D
Inte heller åkt på tull med DHL, men brukar alltid beställa när det är storhelg så de stackars tullarbetarna inte hinner gå igenom postsäckarna. :cool:
 
  • Gilla
clain och 1 till
  • Laddar…
Det blev Ebay UK istället....3 kameror, ca 950:- dyrare jmft med beställning från Kina, mest pga frakten som var dyr.
Snabb leverans och original UK kameror så slipper man fundera om "original english" är verkligen det
 
Lätt värt det. Troligtvis lär du tjäna på det eftersom du troligtvis hade blivit tullad
 
Om man får spåra ut lite här i tråden, vad kör ni för VMS?
Jag kör just nu med Milestone och det fungerar bra. Försökte installera gratis varianten av HIK's egna, IVMS-4200 och på serversidan var det lugnt, men jag fick aldrig igång den tillsammans med mobilappen (som konstigt nog heter IVMS-4500).
 
sharif skrev:
Det blev Ebay UK istället....3 kameror, ca 950:- dyrare jmft med beställning från Kina, mest pga frakten som var dyr.
Snabb leverans och original UK kameror så slipper man fundera om "original english" är verkligen det
Vilken säljare?
 
För oss som har Hikvision "WR" (Western Region) IP-Kameror.

Här finns senaste f/w 5.4.41 & 5.4.71 (beroende på modell). Denna version ska täppa till de säkerhetshål som uppdagats att finnas i tidigare f/w versioner.

http://www.hikvision.co.uk/Press-Release-details_435_i15001.html


Jag har uppgraderat mina Hikvision & det gick bra.
 
  • Gilla
sharif och 2 till
  • Laddar…
Hej!
Drar upp denna tråden igen...

Har precis inhandlat en Hikvision NVR DS-7608NI-I2/8P samt fyra stycken DS-2CD2085FWD-I 8MP, detta köpte jag på eBay av en handlare i kina. I annonsen stod det english version men blir naturligtvis lite orolig nu när jag läser lite att det ska strula vid installation.
Kan man se på förpackningen/grejerna om det är western region?

För övrigt tog det två!! dagar att få hem det från Hongkong och verkar ha sluppit tull :)
 
Kommer med stor sannolikhet att funka bra.
 
Hikvision Serienummer & modellbeteckningar:


https://www.vueville.com/home-security/cctv/ip-cameras/hikvision-network-camera-2015-guide/

https://www.vueville.com/home-security/cctv/nvr/buyers-guide-network-video-recorder-nvr/


Jag har WR i mina kamerors serienummer & CCRR i mina NVRers serienummer. Köpta av handlare i Europa & är multi language. Man väljer mellan 31st språk i dropdownmenyn uppe till höger vid inloggning.
 
Tack för svar!
Finns inga bokstäver i mina serienummer, varken kameror eller NVR...
Känns just nu att man blivit duktigt blåst! Kul!

Får väl skylla på min okunskap och blåögdhet :(
 
Redigerat:
Såg även klisterlappen på NVR-boxen nu när jag tog foto.... :/
 
  • Hand håller låda för Hikvision nätverkskamera med modell och serienummer synliga, klisterlapp märkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Klisterlapp med användarnamn och lösenord på en Hikvision NVR-box, varningsmärken och produktinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill minnas att det endast står inne i nvr/kameran mjukvaru GUIt.

Har tidigare läst att China Region kamerorna brukar levereras i bruna kartonger, så färgade innebär att det är positivt. Men det finns undantag.

Däremot låter inte " Please dont upgrade device by yourself" så bra.
 
  • Gilla
hitox76
  • Laddar…
Tack än en gång!
Har provat en av kamerorna och det va WR, även skickat en fråga till säljaren som skrev att det är originalprodukter som går att uppdatera. Känns lite bättre nu och kommer köra på dessa när jag väl kommer så långt i renoveringen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.