Tack för alla tips om musik att upptäcka. Just nu lyssnar jag på rush för typ första gången (digitalt, ej vinyl, men ändå) och det svänger riktigt bra!

• Gilla
  • Älska
David Wallin och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Rush. Återkommer till dem för att de var nytänkande, så musikaliska och Kvinnor!
Men kvinnor var dom väl inte? Visst Geddy Lee hade ju en ljus röst som en kvinna, men alla i gruppen var ju män :)

Men jag håller med om Rush! En av mina favoriter!

A
K Klabbarparn skrev:
Nu blev man ju lite nyfiken... :D Att köra en Neil Peart cover och kalla den "trasslig" får mig att anta att du är rätt haj på trummor! :D
Nja, en gång i tiden var jag iaf ganska duktig. Den här gjorde vi för ca 10 år sedan, men redan då hade man tacklat av rejält. När jag får tid över ska jag köpa mig ett trumset och komma igen lite. Det är om inte annat ett enkelt sätt att köpa tillbaks lite av sin ungdom, de bra bitarna.

• Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Men kvinnor var dom väl inte? Visst Geddy Lee hade ju en ljus röst som en kvinna, men alla i gruppen var ju män :)

Men jag håller med om Rush! En av mina favoriter!
Jag blandande ihop några favoriter; Geddy Lee i Rush har en ljus röst som kan misstas för en kvinnas röst, men bandet som jag tänkte på (när jag tänkte...) var Heart, båda bra och lyssnar gärna till.

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
mowatom skrev:
Nja, en gång i tiden var jag iaf ganska duktig. Den här gjorde vi för ca 10 år sedan, men redan då hade man tacklat av rejält. När jag får tid över ska jag köpa mig ett trumset och komma igen lite. Det är om inte annat ett enkelt sätt att köpa tillbaks lite av sin ungdom, de bra bitarna.
Äsch, sådär låter alla skitduktiga gamla musiker ;):cool:

• Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Jag blandande ihop några favoriter; Geddy Lee i Rush har en ljus röst som kan misstas för en kvinnas röst, men bandet som jag tänkte på (när jag tänkte...) var Heart, båda bra och lyssnar gärna till.
Jag kan säga att jag gjort samma misstag själv. :)

Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag kan säga att jag gjort samma misstag själv. :)
Tack för supporten, kände mig mer än dum nyss! ;)

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Tack för supporten, kände mig mer än dum nyss! ;)
Inte alls dum, hör man Geddy Lee sjunga, så låter det som och man tror det är en kvinna, helt klart!

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Hmmm Wintergatan? Nått mer som jag måste kolla upp då!
Finns en youtube-kanal som deras frontman Martin driver, den är rätt kul, om man gillar sånt...

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Den där maskinen är ju magisk. Ibland undrar jag om man inte borde låsa in den killen tillsammans med Ola C i ett snickeri. De två skulle kunna komma ut med nästan vad som helst tror jag.

Maria T
Finns flera manliga sångare (utan att namnge operatenorer), Geddy Lee som nämnts nyss, David Bowie, Freddie Mercury, Tommy Shaw m fl har ett röstomfång som får många att häpna, och tvivla på om det är en man eller en kvinna som sjunger.
Ska fundera vidare på de sångerskor som jag vet har röstomfång som kan lura många, men tills dess så låter jag er lyssna till detta, Cheap Trick och Robin Zander.

Huddingebo Huddingebo skrev:
Har en Thorens TD160 med shure V15 typ 3 picup. Nålen är av.

Vad bör jag göra tycker ni? Ny nål eller byta pickupp? Kan lägga 3000kr, max 4 om det verkligen gör skillnad.
Ny nål är det enda som behövs!
Någon Ortofon OM- kanske är bättre men tveksamt om det är värt att byta... ny nål så det fungerar igen är vad jag skulle välja

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Här kommer jag att hänga och kolla! Har just dammat av runt 18 hyllmeter vinyl och riggat upp skivspelaren. Flesta plattorna är nog mannens men jag har bidragit med många fina maxisinglar. Här ska spelas!
Har aldrig haft många vinylskivor, har kvar 3/4 av en läskback( 20-30st?) Gav bort ca ett dussin till närradion bla en bildsingel med Samantha Fox Touch Me. Har ingen LP uppkopplad för tillfället men det står en Dual 505 i garderoben hos mamma och väntar, minns inte PU. Och en Rotel- 930BX i källarförrådet med Mission bokhyllehögtalare. Inget har använts de senaste 25 åren så lytar i förstärkare och högtalare, delningsfilter, misstänker jag är i dåligt skick....

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Ska kolla upp dom helt klart!
Maria T Maria T skrev:
Är också ett stort fan av the Cure så hoppas på detta tips!
Personligen tycker jag mest om deras första album "Kælan Mikla" (som faktiskt spelades in efter deras andra :thinking:) och deras senaste "Undir Köldum Norðurljósum". Från hård, ganska minimalistisk postpunk till dagens tjockare ljudbilder, dock fortfarande med de postpunkiga basgångarna. ...och ja, de sjunger helt på isländska. :heart:

Kör en favorit såhär en söndagskväll :D ett av deras bästa album enligt mig!

Queens of the Stone Age vinylomslag, abstrakt konst, rött och svart, spelare, spegelreflektion, modern musikmedia.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tabors39 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.