79 337 läst · 184 svar
79k läst
184 svar
Villa från -69 totalrenovering
satt en laser på balken som går över hjärteväggen verkade vara högsta punktenErikT0 skrev:
Sen mäter jag varje balk och räknar ut hur högt varje sko skall sättas, tror som sagt att det blev rätt men vi får se när jag trycker ner balkarna och lägger Golvspån
Sista balken tror jag nog att jag gör på samma sätt men där lär det inte ha satt sig så det räcker om nya balkarna håller samma nivå gissar jag
och tack jo jag försöker jobba på men försöker också hitta en balans mellan att ösa på och vilaErikT0 skrev:
Idag satt jag några skor till sen börja jag sätta dit balkarna, det rulla på rätt bra så nu är iallafall alla balkarna på plats i de skorna jag har satt
blir att fortsätta imorgon
Sen blir det troligen lite justering av vissa som hamnat lite fel i höjd men de flesta verkar ligga rätt när jag har kollat
blir att fortsätta imorgon
Sen blir det troligen lite justering av vissa som hamnat lite fel i höjd men de flesta verkar ligga rätt när jag har kollat
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börjar närma mig ett slut på dessa balkar, men insåg att jag totalt räknat fel på mängden trä….behöver 41m balk till och jag kan tyvärr inte skylla på öl eller något annat :/
sen har vi rensat ut allt som vi hade rivit och lagt i vardagsrummet så nu är där riktigt gott om plats
när jag insåg att jag inte kan göra mycket mer där uppe så blev det att riva gips på den bärande väggen. Denna skall lastats av tillslut och där kommer vara en ingång till köket på ca 3m
Man får en lite glimt av hur det kommer se ut
Får se om jag hinner köpa lite mer material till ovanvåningen imorgon annars får jag sysselsätta mig med att riva kök
det var allt för idag
Logga in
Skapa konto
sen har vi rensat ut allt som vi hade rivit och lagt i vardagsrummet så nu är där riktigt gott om plats
Logga in
Skapa konto
när jag insåg att jag inte kan göra mycket mer där uppe så blev det att riva gips på den bärande väggen. Denna skall lastats av tillslut och där kommer vara en ingång till köket på ca 3m
Man får en lite glimt av hur det kommer se ut
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Får se om jag hinner köpa lite mer material till ovanvåningen imorgon annars får jag sysselsätta mig med att riva kök
det var allt för idag
det är ju det man stör sig på…tiden… så jäkla drygt haha men vad skall man göra bara att handla och fortsätta byggaNjingan skrev:
ja jag får väll försöka förstå att det rullar på i bra fart idag kändes det som man knappt fick något gjort men nu när man tänker på det så blev det ändå en hel del fixat !ErikT0 skrev:
fick ju även ner de 2 gamla luftvärmepumparna vilket jag helt hade glömt
Idag var det en heldag i husets man fick undan en hel del
börja med att sätta fler fler balkar men denna gång mot yttervägg.
rulla på rätt bra nu när man har gjort några st
gjorde ett lite test med vatten passet och där blev man ganska nöjd
fortsatte sen med att riva ner gips där vi skall ha vår tv och soffa. Tänkte förbereda så att vi kan dra alla kablar inne i väggen och få lite snyggare installation
kommer även dra fiber kabel till alla rum där uppe och även där nere.
när det var nere så börja jag riva kök så den lilla väggen till vänster revs och ett par skåp drogs bort
det var allt för idag imorgon blir det att riva mer kök och kanske ett par vändor till tippen
börja med att sätta fler fler balkar men denna gång mot yttervägg.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
rulla på rätt bra nu när man har gjort några st
gjorde ett lite test med vatten passet och där blev man ganska nöjd
Logga in
Skapa konto
fortsatte sen med att riva ner gips där vi skall ha vår tv och soffa. Tänkte förbereda så att vi kan dra alla kablar inne i väggen och få lite snyggare installation
Logga in
Skapa konto
kommer även dra fiber kabel till alla rum där uppe och även där nere.
när det var nere så börja jag riva kök så den lilla väggen till vänster revs och ett par skåp drogs bort
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
det var allt för idag imorgon blir det att riva mer kök och kanske ett par vändor till tippen
man kan se över hjärteväggen att bjälkarna har delat sig lite mer där lutningen är värst… om det är en sättning eller ej vet jag tyvärr inteUlltand skrev:
kan inte se något som liknar sättning i andra delar av huset
men jag håller med mest troligt är det det
Ännu en dag i huset….i väntan på elektriker så har jag tyvärr inte kunnat göra mer där uppe utan såg detta som ett bra tillfälle att skicka grejer på tippen
4 släp så var allt bråte borta
efter det blev det att riva ner kök allt är spikat så klart så det tar ett tag att få ner alla jäkla skåp haha
och lite efter bilder, drog även ner gipsen bakom kylen för hela den väggen skall ner när vi har avlastat väggen.
när vi rev och skulle ta bort diskmaskinen märkte vi att även om vi stängde av vatten så fortsatte det droppa från röret, detta är såklart inte bra alls men VVS polaren skall byta ut allt så det blir åtgärdat tillslut
Det blir att plugga röret men jag hade inte grejer med mig så jag får lösa det imorgon.
