Hej!
Vi har valt att köpa ett kök från IKEA men vet inte vilken diskmaskin vi ska ha som passar med en front som är 3-delad?
Vi hade inte tänkt köpa från ikea men vi kanske får tänka om? Verkar vara krångligt när det kommer till delade luckor..
Någon som vet vad som passar?
Mvh Johanna
Vi har valt att köpa ett kök från IKEA men vet inte vilken diskmaskin vi ska ha som passar med en front som är 3-delad?
Vi hade inte tänkt köpa från ikea men vi kanske får tänka om? Verkar vara krångligt när det kommer till delade luckor..
Någon som vet vad som passar?
Mvh Johanna
Ja så långt vet vi! Men tydligen så passar inte alla 3 delade på alla maskiner när man börjar läsa innantill..
Jag var av i samma sits för 1,5 år sedan. Det slutade med att kyl och frys och diskmaskin blev ikeas vitvaror pga att dom skulle vara integrerade och jag hade inte orken att riskera att stå med skägget i brevlådan.
Vi köpte den dyraste som skall vara en Bosch tillverkad i Tyskland. Den var på kampanj just då så det blev 2000 billigare OCH dom har 5 års garanti. Vi har tredelad lucka och det var inte alla som klarade djupet med skenan.
Vi köpte den dyraste som skall vara en Bosch tillverkad i Tyskland. Den var på kampanj just då så det blev 2000 billigare OCH dom har 5 års garanti. Vi har tredelad lucka och det var inte alla som klarade djupet med skenan.
Jag fattar! Vi får se om det slutar med Ikeas ändå. Men nu när jag har googlat och läst en hel del så verkar Bosch passa!
Har man valt ikea kök så är det såklart enklast att välja från deras utprovade sortiment för det som integreras, väljer man det bästa dom erbjuder där så är det nog inte så illa. Vi gjorde så vad gäller diskm-kyl-frys och sedan kan man ta lite exklusivare för "det som syns", där valde vi SMEG för induktionshäll-pyrolytisk ugn-köksfläkt. Och för det som faktiskt syns och märks, lite finare luckor och fronter från Järfälla kök
Problemet är väl att Ikeas vitvaror är Whirlpool skräp?K krambriw skrev:Har man valt ikea kök så är det såklart enklast att välja från deras utprovade sortiment för det som integreras, väljer man det bästa dom erbjuder där så är det nog inte så illa. Vi gjorde så vad gäller diskm-kyl-frys och sedan kan man ta lite exklusivare för "det som syns", där valde vi SMEG för induktionshäll-pyrolytisk ugn-köksfläkt. Och för det som faktiskt syns och märks, lite finare luckor och fronter från Järfälla kök
Klicka här för att svara