Hej
Jag har denna golvvärmelösning och undrar vilken jag bör skruva på för att få ökad värme? Jag antar att det är den nedre som heter "styrventil" då den övre "temperaturbegränsare" sätter en begränsning på värmetillförseln? Skruvar jag på den övre så ändras termometrarna men när jag skruvar på den undre "styrventil" verkar inte mycket hända. Tror jag får lite värme men inte jättemycket.
Skruvar jag mot plustecknet så verkar det som ventilen går inåt, så bör det väl inte vara? Ventilen ska väl gå utåt för att få mer värme?
Jag har denna golvvärmelösning och undrar vilken jag bör skruva på för att få ökad värme? Jag antar att det är den nedre som heter "styrventil" då den övre "temperaturbegränsare" sätter en begränsning på värmetillförseln? Skruvar jag på den övre så ändras termometrarna men när jag skruvar på den undre "styrventil" verkar inte mycket hända. Tror jag får lite värme men inte jättemycket.
Skruvar jag mot plustecknet så verkar det som ventilen går inåt, så bör det väl inte vara? Ventilen ska väl gå utåt för att få mer värme?
The blue valves on the distributor are not used to regulate the temperature. They regulate the flow of the medium in the individual loops (Through the flow we indirectly regulate the temperature in individual rooms and zones.). The black valve on the bypass is used to regulate the temperature in the system.
Thank you, I get that but which of the two Black valves?S sturnus skrev:The blue valves on the distributor are not used to regulate the temperature. They regulate the flow of the medium in the individual loops (Through the flow we indirectly regulate the temperature in individual rooms and zones.). The black valve on the bypass is used to regulate the temperature in the system.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Istället för Nibe F-110, vilken vvb ska jag välja?
Vatten & Avlopp -
Vilken sorts Y-koppling för att ansluta två tvättmaskiner?
Vatten & Avlopp -
Vilken/vilka skruvar jag på för att lossa vattenanslutningen?
Vitvaror -
Vilken skruv till 45-virke - varför är ogängade delen på skruvarna så kort?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken gängtätare för skruvar genom insug?
Verktyg, Maskiner & Fordon