Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Bob_the_builder
nino skrev:
En sån färgskillnad vore möjlig ok under lavarna i en bastu efter man kollat med kunden.
Precis, föreslå att firman spikar ihop några bastulavar och täcker med!

Skämt åsido, trist att vissa kör med attityden "jag håller käften och hoppas att kunden inte bråkar". Brist på professionalism och yrkesstolthet.

Det viktigaste är att det är tätt. Men det är synd att finishen blir kass när man lagt nästan 150k på ett bra underarbetet. Jag får ringa och kolla vad de säger. Känns ändå tråkigt att de skurit sönder mattan i duschen, det ända stället man vill ha det 100% tätt

• Gilla
peroande
  • Laddar…
Kan du leva med färgskillnaderna så be firman riva fakturan, annars är det bara att göra om för dom.
Prisavdrag tycker jag inte du ska gå med på, det är så pass mycket jobb och dyrt material så riva fakturan är det enda.
Möjligen att du kan betala spacklingen av golven

Ja om inte de river den så får prisavdraget vara i de svängarna som det hade kostat för dem att göra om hela jobbet, vilket blir nästan hela fakturan. Jag får se vad de säger. Innan jag bestämmer mig för hur jag ska gå vidare så måste de bli tätt runt rören. Blir det vattenskadat så är kostnaderna långt mycket högre än deras faktura....

Ramnemark skrev:
- - -För varje hantverkare jag kommer i kontakt med som konsument så inser jag att man får nog göra det själv om man vill ha det bra. Jag hade aldrig lämnat ett jobb så tattigt.
Jag får tyvärr mestadels instämma i den erfarenheten. Duktiga hantverkare med yrkesstolthet är en bristvara!

Jag har pratat med Tarkett och det svaret jag fick var att det måste rivas och göras om, det är inte godkänt om man inte gjort en "krage" på rören. Nog för att vi klarar oss utan badrummet ett tag till men hur svårt ska det vara att få det man betalar för.....

Nu har jag ringt och chefen på firman var tillmötesgående. Han sa att han skulle komma ut och titta på det och var det inte okej skulle de riva ner det och göra om det. Så än så länge låter det bra.
Sen var det den vanliga ursäkten med "Jag vet inte vad som har hänt, det är en av mina bästa killar". Det jag tänkte mest på då var "Skicka inte någon av de sämre då". Vi får se hur det slutar efter mötet :)

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
För övrigt, om någon undrar var standard är så enligt Tarkett ska det skäras ett mindre hål än rörets storlek, sedan värma och pressa på mattan så det bildas en krans runt. Efter det ska det tätas med Casco Aqua Tät.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
elpaco och 2 till
  • Laddar…
Misstag kan alla göra, det är hur man handskas med det efteråt som visar "var man står".. han kommer nog inse problemet när han kommer på plats.. :)

Håller tummarna för bästa lösningen !

Om det där är vad deras bästa kille förmår, frestas man ju att föreslå chefen att han borde anställa någon som är ÄNNU bättre... Nästan lite synd att man inte kan få löneavdrag för dåligt arbete nuförtiden.

• Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
P
Fult ord! Så där kan det ju inte se ut! Jag kan tolerera en hel del små skavanker utan att gnälla, men färgskiftningen är inte ok och den sönderskurna mattan är ju sketfel. Trist när de professionella inte beter sig proffessionellt. Skulle jag göra fel av motsvarande kaliber i min yrkesutövning så skulle min arbetsgivare förr eller senare förlora miljontals kronor eller tom gå omkull.

Riktigt trist!.

Kommer våderna från rullar med olika batch nummer så kan det tyvärr skilja. Där har även mattläggarens leverantör ett ansvar att leverara rätt till mattlägaren.

Hoppas att ni kommer till en bra lösning för dig!

//Mathias

Eftersom det tog 2 dagar att lägga golvet så tror jag de beställt för lite och fick åka och köpa mer, alltså olika rullar. Han på Tarkett sa att dett kan bli samma nyansskillnad om man lägger mattan åt "fel" håll.

Vi får se vad som händer, tyvärr blir det ingen badrumsinredning i påsk.
Men men. Löser sig allt är jag nöjd, snart ska jag på semester :)

Idag har jag byggt ihop min riktigt manliga central.
Visst, den är lite onödigt stor, men kan man så ska man ;).
Det enda som var restat var finskyddet som ska sitta på mediagruppen

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ja endel mattor ska vådvändas, man roterar den ena mattan 180 grader så man får samma del av mattan mot varandra, har mattläggaren fått ihop mönstret i golvet?
Ang hål Stod det verkligen att alla hål skulle halsas så det blir krage på dom? Tycker det är svårt att få det bra när det är räfflade rörirör

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.