RilleRock
Dahua har en del riktigt bra/prisvärda kameror om man hoppar över det absolut billigaste, billigaste de har.
Installerar mest de samt Hikvisionkameror.
Tror nästan att nya Vanderbilt Eventys nvr är en Hikvision produkt från början då liknande gränssnitt sant använder Hikvision's p2p cloudtjänst.

Dahua är en OEM så de går under många namn. Jag misstänker att HIKvision är detsamma.

Var försiktig bara om du köper en Hikvision från Asien-regionen. De (Hikvision) är trötta på att det säljs billiga hikvision-kameror ute i världen så de har gjort uppdateringarna av firmware en aning krångligt. Du kan nämligen bara köra på en Asien-firmware om din kamera är från Asien, annars blir den brickad! Något att tänka på iaf, jag vet hur det är när man vill uppdatera något (som antagligen redan fungerar), man hittar senaste firmwareversionen och så efter att man lagt in den så går det inte längra att logga in på kameran. :(

D
Eller så köper man WR-modell med rätt english firmware så slipper man bry sig om det problemet.

Ngn som kan tipsa om en pålitlig seller på aliexpress? Behöver 3 st Hikvision dome kameror och eventuellt en hik DVR.

Är också nyfiken vem man ska välja för shipping för att undvika/minska risken att åka på tull. Ska man hålla sig till EMS och undvika de stora som dhl,fedex och tnt?

D
  • Gilla
sharif
  • Laddar…
DMOL skrev:
[länk]

Ska du beställa allt på en gång lär du åka på tull. Det finns inget lagligt sätt att slippa tull... men fedex skulle jag hålla mig borta från.
Ja att köpa mycket på samma gång har man hört är ingen hit. Man kan kanske informera säljarna att skicka det i olika omgångar.......alternativt får man vänta ngn dag mellan beställningar. Lite drygt med tanke på leveranstiden :(

D
sharif skrev:
Ja att köpa mycket på samma gång har man hört är ingen hit. Man kan kanske informera säljarna att skicka det i olika omgångar.......alternativt får man vänta ngn dag mellan beställningar. Lite drygt med tanke på leveranstiden :(
De kommer nog vilja har porto för varje paket i sådana fall om det nu inte är inbakat i priset. Men fråga kan man ju alltid göra.

DMOL skrev:
De kommer nog vilja har porto för varje paket i sådana fall om det nu inte är inbakat i priset. Men fråga kan man ju alltid göra.
Ja precis, hittade en seller som jag vill minnas någon tipsade om här på forumet tidigare. De hade free shipping, https://goo.gl/CZYZhc

Jag brukar välja alternativet med frakten som ingår, när jag en gång valde DHL för att kunna spåra paketet och få det lite snabbare, så åkte jag på tull...😡

• Gilla
sharif
  • Laddar…
Ingen som har tips på en pålitlig shop/säljare på Aliexpress (någon ni redan handlat och har bra erfarenhet av)?

Hej, jag beställde för några månader sedan en Hikvision DS-2CD2742FWD-IZS via Aliexpress från China Security Wholesale, beställde 19/10 leverans 26/10. Frakten ingår (DHL) och prisuppgiften på följesedel var sänkt så tullavgiften blev 260kr, kameran fungerar utmärkt.

• Gilla
sharif
  • Laddar…
RilleRock
Beställde 15st kameror en gång via ali som fraktades med DHL och slapp tull.
Skulle köpt en triss :D

Fan DHL tullar en singel toarulle. Du har tur.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.