Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Eller råttorna ;)

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Dom lägger katten i eller under mattes säng.
Eller i hennes skor i hallen.

Så går det i alla fall till hos oss :p

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Idag har det hänt grejer.
Imorse kom rörläggaren och bytte en blandare och två element. Efter det la jag äntligen klinker i hallen (7månader efter planen). Jag är ganska nöjd eftersom jag aldrig kaklat innan :). Nu börjar småfixet bli klart :).

Före (Frugans MacGyver lösning)
Bytt blandare i kök med handdusch och disk i rostfritt stål, bakgrund av kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter:
Nyinstallerad köksblandare ovanför diskho med vita kakelplattor i bakgrunden.
Skapa konto

Och klinkern i hallen. Blev rätt bra med lutningen mot dörren :)
Nytt klinkergolv med plastkors för jämn fogbredd i en hall, lutande mot ytterdörren, med element och jackor synliga.
Skapa konto

Nylagd klinker i hall med distanskryss mellan plattorna och en lutning mot dörren
Skapa konto

Redigerat:
Vad är det för klinker du har i hallen, på jakt efter ngt i samma stil till våran hall?

Är glipan till vänster planerad, eller var det för att minska spillet?

TeroM skrev:
Vad är det för klinker du har i hallen, på jakt efter ngt i samma stil till våran hall?
Det är köpt på Bauhaus.
Den heter Rock Silver 20x60cm
https://www.bauhaus.se/rock-silver-20x60.html

Bor du i krokarna har jag ett paket över :)

• Gilla
TeroM
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Är glipan till vänster planerad, eller var det för att minska spillet?
Det ska gipsas på ett lager på den väggen och sedan en golvsockel, och la jag det såhär blev det exakt 3,5 platta i bredd. Blev ytterst lite spill :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Det är köpt på Bauhaus.
Den heter Rock Silver 20x60cm
[länk]

Bor du i krokarna har jag ett paket över :)
Tack, bor i krokarna men inte dina krokar ...

• Gilla
Jalle81 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Om du köpte klinker för sju månader sedan kan det kanske bli svårt att hävda öppet köp? 😉
Fast om du är stammis kanske det går ändå

Nej det räknar jag inte med :). Men hellre för mycket än för lite. Det räckte precis på plattan så hade någon varit sönder hade jag stått där :)

Fogning idag :)

Nyfogade grå klinkergolv i en hall med en blå hink och svamp i förgrunden.
Skapa konto

I veckan som kommer nu blir det lite pyssel med småsaker som behövs göras, sedan ska det börja städas i barnsovrummen som ska blåsas ut nu i vinter :)

• Gilla
oas och 3 till
  • Laddar…
Nu har den första rörläggaren hört av sig. Arbetsledaren kom väll på när året ska redovisas att de inte fått betalt. Frågan är hur detta ska lösas. För det första har de gjort en hel del fel som jag fick rätta till innan mattan lades. Den andra rörläggaren har även påpekat vissa fel som jag inte vetat om. Det är bl.a. 90 graders böj på toalettavloppet och varmvatten rören de dragit är inte isolerade. Utöver det så försökte jag få tag på dem för att de skulle göra klart badrummet mellan maj-nov. Efter det gjorde en annan rörläggare klart. Min fråga är: Är det rimligt att låta bli att betala helt? Det har ju varit extremt jobbigt att vara utan badrum i 1 år (varav 6 mån pga rörisen). Sen är det fel inbyggda i det färdiga badrummet som inte går att ändra utan att riva hela badrummet. Så frågan är: Vad ska man göra? Jag har inte tänkt betala men frågan är om jag har rätt till att låta bli? Jag har inte fått nått krav än utan bara ett mejl att de vill "lösa" det. Det enda jag ser som lösning är en ursäkt och en riven faktura.

• Gilla
magnusos
  • Laddar…
Jag är ingen jurist, men jag TROR att du har rätt att bestrida åtminstone en del av fakturan. Om du har använt det material som den firman har köpt in så måste du betala för det i alla fall. Men arbetet dom utfört är undermåligt och inte fackmannamässigt utfört så därför kan du bestrida det i alla fall, då du behövt göra om det i efterhand.

Ja det låter rimligt. Däremot så har de lagt på några hundra procent på materialet så det blir nog tvist om det med. Men samtidigt så är där fortfarande fel i deras arbete vilket då borde ge ett prisavdrag. Om de inte följer sin branchs egna regler så borde det bli läropengar för dem. Avloppet till toan går inte att byta utan att förstöra hela badrummet vilket borde göra att de får välja mellan att göra om det (dvs hela badrummet) eller glömma det....

Be dom kolla med sitt försäkringsbolag , kanske kan vara en väg pga försumlighet eller nåt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.