236 738 läst · 617 svar
237k läst
617 svar
Villa Heij: Egenritat 1,5 plan i lösvirke
Är taket färdigt? Är det meningen att man ska se skarvarna som på bilden?Heij83 skrev:I helgen fick jag hjälp av min far & svåger (elektrikern) som kört från Trosa för att hjälpa till, även svärfar som även han är elektriker kom och satte lite uttag.
Elcentralen är nu spänningssatt, uttagen i vardagsrummet fungerar och spotlights i vardagsrummet lyser.
Vi lyckade även baxa ut den felgjutna bänkskivan på 250kg som legat inne i huset.
Min far roade sig med att sätta alla dörrkarmar.
[bild]
jag har även funderat på vart jag har lagt min ena Hole in One, nu vet jag
Satte magneten på väggen där uttaget borde sitta och den fastna så fint.
[bild]
Sen undrar jag hur tillvägagångssättet är när man använder holeinone?
Hur kan du ha en hel skiva fastsatt och ändå ha en dosa där inne? Är det en sån dosa som man snurrar ut ringen på? Kan man snurra ut den 25mm (om du nu kör osb+gips)?
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Taket är färdigt, det är inte gipsskivor utan färdigmålade takskivor. Tycker att det ger ett bra liv i taket och man slipper risken att skarvarna spricker.X xLnT skrev:Är taket färdigt? Är det meningen att man ska se skarvarna som på bilden?
Sen undrar jag hur tillvägagångssättet är när man använder holeinone?
Hur kan du ha en hel skiva fastsatt och ändå ha en dosa där inne? Är det en sån dosa som man snurrar ut ringen på? Kan man snurra ut den 25mm (om du nu kör osb+gips)?
Stämmer bra med dosan att den går att skruva ut, 25mm är inga problem.
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Dagen har vigts åt att såga och fräsa fönstersmygar.
Testade att sätta ett fönster och dem passar perfekt med en liten knackning in i spåret.
Lämna i sänksågen för service i veckan då den drog lite snett och såga i sig själva, tydligen var det klingan som blivit slö när jag sågat laminatgolv och inget annat hade gått sönder
Den blev som ny, tack VMS Vårgårda, suveräns service.
Testade att sätta ett fönster och dem passar perfekt med en liten knackning in i spåret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Lämna i sänksågen för service i veckan då den drog lite snett och såga i sig själva, tydligen var det klingan som blivit slö när jag sågat laminatgolv och inget annat hade gått sönder
Den blev som ny, tack VMS Vårgårda, suveräns service.
Logga in
Skapa konto
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Precis, vi ska inte ha någon direkt fönsterbräda utan det blir fönstersmygar runt om hela.
På mina fönster har jag ett spår vilket jag har anpassat mina fönstersmygar att passa i.
Jag sätter dem omålade pga det blev för mycket brädor (140 lpm) lättare att måla på plats, vi kör då även omålad foder, då täcker färgen alla mindre springor .
På mina fönster har jag ett spår vilket jag har anpassat mina fönstersmygar att passa i.
Jag sätter dem omålade pga det blev för mycket brädor (140 lpm) lättare att måla på plats, vi kör då även omålad foder, då täcker färgen alla mindre springor .
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg