Du ska dra igång och köra eget tolkar jag det som? I så fall rekommenderar jag Telness, kör på Telias nät och bra villkor. Vi använder det i mitt företag o alla är nöjda

hsd
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hur skall man jämföra?
Tele abonnemang?
Internet?
Båda eller var för sig?
Jag är gammal och förvirrad!
Ja, man blir lätt förvirrad, än värre blir det med utlandssamtal

N Nalleman64 skrev:
Utan att gå in på detaljer (dem läser du bäst på hemsidan) tycker jag Halebop och Fello har flera bra alternativ. Bägge ägs av Telia men har bättre priser. Själv kör jag med Halebop sedan några år.
Innan dess körde jag med Vimla som är Telenors lågprisalternativ. Bra abonnemang men de föll tyvärr bort p.g.a. sämre täckning där jag bor.
Tackar för tipsen! Har funderat lite på Fello tidigare och kollat deras abonnemang lite grann. Skulle ju kunna ta deras billigaste (2GB) och ta erbjudandet om 50 extra GB under 1 år och sen öka om det behövs. Då får jag behålla bredbandsroutern, men å andra sidan är det på gång med fiber vid stugan.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Är du 55+ så ta ett seniorabonnemang hos någon operatör.
Mer mobildata för samma pengar.
Jag hade nog valt halebop, fello eller vimla.
Dammit! Är bara 51 å trefjärdedels år! :rofl:

A Argastesnickaren skrev:
Jag kör Comviq som har senior priser om man är över 55 år.
Dom brukar också köra månadens mobil som skiftar den 1a i månaden.
Varför tror alla jag är över 55!?!? :cry::rofl:

Vad innebär månadens mobil?

T ToRy skrev:

Har du stött på "Månadens öl" någon gång?

A A-Man_08 skrev:
Du kan ju ta ett abonnemang där man kan spara datan valfritt pris, sedan köra på det du har i stugan. När du ackumulerat en del på telefonabonnemanget så kan du ju säga upp det.
Förstår jag rätt? Spara ihop en mängd surf på mobilabonnemanget och vid lämplig mängd säga upp mobila bredbandet och köra enbart på mobilen? Får kolla på det. (y)

BirgitS BirgitS skrev:
Är det aktuellt att någon annan vill surfa/streama i stugan medan du är ute i skogen med mobilen?
För det går ju inte när det inte finns ett separat SIM-kort i stugan.
Bra synpunkt, tack! Ja, det kan ju hända att jag är ute och fiskar och tjejen sitter och jobbar i stugan...

Det här har hustrun och jag kört med i flera år. Funkar utmärkt!
[länk]
Vi kör nog båda två med 60 kr abonnemang, lägger till lite ibland om vi surfat mycket med telefonerna.
Tack för tipset. Dock blir det ungefär samma pris med relevant mängd surf som Fello. Men ska kolla närmare på wifog!

Hur skall man jämföra?
Tele abonnemang?
Internet?
Båda eller var för sig?
Jag är gammal och förvirrad!
Jag är också gammal och förvirrad, det är därför jag måste fråga! :rofl:

Svaret på dina frågor måste nog bli Ja. På allihop faktiskt. ;)

D dilemma skrev:
Du ska dra igång och köra eget tolkar jag det som? I så fall rekommenderar jag Telness, kör på Telias nät och bra villkor. Vi använder det i mitt företag o alla är nöjda
Förstår hur du tolkar det så, men nej. Jag lämnar det trygga livet som anställd och tar ett stort steg ut i gig-ekonomin. Åtminstone tillfälligt. Målet är att hitta en någorlunda regelbunden anställning igen så småningom, men i en helt annan bransch och med tusen okända parametrar. ;)

hsd hsd skrev:
Ja, man blir lätt förvirrad, än värre blir det med utlandssamtal
Utlandssamtal ja, har inte ens tänkt på det. Vilket kan bero på att det senaste utlandssamtalet jag ringde var... ingen aning, men det var länge sedan! ;)

A A-Man_08 skrev:
Har du stött på "Månadens öl" någon gång?
Nä, men det låter gott! :beer::D

Fri tolkning är att operatören skickar mig en ny mobilmodell varje månad...? Låter dyrt... ;)

T ToRy skrev:
Förstår jag rätt? Spara ihop en mängd surf på mobilabonnemanget och vid lämplig mängd säga upp mobila bredbandet och köra enbart på mobilen? Får kolla på det. (y)
Alla har olika vilkor om man kan spara data och hur mycket.
En del har varje månad andra har att man kan spara så mycket man har i månaden.
Comviq tex har du 15g så kan du spara upp till 30.

Vimla hade upp till 100gb förut vet inte om dom har det kvar.

Redigerat:
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
T ToRy skrev:

Om du kollar deras hemsida så kommer dom ut med 1 telefon till extra bra pris varje månad.
Du kan själv välja hur många år som du vill binda upp dig och hur mycket surf du vill ha.

• Gilla
ToRy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.