Är det någon som har provat att köpa från SeeYou.se?

/Mike

Börjat spåna lite på att sätta upp lite kameror på gården och i maskinhall men det är ju en djungel på vad man ska använda.

Jag har kikat lite på Qnap's NAS, någon som använder en sån tillsammans med HIKvision kameror?
Eller ska man satsa på något annat system?

Till en början är tanken 3-4 kameror men i framtiden kommer jag vilja ha fler, så ett system som går att bygga ut skulle underlätta.

M
Jag har 3 st Dlink 2330. HD-upplösning, inbyggd ir och ganska lätt användargränssnitt. Spelar in på minneskort men ska fungera med cloud också. Trådlös anslutning till nätverket, tror dom har rea på Kjell o co nu. Haft dom i 2-3 år och tycker dom fungerar helt okej. På garageinfarten har jag satt upp en 80w Led med däckare, fungerar klockrent ihop med kamerorna.

Jag har några olika Hikvision kameror som jag kör mot en Synology NAS med Surveillance System.

/Mike

Någon som vet vad "Trådlöst ljudalarm och visuellt alarm" betyder i Länkningsmetod i Händelseinställningar i Hikvision kameror?

/Mike

Beställt tre Hikvision kameror nu

Två DS-2CD2342WD-I (en 2,8 och en 4mm)
En DS-2CD2042WD-I 6mm

Beställde lite olika zoom på kamerorna så jag kan prova mig fram lite inför det att jag skaffar fler kameror.
Någon som har tips på några riktigt billiga kameror med PoE och IR? Tänkte sätta in en kamera till flispannans flisförråd för att enklare hålla koll på nivån och där behövs ingen jättebra bildkvalité.

Har nästan helt bestämt mig också för att prova sätta upp en egen NVR-server istället för att köpa färdigt. Kikat lite på Zoneminder och blue iris, nån som har några erfarenheter?

Använde blue iris själv. Bortsett från att det äter processorkraft så är det väldigt bra.

• Gilla
sharif
  • Laddar…
Jckssn skrev:
Någon som har tips på några riktigt billiga kameror med PoE och IR? Tänkte sätta in en kamera till flispannans flisförråd för att enklare hålla koll på nivån och där behövs ingen jättebra bildkvalité.
Nu vet jag inte vad du avser med jättebillig. Men vill du ha en kvalitativ kamera & nu har du ju börjat med Hikvision, så varför inte hålla dig till fabrikatet, men en lite äldre modell, 2Mpix cube för 914kr ? https://www.4ox.se/hikvision-ds-2cd2420f-i-f4 .

fredl skrev:
Använde blue iris själv. Bortsett från att det äter processorkraft så är det väldigt bra.
Kan också lägga min röst på BlueIris. Efter att jag testade hikvisions egna, sighthound och milestone, så tycker jag BI bäst möter mina krav

Fyra förpackningar med Hikvision nätverksövervakningskameror på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nio dagar efter beställning var dom hemma från AliExpress. Hade tänkt mig 3-4 veckor i bästa fall 😄
"Tyvärr" åker jag utomlands imorrn så det är några veckor bort innan jag kan prova kamerorna.

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Kan du länka till dessa? Tack! :)

Jckssn skrev:
[bild]

Nio dagar efter beställning var dom hemma från AliExpress. Hade tänkt mig 3-4 veckor i bästa fall 😄
"Tyvärr" åker jag utomlands imorrn så det är några veckor bort innan jag kan prova kamerorna.

Jckssn skrev:
Nio dagar? Det var snabbt. Brukar ta 3-5 veckor från Kina.

Har någon tips på bra 180-graders kamera för inomhusbruk? Jag köpte en D-Link DCS-960L på Kjell&Co när det var nedsatt pris nyligen (jag betalade 1100 eller så) men har problem - helt plötsligt finns det ingen bild eller videoström att hämta. Istället blir det ett felmeddelande. Admingränssnittet fortsätter att fungera så kameran är inte död.

Den ska få en chans till med programmerad omstart varje morgon, men finns det andra fisheye-kameror till överkomligt pris?

Någon som kan rekommendera en bra PoE Switch?

/mike

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.