815 706 läst · 1 749 svar
816k läst
1,7k svar
Villa Svarthem, Totalrenovering av 70-talshus
Slet på fram till 1 inatt för att bli klar med garderobsväggen. Den blev tyvärr ändå inte helt klar, så jag får slita vidare ikväll. Målaren kom förbi nu på förmiddagen för att lägga första vändan med spackel.
Så! Då var allt klart för målaren. Insåg att jag glömt en dosa samt rör till lampknapp inne i garderoben. Inte hela värden då jag tänkt styra belysningen med en sensor på dörrarna. Men, jag fick dit ett rör och en dosa ändå nu. Funkade med en rotdosa och lite pill
Imorgon ser jag fram emot att se resultatet av spackling no2!
Imorgon ser jag fram emot att se resultatet av spackling no2!
Grejen är att jag tycker spackling och målning är ganska rogivande. OM man inte är stressad av livet runtomkring... Familjen i första hand och då har jag inte tid att spendera flera timmar varje kväll med att göra det själv. Tyvärr, för det är det funkar lite som terapi för mig.buspojken skrev:
Å brottas med 3 barn, sambo och 2 katter?Snigla skrev:
Alltså missförstå inte, filmkvällar med familjen är fantastiska och tid med min familj värdesätter jag högt, prioriteras många gånger långt före mina egna behov.
Oavsett hur tight tides ram jag har, hur kasst väder det är, hur trångt det är längs takfoten på vinden osv, så får jag ett inre lugn av att få skapa. Det gäller nog oavsett om jag håller i hammare, gitarr eller en penna. Att realisera det som tidigare bara funnits i en tanke finner jag oerhört belönande och givande. Jag har dock samma sjukdom som de flesta lider av, lathet... Det är tungt att komma igång vissa dagar.
Redigerat:
Det där ser ut som en spegling av mig..... förutom gitarren, där är jag värdelös.erik_n skrev:så får jag ett inre lugn av att få skapa. Det gäller nog oavsett om jag håller i hammare, gitarr eller en penna. Att realisera det som tidigare bara funnits i en tanke finner jag oerhört belönande och givande. Jag har dock samma sjukdom som de flesta lider av, lathet... Det är tungt att komma igång vissa dagar.
Med tanke på vad du har åstakommit med huset så är det en väldigt lindrig åkomma du har. Vi är många som är lång mycket hårdare drabbade, du skulle bara se hur utsliten min soffa börjar blierik_n skrev: