79 336 läst · 184 svar
79k läst
184 svar
Villa från -69 totalrenovering
yes tanken är att där skall gå ett räcke längs med väggen upp till andra våningen funderar på ett rejält stålrör som vi svetsar fästen påNjingan skrev:
Idag hände det mycket vi satt balkar tvärs över trapphålet som skall bort, en på var sida om befintlig balk
sen stämpla vi upp balkarna för att dra i limträbalken
Till slut var allt på plats och öppningen klar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
sen stämpla vi upp balkarna för att dra i limträbalken
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Till slut var allt på plats och öppningen klar
Logga in
Skapa konto
Fortsatte den med att riva runt trappan
fortsatte där uppe med att dra i kottlingar och avsluta kvällen med att regla upp väggen vid trappan som skall kläs med Osb och gips
imorgon blir det att hämta släp för att bli av med allt rivet
Och elektrikern kommer på besök så jag hoppas att all el kommer på plats så att jag kan börja lägga Golvspån där uppe
Logga in
Skapa konto
fortsatte där uppe med att dra i kottlingar och avsluta kvällen med att regla upp väggen vid trappan som skall kläs med Osb och gips
Logga in
Skapa konto
imorgon blir det att hämta släp för att bli av med allt rivet
Logga in
Skapa konto
Och elektrikern kommer på besök så jag hoppas att all el kommer på plats så att jag kan börja lägga Golvspån där uppe
Jäklar vad ni köttar på! Bra jobbat! Gör ni allt själva? Jag tänker rivning och snickeri.
I helgen slängde vi allt som är rivet….igen….
vi var även in en del av materialet som har stått ute, som tur är har allt hållet sig med lite pressening över. Det var bara två gips skivor som hade blivit lite fuktiga
Idag har jag varit ledig så det blev en hel dag i huset
först rev jag ner reglarna jag hade satt upp för att jag kom på att jag lika bra kan sätta allt direkt på väggen och förhoppningsvis få en enhetlig vägg upp i trapphålet… vi får väll se om det blir så
innan
efter
tog även bort den plast jag hade satt upp för att hålla isoleringen det blev fan inte bra
så jag satt lite reglar bakom för att hålla det på plats istället
Sen regla jag upp igen och fyllde på med isolering
Näst på tur var att isolera taket i trapphålet och detta var ju inte helt enkelt. Tillslut läste jag mig till att man kan spika upp lite ståltråd för att hålla isolering på plats vilket fungera helt ok
plasta sen in allt vilket inte heller var helt enkelt själv hahaha
Avsluta dagen med lite reglar som följer balkarna så jag hoppas att det blir snyggt när trapptsket möte innertaket på ovanvåningen
det var allt för idag
vi var även in en del av materialet som har stått ute, som tur är har allt hållet sig med lite pressening över. Det var bara två gips skivor som hade blivit lite fuktiga
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag har jag varit ledig så det blev en hel dag i huset
först rev jag ner reglarna jag hade satt upp för att jag kom på att jag lika bra kan sätta allt direkt på väggen och förhoppningsvis få en enhetlig vägg upp i trapphålet… vi får väll se om det blir så
innan
Logga in
Skapa konto
efter
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
tog även bort den plast jag hade satt upp för att hålla isoleringen det blev fan inte bra
så jag satt lite reglar bakom för att hålla det på plats istället
Logga in
Skapa konto
Sen regla jag upp igen och fyllde på med isolering
Logga in
Skapa konto
Näst på tur var att isolera taket i trapphålet och detta var ju inte helt enkelt. Tillslut läste jag mig till att man kan spika upp lite ståltråd för att hålla isolering på plats vilket fungera helt ok
plasta sen in allt vilket inte heller var helt enkelt själv hahaha
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Avsluta dagen med lite reglar som följer balkarna så jag hoppas att det blir snyggt när trapptsket möte innertaket på ovanvåningen
Logga in
Skapa konto
det var allt för idag
Vi har självdrag, kommer sätta in lite pax fläktar i tvättstuga och badrum men annars är där inte några planer just nu.Davidbagare skrev:
Vad har ni själv tänkt ?
Vi kör också vidare med självdrag. Pax på toalett och tvättstuga och lite friskluftsventiler i sovrum och vardagsrum gjorde susen för tidigare dåligt ventilerade sovrum.D DSOS skrev:
Jag håller med på att renovera ett hus från -65 och tänker precis som ni två! Skönt att få det bekräftat att fler tänker likadant.Davidbagare skrev:
har tittat på lite andra lösningar men inget som vi har tid eller råd att fixa med nu. Tror denna lösning funkar bra ett bra tag tillDavidbagare skrev: