Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Vad fint det ser ut att bli :) Skönt med fiber!
 
Ja det ska nog bli bra :).
Har beställt 37st patchkablar nu så jag kan koppla in switchen som är 1,5 år och routern som är 6 mån. Vissa saker blir liggandes, hehe
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Det går framåt :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyvärr ser man hur snett våtrumsmattan sitter, men det finns inget att göra åt det nu 😐
 
Tråkigt på ett sånt fint badrum i övrigt!

Skulle det gå att "mörka" genom att lägga en mjukfog på ovansidan av handfatet? Och lägga den lite osymmetriskt?
 
simpa81 skrev:
Tråkigt på ett sånt fint badrum i övrigt!

Skulle det gå att "mörka" genom att lägga en mjukfog på ovansidan av handfatet? Och lägga den lite osymmetriskt?
Ja det är värt att pröva :).

Jag tror jag ska överleva med snedheten men frugan har lite OCD så hon kommer störa sig.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
S
Finns det matta kvar?
Om det är ett problem att störa sig på även med lite perspektiv så kan man kanske skära till en mattbit och limma den i utrymmet mellan stommarna.

Förresten, hade du inga fler vattenpass? 😉
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
sinuslinus skrev:
Finns det matta kvar?
Om det är ett problem att störa sig på även med lite perspektiv så kan man kanske skära till en mattbit och limma den i utrymmet mellan stommarna.

Förresten, hade du inga fler vattenpass? 😉
Eftersom det är en firma som gjort mattläggningen så antar jag inte att det finns något kvar.

Jag får väll kompensera vattenpassen som mattfirman saknade ;)
 
Tråkigt att det blivit snett. Skulle ju kunna avhjälpas med någon form av stänkskydd. Tex en målad glasskiva.
 
Ja jag kan fundera lite på en lämplig lösning. Det är snett på alla väggar men syns värst vid inredningen då den är spikrak. Tack för tipset :)
 
M
Du kan ju ringa dem och höra om dem vill byta en bit matta mot ett vattenpass då dem verkar sakna det ;)
 
Handlar nog inte om att det saknas vattenpass utan mer att hörnen inte varit helt i lod, eftersom man rullar ut mattan så kommer den att vandra om hörnen inte är 100%, "alla" mattläggares mardrömsmatta i ett snett rum
 
Så kan de vara, för ventilationslådan är inte helt rak. Men det borde gå att lösa på något sätt. Mattan hade kunnat skarvas i hörnet eftersom skåpen täcker hela väggen. Eller hade de rullat ut den från andra hållet hade det sneda bara blivit mellan schaktet och dörren, vilket är knappt 1m. Nu är hela badrummet snett. Och det är ett par cm snett
 
beror ju på om man är höger eller vänsterhänt :)
Visste mattläggaren att det skulle dit ett skåp som täckte precis hela hörnet?
Det går att kapa mattan i ett hörn eller rättare sagt ca 1dm in, spackla ut den kanten, och börja från hörnet, men det är att föredra att slippa skarva så man har obrutet tätskikt runt om.
Problemet är ju såklart tiden, ska man sätta halva badrummet, vänta på tork i flera timmar kanske till nästa dag, sen åka dit och sätta resten på 1 timme....

samma sak med bården, oftast mäter man ner från taket, tex 40cm, gör markeringar, tejpar limmar, kapar bården i rätt höjd och trycker den mot taket, är då taket snett så blir bården sned

borde väl finnas en bit eftersom dom satt tvättnedkastet först, annars kan dom säkert beställa en bit åt dig
 
Taket är rakt :). Men jag förstår vad du menar. Att det är snett i resten av badrummet stör inte mig så mycket men just vid handfatet så syns det extremt tydligt. Det är inget som går att göra nått åt nu ändå :)
 
Jag vann tillsist :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har monterat lite i badrummet med :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och mina färgglada patchkablar har kommit :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.