Status
Inte öppen för fler kommentarer.
ArbetsTidsFörkortning?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag visste att det var något alldeles för enkelt för att fixa det tidigt på morgonen.....

roli skrev:
Ursäkta men vad menas med ATF ?
Säkert något lätt som jag inte förstår så här tidigt på morgonen.....
I USA står det väll för Anti Terrorist Force :).
Men här hemma betyder det Arbetstidsförkortning :)

-RB- skrev:
ArbetsTidsFörkortning?
Funderade igår jag med.. :)

FredrikR skrev:
Funderade igår jag med.. :)
Frågar man inte får man inget veta.....(y)

Hos oss heter ATF'en ATK av nån anledning. Här i norrland kanske det bara är arbetstidskortning 😄

richardtenggren
Hos oss heter det trevalet, men åter till ämnet, har det löst sig med firman som gjorde badrummet? Ni kan väl inte få betala fullpris?

De har inte vågat skicka den nya räkningen, men efter mitt samtal med VDn så tror jag nog att de förväntar sig fullt betalt. Det kommer de inte få, den saken är säker. Vi får se hur det löser sig. Rörläggaren har tagit tillbaka sin räkning men inte skickat en ny än

• Gilla
tpsoft
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
De har inte vågat skicka den nya räkningen, men efter mitt samtal med VDn så tror jag nog att de förväntar sig fullt betalt. Det kommer de inte få, den saken är säker. Vi får se hur det löser sig. Rörläggaren har tagit tillbaka sin räkning men inte skickat en ny än
Du får väl i alla fall avdrag för att de använt ditt badrum som övningslokal två gånger. :)

Det tragiska är att han som gjorde det rätt sista gången är en egenföretagare som hjälper firman när han har lite jobb. Så de är inte firmans killar som gjort rätt ;)

• Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
A
Grattis får man väll säga. Att det ÄNTLIGEN löst sig med badrummet! :)

Ramnemark skrev:
Det tragiska är att han som gjorde det rätt sista gången är en egenföretagare som hjälper firman när han har lite jobb. Så de är inte firmans killar som gjort rätt ;)
Kanske därför han fick jobbet? Ingen på firman var tillräckligt skicklig?

Det verkar ju så. När de hade gjort fel så sa arbetsledaren till en av killarna "Nej nu får vi ta in Magnus, nu får det inte bli fel mer". Det låter som de inte har kunskapen hos sina 21 anställda :wow:

richardtenggren
Vad var Magnus kommentar till det hela då? Sa han något om det hänt förut osv? 🤓

S
Du tog väl hans kontaktuppgifter så du vet vem du ska ringa nästa gång.. 😉

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.