Är den skit eller är du nöjd ;)
 
Man kan inte klaga på Webers hållbarhet lallafall. Jag köpte idag ett nytt bottengaller, det som kolen ligger på, tänkte när jag stod i kassan " jag fick den här grillen när jag fyllde år, kan det vara när jag fyllde 40, det är 13 år sen, det är bra hållbarhet, gallret lever ju ett hårt liv"
Men det var fel, jag fick grillen när jag fyllde 35, 17 år höll gallret.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jag är nöjd med min Q3200 förutom en sak; plastchassit är sylvasst! Jag har skurit mig rejält ett par gånger när jag torkat av det. Torkar man av framsidan och slår i grillverktygshållarna är blodvite ett faktum, men i princip alla kanter på plasten är så vassa att det är lätt att skära sig. Det är nog lätt åtgärdat med lite sandpapper, men jag funderar ändå på att reklamera. Är et en premiumgrill så ska kvalietskänslan inte vara a´la Kina.

Eller har jag bara fått ett måndagsex?
Det kan stämma att de är vassa men inte så vassa? Jag torkar dock endast av ytorna där jag jobbar och där är inget vasst. Men visst, ger man sig in lite mer på djupet så kan jag tänka mig problemet. Jag har iallafall inte upplevt några problem med det och det ända negativa jag har att säga är möjligen att jag hade förväntat mig mer grillsmak men det kan bero på mängder med andra faktorer.
 
Upptäckte i söndags att propellern i botten på min Weber rostat sönder efter 16 år utomhus utan överdrag. (Under presenning vinterhalvåret.) Jag kanske skulle slå på stort och byta även kolgallret?
 
Rikard Gjersvold skrev:
Man kan inte klaga på Webers hållbarhet lallafall. Jag köpte idag ett nytt bottengaller, det som kolen ligger på, tänkte när jag stod i kassan " jag fick den här grillen när jag fyllde år, kan det vara när jag fyllde 40, det är 13 år sen, det är bra hållbarhet, gallret lever ju ett hårt liv"
Men det var fel, jag fick grillen när jag fyllde 35, 17 år höll gallret.
Jag tycker om den mattematiken. Desto äldre man blir desto större förmåga har man att glömma bort något år. (y)
 
  • Gilla
moperandi och 2 till
  • Laddar…
Ja, eller också är det beviset på att tiden går fortare ju äldre man blir :)
 
Hemmakatten
Eld skrev:
Upptäckte i söndags att propellern i botten på min Weber rostat sönder efter 16 år utomhus utan överdrag. (Under presenning vinterhalvåret.) Jag kanske skulle slå på stort och byta även kolgallret?
Vår äldsta Weber 57 är ca 20 år gammal. Har stått utomhus i alla år utan överdrag. vinter som sommar förutom de sista 3-4 åren då den stått i en bod under vintern. Fortfarande lika fin, alla delar intakta och ingen rost. Vår näst äldsta Weber57 med bord är ca 12-13 år. Den står alltid utomhus, på vinter dock på en altan. Har aldrig haft nåt överdrag, har inte sett något behov.
 
sblixten skrev:
Jag tycker om den mattematiken. Desto äldre man blir desto större förmåga har man att glömma bort något år. (y)
För att validera åldern, fick jag plocka fram ett analogt fotoalbum ??

För er som inte vet vad ett fotoalbum är, så är det som en mapp på datorn, fast den är i papper och går att vidröra fysiskt ;) Går också till nöds att elda i grillen :wow:
 
Redigerat:
  • Gilla
Jambalaya och 3 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jag är nöjd med min Q3200 förutom en sak; plastchassit är sylvasst! Jag har skurit mig rejält ett par gånger när jag torkat av det. Torkar man av framsidan och slår i grillverktygshållarna är blodvite ett faktum, men i princip alla kanter på plasten är så vassa att det är lätt att skära sig. Det är nog lätt åtgärdat med lite sandpapper, men jag funderar ändå på att reklamera. Är et en premiumgrill så ska kvalietskänslan inte vara a´la Kina.

Eller har jag bara fått ett måndagsex?
Jag var ute och kände på min Q3200 och jag kan känna att kanterna är lite vassa, men inte på det sätt som du beskriver. Min grill köptes förra året från NoN.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Är den skit eller är du nöjd ;)
Bra. Särskrivningar skall bekämpas.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
plaggis skrev:
Jag var ute och kände på min Q3200 och jag kan känna att kanterna är lite vassa, men inte på det sätt som du beskriver. Min grill köptes förra året från NoN.
OK, jag ska nog ringa ÅF och höra mig för. Jag menar om man skär sig så lätt på den så hade de ju inte vågat sälja den i USA i vart fall :D
 
20% på alla grillredskap & tillbehör med koden REDSKAP20 på ICA hemma.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Tack! Då är det läge att beställa ett överdrag! :D
 
Blev en Weber Spirit E-330 Premium idag för 699euro, begränsad mängd, så alla är slut nu =/ Tyckte det var ett bra pris så jag slog till. Märkte dock att man har frångått piezo tändning till batteri, vet någon varför? Längre livslängd på tändaren?
 
Dekker skrev:
Blev en Weber Spirit E-330 Premium idag för 699euro, begränsad mängd, så alla är slut nu =/ Tyckte det var ett bra pris så jag slog till. Märkte dock att man har frångått piezo tändning till batteri, vet någon varför? Längre livslängd på tändaren?
piezo slits ut och måste bytas mycket oftare. Dessutom anses det lite lyxigt med elektrisk tändning då man bara håller den inne. Oftast tänds dock gillen på första gnistan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.