David Wallin David Wallin skrev:
Sådant som inte är en "officiell del av releasen" brukar jag ta bort, såvida det inte skadar fodralet mer än lappen redan gjort.
Låter vettigt!

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
A
Dan1891 Dan1891 skrev:
Idag spelade jag den här LP'n från 1989.
Väldigt bra, jag har alltid gillat gruppen, och Pictures of You är ju bara helt underbar!

[bild]
Jag tycker det är deras bästa album. Det var lite av ett sådant där gnällalbum när det kom, buhu, "nya Curesoundet" osv. Det har ett underbart sound, så fort man släppt ner nålen och "Plainsong" drar igång så är det lite så att tårarna rullar på kinden:heart:

• Gilla
TowaTei och 2 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Se'n har jag fått upp öronen för hennes röst också, och wow! En av de bästa från Sverige iaf.
Eller från Finland iaf ;)

• Haha
Dan1891
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Idag spelade jag den här LP'n från 1989.
Väldigt bra, jag har alltid gillat gruppen, och Pictures of You är ju bara helt underbar!

[bild]
mowatom skrev:
Jag tycker det är deras bästa album. Det var lite av ett sådant där gnällalbum när det kom, buhu, "nya Curesoundet" osv. Det har ett underbart sound, så fort man släppt ner nålen och "Plainsong" drar igång så är det lite så att tårarna rullar på kinden:heart:
Jag har redan tipsat om Kælan Mikla tror jag. Om ni inte upptäckt dem än så gör ett försök. Låter väl inte som The Cure kanske, men de lär kunna locka samma publik. De spelade för övrigt förband till The Cure nån gång - personligen efterfrågade av Robert Smith!

Såg KM live för ett år sen. Jag grät typ halva spelningen. :rofl::heart:

• Gilla
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
Jag har redan tipsat om Kælan Mikla tror jag. Om ni inte upptäckt dem än så gör ett försök. Låter väl inte som The Cure kanske, men de lär kunna locka samma publik. De spelade för övrigt förband till The Cure nån gång - personligen efterfrågade av Robert Smith!

[media]
Ska kolla upp dom helt klart!

• Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Maria T

[media]
Är också ett stort fan av the Cure så hoppas på detta tips!

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Fredagsdisco med en grupp som jag såg i Västerås konserthus (i foajén) som jag klassar som en av de bästa konserter jag varit på!

Vinylskiva på spelare, albumomslag med autografer, rymdtema, bordskonstellation med människor och instrument på jorden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
Maria T
K Klabbarparn skrev:
Fredagsdisco med en grupp som jag såg i Västerås konserthus (i foajén) som jag klassar som en av de bästa konserter jag varit på!

[bild]
Har hört många fina ord om det är den konsert jag tror det gäller, 2016?

• Gilla
Klabbarparn
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Har hört många fina ord om det är den konsert jag tror det gäller, 2016?
Det stämmer! 15:e oktober 2016 :D

Edit: ett sånt där o-underbart ögonblick där jag i mitt stilla sinne trodde att ”det var för några år sen” :crysmile:

• Haha
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Hmmm Wintergatan? Nått mer som jag måste kolla upp då!

Maria T
Rush. Återkommer till dem för att de var nytänkande, så musikaliska och Kvinnor!

Bilderna kommer troligen vara felvända (har försökt vända rätt flera ggr) men bortse från det, tack.

En skivomslag med ordet "RUSH" i rött, svartvita streck och droppar på vit bakgrund.
Skapa konto
Ett finger pekar på spårlistan på omslaget till Rushs skiva, med en bild av en bandmedlem.
Skapa konto

Låten "Need some love" är, enligt mig, fantastisk.

• Gilla
1
  • Laddar…
A
Maria T Maria T skrev:
Rush. Återkommer till dem för att de var nytänkande, så musikaliska och Kvinnor!

Bilderna kommer troligen vara felvända (har försökt vända rätt flera ggr) men bortse från det, tack.

[bild] [bild]

Rush är fantastiska. Såg dem i Globen -07, grymt bra! Jag och min son (han är sådan där grym progressiv metal gitarrist) har faktiskt spelat in en cover av Limelight, jag på trummor. Fyfan, den var trasslig att lära sig:crysmile:

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
mowatom skrev:
Rush är fantastiska. Såg dem i Globen -07, grymt bra! Jag och min son (han är sådan där grym progressiv metal gitarrist) har faktiskt spelat in en cover av Limelight, jag på trummor. Fyfan, den var trasslig att lära sig:crysmile:
Nu blev man ju lite nyfiken... :D Att köra en Neil Peart cover och kalla den "trasslig" får mig att anta att du är rätt haj på trummor! :D

Maria T Maria T skrev:

[bild] [bild]

Nu kanske jag har missat något men så många kvinnor var det väl inte med i Rush? :thinking:

Edit: lyckades se dem i Globen 2011. Magiskt.

Maria T
@Klabbarparn och @mowatom - förlåt för att jag i min skalle blandade ihop Rush (fantastiskt band!) med Heart, ett annat fantastiskt band.
Har inget att skylla på annat än att jag för tillfället håller på att lyssna till och kategorisera skivor. Kul ja, lätt nej.

Rush är grymma, Heart likaså och jag lyssnar gärna till båda.

Pudlar ut nu, hej hej.

Maria T Maria T skrev:
@Klabbarparn och @mowatom - förlåt för att jag i min skalle blandade ihop Rush (fantastiskt band!) med Heart, ett annat fantastiskt band.
Har inget att skylla på annat än att jag för tillfället håller på att lyssna till och kategorisera skivor. Kul ja, lätt nej.

Rush är grymma, Heart likaså och jag lyssnar gärna till båda.

Pudlar ut nu, hej hej.
jag tycker inte du behöver be om ursäkt i denna till synes prestigelösa och härliga tråd! (y)

• Gilla
  • Älska
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.