Status
Tråden går ej att kommentera.
Har ingen bra borste så nu när det var slätt körde jag med roller. Körde med pensel när armeringen var där men det gick åt mer än vad instruktionen sa då ;)
 
Får du en inbyggd skarv på röret till lådan för golvvärmeshunten?
 
Ja det får jag. Men det är godkänt att bygga in skarvar på värmesystemet :)
 
Aha, då är jag med :)
 
Ingen större skillnad mot igår, men nu är det flytspacklat lite jämnare och väggen är spacklad i badrummet.
Jag tänkte först ta någon planka att jämna ut flytspacklet med men ingen av dem var raka.
Tillsist tog jag mitt 160cm vattenpass och plastade in det i gladpack, riktigt bra lösning :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Använder man inte flytspackel för att *slippa* jämna ut för hand?
 
Jag följde instruktionerna men det härdade ganska snabbt och blev lite trögare. Men nu är det plant :)
 
peroande skrev:
Använder man inte flytspackel för att *slippa* jämna ut för hand?
Det är inget magiskt med flyt, häller du ut det i ett hörn flyter det ut en bit sen stannar det och du har en liten kulle
 
Jag pratade med Kiilto och de sa att jag skulle prima golvet 3 ggr så kunde jag vänta med att lägga klinkern tills dörren är bytt.

Så idag har jag primat golvet i hallen 3 ggr, slipat och spacklat i badrummet och limmat fast tröskeln i rätt nivå.
Lite småfix imorgon sen är det klart för mattläggaren :)
 
Redigerat:
Idag har det slipats och spacklats i badrummet.
Vi har även täkt golvet inför hantverkarna imorgon.
Till sist primade vi golvet. Det måste vara det tråkigaste man kan göra (med pensel).
Men nu är det klart för gubbarna och fram emot nästa helg har vi matta på väggar och golv och kanske lite inredning på plats :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Har du tejpat med vanlig maskeringstejp? Dom kan sätta sig fast som tusan om den sitter nån dag....
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
nino skrev:
Har du tejpat med vanlig maskeringstejp? Dom kan sätta sig fast som tusan om den sitter nån dag....
Känns som ett problem jag har haft när jag har använt billig noname tejp. Annars tycker jag att det ofta kan sitta förvånansvärt länge utan problem.
 
Jag har använt maskeringstejp ja. Och det var bog någon billig. Däremot hade det mesta släppt i morse. Får se hur det sitter ikväll. Kändes bättre än silvertejp :)
 
jag har den blåa tejpen, suttit länge på några ställen och varit lätt att ta bort
 
  • Gilla
Senior
  • Laddar…
Vi får se hur det går. De ska ju flytspackla så de kladdar ju säkert ner :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.