eko_linoleum skrev:
Bäst Flyt 320 kr/säck men då är det hyfsat snabbhärdande, dvs tar ej en vecka på sig, samt att det går att lägga från 0-15 mm. De flesta andra flytspackel kan läggas från 5 mm vad jag har läst mig till? Primern 169 kr. Byggspacklet 5 kg säck 159 kr. Dom har även ett annat flytspackel (lite grövre) som kostade 269 kr per säck. Så skulle vilja påstå att dom ej är dyrare än andra märken?
Känns som dom ligger som det mesta eller hur man säger, finns billigare och dyrare. Återkom gärna med hur det var att jobba med

Jamen precis @minikubik.

Nu är hålet i golvet lagat med Hey'dis byggspackel (cementbaserat). Gångbart efter 45 min och beläggningsbart efter 2 tim (om högst 50 mm samt att betongen under är torr osv). Vi primade hela hålet med specialprimern innan. Blev tvungna att göra 2 ggr, då det visade sig att det var ett starkt sugande underlag. 1 del primer till 3 delar vatten. Blev yttorr inom gott och väl 1 timme. Därefter hällde vi i bruket i hålet (1 liter vatten till 5 kg bruk). Ca 24 timmar senare verkar det vara torrt och hårt och ser ut såhär:

Lagat hål i ett betonggolv med grått byggspackel, omgivet av ojämna kanter och en tydlig rektangulär form där reparationen gjorts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta är första ggn nån av oss använder bruk, så kan inte komma med nån jämförande utvärdering tyvärr. Men fråga om det är nåt du/ni undrar så ska jag försöka svara.

Mer intressant kanske det är med flytspacklet?

Finns väl inget direkt så, mest nyfiken när man ser nya märken :) kör oftast Sto när det kommer till flyt, men har även jobbat med de flesta andra så bra att veta om något är bajs eller najs :p

• Gilla
eko_linoleum
  • Laddar…
Hur blev väggen med gipsputs?!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.