Status
Inte öppen för fler kommentarer.
En liten bit framåt. Min mutterknack la av, får se om den lever imorgon :/

Husfasad under renovering med isolering delvis täckt av träbrädor och exponerade reglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
En liten bit framåt. Min mutterknack la av, får se om den lever imorgon :/

[bild]
Jag lider med dig, vet inte om jag dödade en Hitachi DS 18DSDL idag den rök fint och luktade illa så fick hämta en Milwaukee och borra klart genomföringarna med, om Hitachin är död så blir det en ny Milwaukee istället.
Milwaukee maskinerna klarar av hårdare arbete än Hitachi enligt min erfarenhet men batterierna håller inte så länge som jag önskar att de gjorde på Milwaukee.
 
  • Gilla
Bono_R och 1 till
  • Laddar…
Jag tror och hoppas att det är något slags överbelastningsskydd. För det har hänt en gång innan och då levde den efter att ha vilat en dag. Den ryker inte och är inte speciellt varm, och led-belysningen funkar på den men den snurrar inte. Den är knappt ett år så garantin borde gälla.. Skulle den vara kaputt blir det en modell större tror jag :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
En liten bit till idag. Mutterknacken lever inte än, tur att skruvdragaren orkar dra 6x140mm skruvarna jag använder :)

Pågående isoleringsarbete på en vägg med synliga isoleringsbattar och träreglar nära ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete på en vägg med gul isolering synlig, grannar genom ett fönster och en svart dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad har du för knackare?
 
Gör du en vägg i taget eller river du ner allt? Ser bra ut iaf!
 
Kan inte exakt namn nu men en Makita BDT? BDM? 146 om jag minns rätt. En 18V iallafall :)
 
holmberg87 skrev:
Gör du en vägg i taget eller river du ner allt? Ser bra ut iaf!
En vägg i taget för att bli klar till vintern och för att det inte ska stå öppet förlänge :). Sydsidan gjorde jag förra sommaren :)
 
D
exakt vad är det du gör med fasaden? har tegelfasad, så jag är inte riktigt med.

bakom panelen, sitter det en luftspalt, sen en "asfaboard" som är någon slags skiva? sen isolering innanför?

byter du ut allt?
 
Från början skulle jag bara byta all panel. När jag öppnade första väggen såg jag att det inte fanns någon luftspalt utan de har isolerat 45mm utanför asfaboarden. Så den isoleringen är möglig. Sen när jag ändå är inne och river i väggen så kontrollerar jag ångspärren (plasten), drar om elen och sen tilläggsisolerar. Så det blev lite större jobb än planerat. Men nu får jag friska väggar med lågt u-värde och elen som jag vill ha den. Så när jag är klar ser väggen ut så här:

Gips - osb/spånskiva - ångspärr - 120mm isolering - 95mm isolering - 45mm isolering - utegips - luftspalt 25mm - panel - panel.

Isoleringen ligger omlott och 45-skivan är liggande för att bryta alla köldbryggor :)
 
  • Gilla
Lewdis och 2 till
  • Laddar…
dof skrev:
Vad har du för knackare?
Har kollat upp den nu, denna är det:

Makita DTD146Z 18V
 
Ramnemark skrev:
Har kollat upp den nu, denna är det:

Makita DTD146Z 18V
Är det en borstlös motor på den?
 
D
intressant. bra beskrivet! :)
 
Ramnemark skrev:
Från början skulle jag bara byta all panel. När jag öppnade första väggen såg jag att det inte fanns någon luftspalt utan de har isolerat 45mm utanför asfaboarden. Så den isoleringen är möglig. Sen när jag ändå är inne och river i väggen så kontrollerar jag ångspärren (plasten), drar om elen och sen tilläggsisolerar. Så det blev lite större jobb än planerat. Men nu får jag friska väggar med lågt u-värde och elen som jag vill ha den. Så när jag är klar ser väggen ut så här:

Gips - osb/spånskiva - ångspärr - 120mm isolering - 95mm isolering - 45mm isolering - utegips - luftspalt 25mm - panel - panel.

Isoleringen ligger omlott och 45-skivan är liggande för att bryta alla köldbryggor :)
Oj vilket hästjobb! Du kommer få riktigt täta väggar iaf☺
Hinner du med hela huset i år?
 
Jarlsgård skrev:
Är det en borstlös motor på den?
Nej det tror jag inte. Men den har inte körts speciellt varm och det har aldrig rykt ifrån den så det borde inte vara kolet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.