alla vitvaror är satta på uppfarten och kommer hämtas av kommunen på måndag så jag behöver få ut diskmaskinen också
när vi rev skåp och drog fram diskmaskinen så hitta vi rejält stora bon hör har mössen verkligen levt livet
4 släp så var allt bråte borta
efter det blev det att riva ner kök allt är spikat så klart så det tar ett tag att få ner alla jäkla skåp haha
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
och lite efter bilder, drog även ner gipsen bakom kylen för hela den väggen skall ner när vi har avlastat väggen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
när vi rev och skulle ta bort diskmaskinen märkte vi att även om vi stängde av vatten så fortsatte det droppa från röret, detta är såklart inte bra alls men VVS polaren skall byta ut allt så det blir åtgärdat tillslut
Det blir att plugga röret men jag hade inte grejer med mig så jag får lösa det imorgon.
alla vitvaror är satta på uppfarten och kommer hämtas av kommunen på måndag så jag behöver få ut diskmaskinen också
när vi rev skåp och drog fram diskmaskinen så hitta vi rejält stora bon hör har mössen verkligen levt livet
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag fortsatte man med att riva köket, diskmaskinen drogs ut och röret till vattnet pluggades.
Sen rev man ut den till framsidan av huset, tyvärr har där stått en hel del vatten i maskinen som öste ut när jag vinkla diskmaskinen…..det lukta inte hallon
mössen har levt livet i köket och spillnings högarna va enorma det lukta som pissoaren en fredagkväll vid 0200 ! Så här städade vi undan en hel del, drog även ner gipsen som ändå skulle ner för att komma åt alla elkablar. Rev ut större delen av isoleringen där mössen har byggt bon.
Visa bilaga 642963
såg även att dem har gnagt igenom masonitskivan eller vad det nu är som är bakom reglarna
Visa bilaga 642964
så här får vi försöka lappa ihop något.
medans min fru drog golv i sovrummet så börja jag med nya trapphålet. Första steget var att öppna upp för kattvinden
Sen använde jag furugolv brädor som luftspalt, tänkte handla in masonit så jag kan fortsätta på detta i veckan. Blir sen att regla isolera plasta och förhoppningsvis kan jag öppna upp taket mot nedervåningen för att se hur vi skall göra detta hål så snyggt som möjligt
Sen rev man ut den till framsidan av huset, tyvärr har där stått en hel del vatten i maskinen som öste ut när jag vinkla diskmaskinen…..det lukta inte hallon
mössen har levt livet i köket och spillnings högarna va enorma det lukta som pissoaren en fredagkväll vid 0200 ! Så här städade vi undan en hel del, drog även ner gipsen som ändå skulle ner för att komma åt alla elkablar. Rev ut större delen av isoleringen där mössen har byggt bon.
Visa bilaga 642963
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
såg även att dem har gnagt igenom masonitskivan eller vad det nu är som är bakom reglarna
Visa bilaga 642964
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
så här får vi försöka lappa ihop något.
medans min fru drog golv i sovrummet så börja jag med nya trapphålet. Första steget var att öppna upp för kattvinden
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sen använde jag furugolv brädor som luftspalt, tänkte handla in masonit så jag kan fortsätta på detta i veckan. Blir sen att regla isolera plasta och förhoppningsvis kan jag öppna upp taket mot nedervåningen för att se hur vi skall göra detta hål så snyggt som möjligt
Logga in
Skapa konto
En hel dag idag så då var det dax att ta tag i trapphålet
Fick ritningen i veckan så nu kunde jag måtta upp allt och såga ur
En liten ritning på trappan kommer bli en en balks trappa där stålet är helt rått så man ser allt man har gjort med den. Trappstegen blir svarta furu steg
Börja med att måtta upp hålet sen fick tigersågen arbeta igen. Fick även slita upp golvet som var ivägen i kattvinden
Sen plasta jag in ena sidan för att hålla emot isoleringen, denna sida kommer jag inte in genom rummet så vi får se om vi gör en öppning framöver.
masonit skivor på andra sidan sen regla jag upp 600 och tryckte in isolering
längre än så kom jag inte
var även och hämta stöttor samt balkar så att vi kan förlänga balkarna som slutar innan den nuvarande trappan, skall även växla av en bärande vägg så vi kan öppna upp till köket
Sista jag gjorde idag var att dra upp en limmad plastmatta i vårt sovrum. Fan vad jag hatar limmade mattor
men det måste upp!
nä det var allt för idag
Fick ritningen i veckan så nu kunde jag måtta upp allt och såga ur
En liten ritning på trappan kommer bli en en balks trappa där stålet är helt rått så man ser allt man har gjort med den. Trappstegen blir svarta furu steg
Logga in
Skapa konto
Börja med att måtta upp hålet sen fick tigersågen arbeta igen. Fick även slita upp golvet som var ivägen i kattvinden
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sen plasta jag in ena sidan för att hålla emot isoleringen, denna sida kommer jag inte in genom rummet så vi får se om vi gör en öppning framöver.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
masonit skivor på andra sidan sen regla jag upp 600 och tryckte in isolering
Logga in
Skapa konto
längre än så kom jag inte
var även och hämta stöttor samt balkar så att vi kan förlänga balkarna som slutar innan den nuvarande trappan, skall även växla av en bärande vägg så vi kan öppna upp till köket
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sista jag gjorde idag var att dra upp en limmad plastmatta i vårt sovrum. Fan vad jag hatar limmade mattor
men det måste upp!
Logga in
Skapa konto
nä det var allt för idag