10 319 läst · 53 svar
10k läst
53 svar
Vilken LLVP anser ni på tråden är den bästa?
Klämmer dit tummen för att jag skall se att jag har läst det också.C Comfort Thomas skrev:
Medlem
· stockholm
· 2 321 inlägg
Ser nu att det redigerades efter jag postade.I InsidersUnited skrev:Det var bara ett exempel på att allt inte är vad det ser ut som. Nibes 2040 serie är Mitsubishi Heavy maskiner. Deras gamla AMS Split likaså. IVT hade Mitsubishi Electric utdelar i alla sina första luftvatten maskiner, när Bosch tog över gissar jag att de utvecklat egna. Med högst tveksamt resultat visade det sig (hela Optima serien var ju en katastrof).
Om någon inte tror detta så är ni välkomna till mitt garage, där står en IVT brandad lvp som är märkt Made in Japan och ÄR en Mitsubishi E RP71a , jag bjuder på kaffet, ni får ta med bullar =)
Jag skrev om modeller för den mer privata sektorn , RP är mer fastighetssidan och där kan det säkert vara helt andra konstellationer
Medlem
· stockholm
· 2 321 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 3 021 inlägg
Jag vet inte vad den heter på IVT språk, och du har rätt den är gammal, tillverkningsår 2011 står det på typskylten om jag inte missminner mig. Att man "köper" teknik är ju inget problem egentligen, bara man tar det från bra tillverkare. Undrar faktitskt om de gör IVT Air själva, det är ju en maskin med nöjda kunder haha
Medlem
· stockholm
· 2 321 inlägg
Inget fel på den och känns det rätt så är det bara att köra, bara att försöka lista ut vilket kyl och värmebehov det kommer att bli framöver så det finns effekt för detta till dom ytor man når.
Köper man Panasonic så är det rätt distributör då Kinnan haft bra service och support dom gånger man haft behov av det.
Enda nackdelen med sverigepumpen är att det ”bara” är 3års garanti och sen ingår en försäkring ett par år.
Köper man Panasonic så är det rätt distributör då Kinnan haft bra service och support dom gånger man haft behov av det.
Enda nackdelen med sverigepumpen är att det ”bara” är 3års garanti och sen ingår en försäkring ett par år.
Installatören skall besöka oss snart och då får jag höra vad han tycker om kraftbehovet. Jag vill helst välja den större.C Comfort Thomas skrev:Inget fel på den och känns det rätt så är det bara att köra, bara att försöka lista ut vilket kyl och värmebehov det kommer att bli framöver så det finns effekt för detta till dom ytor man når.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 330 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 330 inlägg
Vad menas med "årlig elförbrukning" i de där siffrorna? 852 kWh för vad, för att värma en städskrubb på 2 kvadrat eller ha pumpen i standby?
Redigering: Eller är det enligt någon schablon för hur många timmar per dag man har tänkt använda den? Som för TV-apparater och tvättmaskiner?
Redigering: Eller är det enligt någon schablon för hur många timmar per dag man har tänkt använda den? Som för TV-apparater och tvättmaskiner?
Redigerat: