Status
Inte öppen för fler kommentarer.
holmberg87 skrev:
Oj vilket hästjobb! Du kommer få riktigt täta väggar iaf☺
Hinner du med hela huset i år?
Nej jag hinner med denna väggen jag håller på med. Blir det tid över ska jag byta panel på garaget. Men där blir det bara panelen :)
 
Verkar vara en borstfri motor, om den inte rykt så ge den en bra smäll och se om den vaknar till liv :)
 
Jarlsgård skrev:
Verkar vara en borstfri motor, om den inte rykt så ge den en bra smäll och se om den vaknar till liv :)
Jag har klappat till den men det händer inget. Toolab skulle ta in den och se vad som är fel. Det är garanti i 9 mån kvar :)
 
Ramnemark skrev:
Jag har klappat till den men det händer inget. Toolab skulle ta in den och se vad som är fel. Det är garanti i 9 mån kvar :)
Det gjorde du rätt i !

Vet att hiltis knackare kan stendö men vakna till liv om de får sig en redig smäll, beror oftast på att kylfläkten antingen blivit full med skit eller sätt sig lite på sniskan och då drar inte motorn runt :) och tittar man på makitan så är de väldigt lika varandra så kan tänka mig att dem lider av samma problematik :)
 
Jarlsgård skrev:
Det gjorde du rätt i !

Vet att hiltis knackare kan stendö men vakna till liv om de får sig en redig smäll, beror oftast på att kylfläkten antingen blivit full med skit eller sätt sig lite på sniskan och då drar inte motorn runt :) och tittar man på makitan så är de väldigt lika varandra så kan tänka mig att dem lider av samma problematik :)
Toolab skickade en fraktetikett direkt och ska kolla på den. All heder till dem 👍. Skickar den i helgen när jag har lite mer tid :)
 
Vi ska ha besök i helgen av de flesta kompisarna och även ett par bebisar, så målet är att få upp utegipsen så det inte flyger runt en massa isolering eller att ett gäng paranoida mammor skäller ut mig. Så planen idag var att få klart all el i väggarna så jag kan isolera imorgon och skruva gips på torsdag/fredag. Blir en del att dra om när man flyttar dosor. Hann klart med allt utom slangar för data/antenn i barnrummet. Känns ändå som jag ligger i fas 👍

Uttag till fönsterlampor i köket, ska styras via z-Wave

Eluttag installerat i en vägg med brun stavmosaik efter omdragning av el.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kombiram istället för två separata brytare i hallen

Elektrisk vägginstallation med öppen kabeldragning och monterad kombiram för strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och Ström/Data/Tele/Antenn i barnrummet. Det var lite nervöst att klippa bredbandet men nu är det inlagt i nya dosan och internet fungerar 😌

Vägg med uttagshål och kabelgenomföringar vid golvlisten redo för elektriska installationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon ska det in två dosor till i barnrummet, en till fönsterlampa och ett vägguttag extra. Nu däckar jag på soffan till True Detective 💤
 
Ramnemark skrev:
Och Ström/Data/Tele/Antenn i barnrummet. Det var lite nervöst att klippa bredbandet men nu är det inlagt i nya dosan och internet fungerar 😌

[bild]
Drar du in tele och antenn? har du parabol med utländska kanaler?
 
Nja som du läser har vi bredband (ADSL) och i den väggen satt inkommande tele där jag skulle ha de andra uttagen. Och fibern är inte inblåst än så tele uttaget fick vara kvar :). Tv kör vi med parabol just nu, innan körde vi boxer med antenn. Det är lika bra att dra in allt :)
 
Ramnemark skrev:
Det är lika bra att dra in allt :)
Jag håller med. Jag gör likadant men en del tycker att det är onödigt med antenn och tele.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Idag körde jag på rätt bra. Drog in de extra uttagen i väggen, bytte den dåliga isoleringen, la in all 95mm isolering (saknade 3 skivor) och fick upp en del av nästa lager reglar. Utegipsen kanske är på plats tills gästerna kommer på lördag 😵

Isolerad vägg under renovering med synliga reglar och isoleringsskivor vid en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Husfasad under renovering med ny isolering och delvis uppsatta reglar vid en ytterdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Bra jobbat. Kul att följa ditt arbete. Imponerande.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Körde på idag med, börjar bli lite trött nu. Reglat upp hela sista lagret, isolerat en del av det och upp med några gipsskivor. Hann till och med bli mörkt innan jag gav upp 😩. Det ser lite trevligare ut än isoleringen iallafall :)

Nyreglat och delvis isolerat hus med gipsskivor i skymningen, utanför fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Reglad vägg med delvis monterad isolering och några gipsskivor på ett byggprojekt vid skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael.S och 3 till
  • Laddar…
Idag blev det ännu senare, men nu ser huset lite mer okej ut. Upp tidigt imorgon och städa hela trädgården, köra all skit till ÅVC och sen grillfest hela kvällen 🍻

Kvällsbild av hus under renovering sett från en passage med oavslutade väggar och utsikt till en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis renoverat hus med ny fasad och oputsade väggdelar nära entrédörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En delvis renoverat hus på kvällstid med en stege lutad mot fasaden och en oskyddad isoleringsyta under taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Och dääär är jag ifatt! Har nu läst alla inlägg bortsett från några av sidospåren. Jag kan inte annat än instämma i hyllningarna: Blir mycket imponerad av allt du gör. Att döma av bilderna är resultatet mycket gott, även om jag ibland inte delar er smak.
Själv är jag ganska praktiskt lagd, men inte särskilt händig så jag får nippran över minsta projekt i huset - och det finns massor att göra (kök, badrum, wc, duschrum och mer därtill). Har inte resurser att leja bort allt heller, men där avskräcker ju dina erfarenheter så det är lite pest eller kolera över det hela (fast kolera går ju numera att bota...).
 
Tackar :). Det är tur att inte alla har samma smak, då hade det blivit väldigt tråkigt. Man lär sig under tiden man bygger. Jag hade knappt byggt något innan jag började med huset. Nu kör jag det mesta själv :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.