Stiligt 👍
 
Kommer nog bli riktigt bra när du blir klar 😃
 
Murandet har sugit massor med energi ur mig, framförallt för att jag har haft lite strul med ryggen senaste tiden... Eller egentligen senaste åren, men det går upp och ner. Just nu mest ner....

Jag har börjat klura på det här med putsen och kommit fram till att jag kommer slamma muren med A-bruk iallafall. Sen får vi se vad resten blir. Har förhoppningsvis även lånat till mig en pump så jag kan struts på putsen, lat som jag är ;)

Men först ett helt annat kapitel: imorgon landar en 25kbm container på gården! Nu jävlar ska det rensas och slängas skräp som aldrig förr! Garage, tomt och källare skall rensas under kommande 2 veckor!

Gissar på att jag bla kommer hitta minst 5-6 rollerbyglar av samma storlek och modell och kanske en sisådär 7-8 hammare, några skruvdragare osv... det brukar bli så när jag städar....
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
erik_n skrev:
Murandet har sugit massor med energi ur mig, framförallt för att jag har haft lite strul med ryggen senaste tiden... Eller egentligen senaste åren, men det går upp och ner. Just nu mest ner....

Jag har börjat klura på det här med putsen och kommit fram till att jag kommer slamma muren med A-bruk iallafall. Sen får vi se vad resten blir. Har förhoppningsvis även lånat till mig en pump så jag kan struts på putsen, lat som jag är ;)

Men först ett helt annat kapitel: imorgon landar en 25kbm container på gården! Nu jävlar ska det rensas och slängas skräp som aldrig förr! Garage, tomt och källare skall rensas under kommande 2 veckor!

Gissar på att jag bla kommer hitta minst 5-6 rollerbyglar av samma storlek och modell och kanske en sisådär 7-8 hammare, några skruvdragare osv... det brukar bli så när jag städar....
Då får du sälja av lite grejer sen med ;) det kommer bli tomt efter din rensning! :D
Men det är jäkla skönt å få bort lite dynga..det har ju en tendens att samlas på hög (hävdar fortfarande att det måste va "grannen" som dumpar hos oss haha)

Krya på ryggen!
Med vänlig hälsning, Sandra
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Grymmt bra jobbat, lätt bästa projektet på byggahus. Snälla skulle du kunna lägga upp dom första bildern, skulle verkligen vilja se dom :)
 
Kikar in lite för o se om nått hänt, bättre med ryggen?
Rent i trädgården/garaget? :)
 
Jodå, ryggen är det lite dagsform på. Vissa dagar prima, andra dagar not so much...

Vi fyllde 25 kbm ganska enkelt. Garaget är redat på skräp, men påfyllt med saker som ska säljas eller skänkas bort. I källarförrådet har antalet flyttkartonger reducerats från ca 100 till 26. Tomten är fortfarande ganska trist, men oredan är samlad till ett ställe iallafall.

Vi smet iväg en vecka till värmen och kom hem häromdagen. Nu sitter vi och planerar vad som ska göras innan snön och kylan kommer. Förutom att få muren såpass klar att jag kan återfylla så står tex ett skärmtak vid garaget till cyklarna högt upp på listan. Får se vart det leder...
 
Ah skönt med lite semester för att ladda batterierna ibland! Hoppas ni hade fint väder :)

Ja, det där med husägarskap..innebär ju att man sällan är sysslolös..finns alltid nått att göra liksom! Snarare så att man måste begränsa sig (prioritera) lite, man måste ju ha ett liv också :)

Vi försöker avsluta påbörjade saker nu inför vintern vi, sen ska det planteras lökar osv inför nästa år! (y)
 
Idag fick jag ihop 3 timmar medans fru å barn var på kalas en bit upp på gatan.

Utsidan av muren är slammad med rödgrund.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska försöka hinna med insidan under veckan, vore skönt om man kunde återfylla nästa helg. Har dock inga höga förväntningar då veckan är ganska fullsmetad med jobb... Men, håller tummarna och kör på!
 
  • Gilla
Tigermilk och 1 till
  • Laddar…
Eddiekarlsson skrev:
Grymmt bra jobbat, lätt bästa projektet på byggahus. Snälla skulle du kunna lägga upp dom första bildern, skulle verkligen vilja se dom :)
Jag ska försöka flytta bilderna till en ny server så kanske jag kan få liv i den.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Nu är äntligen hela muren slammad med rödgrund!

Så nu är det dags att köpa platonmatta och några ton singel...
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Snyggt. Blir spännande att se det färdiga resultatet..
 
Veckorna fullkomligt flyger förbi och man hinner knappt andas. Just nu är det galet mycket att göra på jobbet och jag ser ingen direkt tendens till att det skulle bli lugnare inom närtid. Vet inte riktigt hur det ska gå med att få till återfyllnaden runt muren klar innan snön kommer. Det skulle vara om jag hinner i helgen...

Parallelt med det så har jag eventuellt ett par killar som kan rycka in och göra klart vårt sovrum. Skulle vara skönt att ha ett sovrum att ha sängen i snart... det var ett par år sedan sist... eller en garderob, har haft mina kläder i ikea-säckar så länge att jag inte ens stör mig på det längre... illa!

Inte mycket till uppdatering, men vi lever iallafall och planerar i det tysta :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Nu händer det grejer igen.

Sista rummet på övervåningen står på agendan. Dvs vårt sovrum. Så här ser planen ut:

render1.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


render2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


render4.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För andra gången under den här renoveringen så tar jag faktiskt hjälp :) :D
Killarna började i torsdags och skruvade sista gipsskivan för 20 minuter sedan. Så nu väntar jag på att målaren ska höra av sig. Lägger upp lite bilder på när jag kommer hem...

Måste erkänna att även om det är förbaskat kul att bygga så är det väldigt skönt att komma hem till redan utförda arbeten. Något som jag har lärt mig är att:

1. Renovera med ett barn som bor hemma varannan vecka är en dans på rosor.
2. Renovera med ovan barn + 1 till är lite tuffare, men det går!
3. Renovera med 10åring, 4 åring och nykläckling är svårare än man någonsin kunde föreställa sig... jag är glad om jag håller mig vaken till äldsta dottern sover....
 
  • Gilla
Tigermilk och 3 till
  • Laddar…
Ser fram emot bilder på sovrummet sen, planeringen ser kanon ut :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.