Snickerick skrev:
Jag investerade idag i en st D-Link DCS-935 a 799:- hos Kjell&Co.
Hur gick det tillslut med din 935L ? Fick du det att fungera? Eller återlämnades det?
Om du har den kvar, fungerar f/w 1.08.06 som kom nu i början på mars?

---

Är intresserad av en nätverkskameralösning med "molntjänst", så som mydlink, Men jag har ingen erfarenhet av just deras kameraprodukter. Men rent generellt brukar jag undvika dlinks produkter. Dock kan det ju finnas ljusglimtar även från dem...

Vad finns det för andra motsvarande "kameramolntjänster", där man kan få kamerorna samlade inom ett gemensamt gränssnitt, från andra tillverkare av nätverkskameror, där man kan kolla av i webbrowser & smartphone app (android/ios/wp).

Har även kollat lite på http://www.foscam.se/ Men då får man väl ha egen lokal DVR lagringslösning.

Det står att D-Link DCS-2332L har betraktningsvinkel 57,8 ° men den har ju PTZ, innebär det att man kan flytta och se vid sidan om bildvinkeln eller man kan bara flytta och se inom bildvinkeln?

aftersun skrev:
Det står att D-Link DCS-2332L har betraktningsvinkel 57,8 ° men den har ju PTZ, innebär det att man kan flytta och se vid sidan om bildvinkeln eller man kan bara flytta och se inom bildvinkeln?
Den har tydligen något de kallar ePTZ. Så det måste således vara "scrollning" inom de fasta betraktningsområdet. För det är ju ingen XYZ-axel-motorstyrd kamera.

http://www.dlink.com/se/sv/home-sol...2l-outdoor-hd-wireless-day-night-cloud-camera

frav skrev:
Den har tydligen något de kallar ePTZ. Så det måste således vara "scrollning" inom de fasta betraktningsområdet. För det är ju ingen XYZ-axel-motorstyrd kamera.

[länk]
Det stämmer, jag läste på efter mitt inlägg och ePTZ är bara löjligt verkar det som.
Foscam FI9805W har ganska stor bildvinkel som jag mätt upp passar. Den är jag riktigt intresserad av och tror att jag kommer beställa. Någon som har erfarenheter?

Kolla Foscams C1 och C2. Jag har ett par C1:surprised:r hemma som jag är väldigt nöjd med.

RilleRock
Karl_Pedal skrev:
Kolla Foscams C1 och C2. Jag har ett par C1:surprised:r hemma som jag är väldigt nöjd med.
Bildbevis :p

RilleRock skrev:
Bildbevis :p
Hehe, det blir ingen streaming hemifrån om det var det du tänkte. Kolla in https://www.youtube.com/watch?v=aAYwbq4Qhes från ca 4:35. Installationen är föredömligt enkel jämfört med äldre Foscam-kameror (som är ett elände...). Stativet till C1 och C2 har en löstagbar bottenplatta med skruvhål så monteringen är rätt enkel.

Redigerat:
RilleRock
SSSS skrev:
Och hur ska man tänka vid val av lins?
Vinklen samt distansen avgör ditt linsval.
Bifogar en förenklad bilde nedan.
Linsstorlek.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K
Någon som har tips en motsvarande cube-cam som Verisure använder? Fast som är kompatibel med egna system..
Hittat likvärdiga från hikvision, men dom vill ha POE matning.. Om jag itne har helt fel så är väl Verisure helt trådlösa?

D
SSSS skrev:
Jag funderar på Hikvision DS-2CD2332-I något speciellt man ska tänka på om man köper den via ebay?
Och hur ska man tänka vid val av lins?

[länk]
[länk]
Du ska köpa 4Mpxl-varianten istället. Den har större betraktningsvinkel och bättre WDR. Behövs knappt IR om du har mycket utomhusbelysning.
2.8 tar du om du vill få med så mycket så möjligt, så nära så möjligt.
Dagtid kommer du kunna identifera ansikte som är värt som bevis på kanske max 5 meter. Kvällstid sämre än så.
Behöver du inte stor betraktningsvinkel eller få med objekt nära installationen så går du upp i brytning. Tänk dock på att du kanske inte får ut mer än 10m IR som lyser upp ansiktet ordentligt när det är kolsvart.

D
KjellTimell skrev:
Någon som har tips en motsvarande cube-cam som Verisure använder? Fast som är kompatibel med egna system..
Hittat likvärdiga från hikvision, men dom vill ha POE matning.. Om jag itne har helt fel så är väl Verisure helt trådlösa?
Vad är egna system och hur ska de kopplas in?

K
Ksenia larm samt Gira Homeserver, båda tar in nätverkskameror.
Jag vill dock inte i detta skede tråda för kameror och vill därför ha Wifi med batteri tills vidare.

D
Extronic har en trådlös kamera till Ksenia i sitt sortiment.
Sist jag kollade så integrerar ksenia bara kameran genom länk för live view ändå.
Wifi med batteri vet jag inte om det finn en marknad för utanför de kameror som säljs i larmsystem.
Det behövs ju någon form av tvåvägskommunikation för att få den funktion som du vill åt från Verisurekamerorna antar jag.
Eller mja, du kan ju använda epostserven i kameran till att skicka bild men det är inte någon integrering med larmet precis.

K
Okej, kan kseniakameran som har inbyggd PIR agera detektor? Dvs utlösa larmet vid rörelse eller liknande?
Hittar inte mycket vettig text om kameran på ksenias hemsida, bara massa ikoner utan någon förklaring till :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.