

• Hemmagjort träställ för knäböj med skivstång och vikter i en verkstadslokal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jonle336 och 8 till
  • Laddar…
Garage omvandlat till gym med skivstänger, viktplattor och träningsutrustning, röd belysning.
Skapa konto

Vårt garagegym. Det som fattas är lite hantlar, samt så ska vi göra en utedel med lite traktordäck, farmerswalk-väskor och rep. Sen är vi rätt nöjda för hur vi gillar att träna.

• Gilla
  • Wow
justdoitx och 19 till
  • Laddar…
D Dennis K skrev:
[bild]

Vårt garagegym. Det som fattas är lite hantlar, samt så ska vi göra en utedel med lite traktordäck, farmerswalk-väskor och rep. Sen är vi rätt nöjda för hur vi gillar att träna.
snyggt! Skönjer till och med en liten plattform :cool:(y)

Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
snyggt! Skönjer till och med en liten plattform :cool:(y)
Rätt iakttaget :cool: I det här fallet har man längden på sin sida, så takhöjden räcker till olympiska lyft trotts plattform :cool:

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Under uppbyggnad
Hemmagym under uppbyggnad med träningsutrustning och cyklar i ett garage.
Skapa konto
Hemmagym med viktplattor staplade på en träbock, en skivstång, hantlar och röda tegelstenar i bakgrunden.
Skapa konto
Hemmagym med en byggd ställning för bumperplattor i en källarlokal.
Skapa konto

De enkla ställen till bumper platsen blev över förväntan.

Nästa steg är några speglar på väggarna, ser att folk inte gillar de små plattorna från Ikea? Tur man läste här, var dessa jag gick i tankarna på men får bli att titta efter andra alternativ då.

• Gilla
ACME och 4 till
  • Laddar…
S
En situp om dagen.
Oupprättad säng med vita lakan och grått överkast i ett minimalistiskt sovrum.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
h3mm4frun och 38 till
  • Laddar…
S DanielF skrev:
En situp om dagen.
[bild]
Sänghalmspasset är dagens bästa träningspass

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
T
JonasOl JonasOl skrev:
Under uppbyggnad
Nästa steg är några speglar på väggarna, ser att folk inte gillar de små plattorna från Ikea? Tur man läste här, var dessa jag gick i tankarna på men får bli att titta efter andra alternativ då.
Vet inte om det blir bättre om man limmar dem plant på en skiva, men att sätta upp dem på en lätt ojämn vägg med de medföljande dubbelhäftande tejpbitarna blir extremt dåligt.

• Gilla
PASwe och 2 till
  • Laddar…
fick användning för överblivet virke förra ägaren lämnat på vind

• Hemmagjord squat rack av trä i ett garage med skivstång och vikter på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
Hjortmark och 6 till
  • Laddar…
O
Är det någon som har byggt en pullup-rig (utomhus) som är stabil i längsled för att kippa, t.ex. för muscle-ups? Kan man få den tillräckligt stabil med endast två reglar eller måste man använda 4 och bygga en bur för att staga upp i längsled?

Kan inte admin radera denna tråden fortast möjligt? Får min fru på det här så kommer mitt (vårt) garage aldrig bli sig likt igen! ;)

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
O olsjo skrev:
Är det någon som har byggt en pullup-rig (utomhus) som är stabil i längsled för att kippa, t.ex. för muscle-ups? Kan man få den tillräckligt stabil med endast två reglar eller måste man använda 4 och bygga en bur för att staga upp i längsled?
Om du har en vägg att bygga mot så är det nog görbart med enklare konstruktioner.

Annars kan jag tänka mig att det bara är en fråga om storlek på fundamentet och gjuta ner tryckimpregnerade 95x95. Visst, det håller inte för evigt men säkert tillräckligt med år för att du ska hinna tröttna :)

O
Börjar bli färdigutrustat.

• Panoramavy av ett hemmagym med roddmaskin, hantlar, cyklar på väggen och viktskivor.
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
jonle336 och 17 till
  • Laddar…
Inrett hemmagym i trångt utrymme med träningsutrustning, hantlar och motionscykel.
Skapa konto
Utegym med ringar och rep fastsatta på en träkonstruktion på en trätrall med grönområde i bakgrunden.
Skapa konto

Trångt inne. Lite mer plats ute. Men utesäsongen är förhållandevis lång här. Tipset om stallmatta kan jag bara hålla med om. Funkar ypperligt.
Men med välplanerat pass går det att köra crossfit med 3 pers inne. Ute sätter bara fantasin gränser. Har 800m, 500m och 400m uppmätt ute i kvarteret.

• Gilla
likblek och 8 till
  • Laddar…
Ofärdigt trägolv på grus i garage med grön matta och gymutrustning.
Skapa konto
Trägolv på grus i ett kallgarage. Med ”pensionärsmatta” . Är inte helt färdigt än

• Gilla
Obie och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.