Har Tibrokök i vårt 90-tals hus, Sigill oljad al. Hygglig service och flexibilitet inför egna lösningar + högre höjder på ekskåp, samt fanerade stommar.

Ska renovera ett 20-talshus nu och då blir det platsbyggt för att få total valfrihet, premium kvalitet och genuin stil. Ingen spånskiva och fanér denna gång...

/EL

Vi valde IKEA... Vit ädel blev det till slut....

Valde mellan ek å vit....

Men grundvalet baserades på pengar.... Hade vi vi vallt puustelli eller marbodal så hade vi fått betala ca 300 000 kr för allt Sen var vi på Sentes men dom kändes likvärdiga i kvaliten som ikea å det hade blivit 50000 mer ... Nu vart det ca 180 000.
Å då valde vi att lyxa till det istället... å vi är grymt nöjda...

Men visst hade jag obefintligt mycket pengar hade vi valt någon annan leverantör.

Vi har ett äldre hus och ville absolut ha infällda luckor. Därför har vi valt ett kök från Kvänum i modell Sundby.
Vi har parallella lådor som är 80 cm i vår köksö och tycker det fungerar bra.

Lådor istället för skåp kan jag verkligen rekomendera. Du får en helt annan översikt av vad som finns till skillnad från skåp.

vi valde ikea, nexus ek... är alldeles precis färdiga med precis alla smådetaljer som kakellister och sånt som lätt kan glömmas bort och sen aldrig blir gjorda... är jättenöjda med köket! valet ikea blev nog främst på grund av priset, och för att jag ville ha helt släta luckor, lätta att torka av!

´tessan´ skrev:
vi valde ikea, nexus ek... är alldeles precis färdiga med precis alla smådetaljer som kakellister och sånt som lätt kan glömmas bort och sen aldrig blir gjorda... är jättenöjda med köket! valet ikea blev nog främst på grund av priset, och för att jag ville ha helt släta luckor, lätta att torka av!
om du inte redan visat bild på ditt kök så kan du väl lägga upp en bild=) funderar på nexus ek.

T
´tessan´ skrev:
Ja, bilder önskas. Snabbt, spring nu och hämta digitalkameran eller mobilen :)

*ler* imorgon förmidda kommer bilderna!

Valde Kvänum som "ingår" när man bygger med Trivselhus. Med de avdrag som görs från kökspengen om man väljer annan leverantör lönade det sig inte att gå någon annanstans då vi inte ville köpa IKEA-kök. Såhär i efterhand kan man väl sammanfatta det med att vi fick ett kök med mycket hög kvalitet och väldigt bra service även efter allt var installerat och klart. T.ex. hade vi en micro sen tidigare som vi ville återanvända och när det vid inflytt visade sig att den inte skulle rymmas i inbyggnadsfacket som planerat så ryckte köksarkitekten ut med snickarbyxor och löste problemet.

Bifogar bild på köket och kan tillägga att granitskivan är i ett stycke :cool:.

• kk_006.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.