J jonaslatt skrev:
Har en dotter som är allergisk mot mygg. Ett bett håller i sig en vecka och hon blir ordentligt svullen.

Förstått att de som går på gasol är de bästa och tar överdriver stor yta.
Bor i villa område och en tomt på 1000kvd.
Mycket mygg och knott på kvällarna.

Vill självklart lägga så lite pengar som möjligt.

De "ordentliga" med gasol kostar 7000kr och uppåt plus tub.

Andra alternativ?
Tex denna men vet inte om det funkar.
[bild]
Hej!
Har 2 st Mosquito Magnet som står och går sedan 1 vecka tillbaka. Har använt dom i några år och har man mycket mygg är dom guldvärda. Det tar ungefär 7-10 dagar innan man ser effekten. I år är det den hemska "översvämningsmyggan" som attackerar dygnet runt. Vi har även tagit bort buskar och klippt ner gräset för att försvåra på myggen .
Vi bor på landet och har mycket mark med även skog intill. Kan rekommendera en Mosquito Magnet om din dotter är allergisk. Dyrt men det är värt pengarna anser vi.

J jonaslatt skrev:
Har en dotter som är allergisk mot mygg. Ett bett håller i sig en vecka och hon blir ordentligt svullen.

Förstått att de som går på gasol är de bästa och tar överdriver stor yta.
Bor i villa område och en tomt på 1000kvd.
Mycket mygg och knott på kvällarna.

Vill självklart lägga så lite pengar som möjligt.

De "ordentliga" med gasol kostar 7000kr och uppåt plus tub.

Andra alternativ?
Tex denna men vet inte om det funkar.
[bild]
J jonaslatt skrev:
Har en dotter som är allergisk mot mygg. Ett bett håller i sig en vecka och hon blir ordentligt svullen.

Förstått att de som går på gasol är de bästa och tar överdriver stor yta.
Bor i villa område och en tomt på 1000kvd.
Mycket mygg och knott på kvällarna.

Vill självklart lägga så lite pengar som möjligt.

De "ordentliga" med gasol kostar 7000kr och uppåt plus tub.

Andra alternativ?
Tex denna men vet inte om det funkar.
[bild]
 
  • Gilla
Cheerbabe
  • Laddar…
Många som redan pratat väl om Mosquito Magnet, men då den är så förbannat bra kommer här ytterligare en rekommendation på den.

Hade en äldre variant uppe vid sommarstugan för några år sedan där det inte gick att vara ute om kvällarna, man märkte stor skillnad redan första kvällen vid uppstart.
Octenoltabletterna beställde vi på nätet istället då de gick att få för typ halva priset ifrån utlandet.
 
  • Gilla
Cheerbabe och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Om man vill röra på sig funkar "Mygga" utmärkt att stryka på kroppen. För mig funkar det till 100%.
Legat ute under båten de senaste kvällarna med massa myggor surrande runt mig, men inte ett enda stick.
Har oxå haft barn som fick stora bölder av myggsticken, insmorda med Mygga kunde de vara ute utan problem.
Har dock märkt att många bara duttar lite här o där, då funkar det inte lika bra.
Norrlandsparfymen jungelolja :)
 
T TheGame skrev:
Norrlandsparfymen jungelolja :)
Helst blandat med beckolja. Ljuvlig doft.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
I USA är det ungefär halva priset för en MM, så känner ni någon som tar hem grejer därifrån så kan det löna sig att beställa därifrån.
Jag skulle få fylla upp bilen med grejer utan extra frakt kostnad, men det funkar bara med containerfrakt inte roro
 
På tal om myggA, kolla den här jämförelsen på ben strukna med en 2 år gammal roll-on vs mörka byxor. Inte en enda mygga ville landa på benen :cool:(y)
 
  • Gilla
Cheerbabe och 4 till
  • Laddar…
Förpackning och en myggspiral av märket OFF! mot myggor med illustrerad mygga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag tänder 2 såna här på altanen så blir det lugnt.
 
J jonaslatt skrev:
Har en dotter som är allergisk mot mygg. Ett bett håller i sig en vecka och hon blir ordentligt svullen.

Förstått att de som går på gasol är de bästa och tar överdriver stor yta.
Bor i villa område och en tomt på 1000kvd.
Mycket mygg och knott på kvällarna.

Vill självklart lägga så lite pengar som möjligt.
Sätt upp fladdermusholkar,
En Fladdermus kan ta 1000 mygg i timmen!
märks tydligt om man lyckas locka några fladdermöss att chilla på tomten.
Mer info finns på nätet.


De "ordentliga" med gasol kostar 7000kr och uppåt plus tub.

Andra alternativ?
Tex denna men vet inte om det funkar.
[bild]
 
Är själv allergisk och myggbetten blir som golfbollar :(. Äter loratadin både morgon och kväll som håller betten i schack, det är det enda som hjälper när myggen väl är framme. även här ska det investeras i en mosquito magnet!
 
  • Gilla
Cheerbabe
  • Laddar…
Absolut och osvikligen bästa myggdödare är Mosquito Magnet - dock något dyra i både inköp och förbrukningsmaterial som gas och Roctanol - men fångar tusentals/miljontals med mygg.
Min och grannars tomt har jag tömt på mygg med denna under 2 års tid.
 
Absolut MM är bra. Tyvärr är i vissa lägen konstruktionen onödigt komplicerad.

Min rekommendation är att inte köpa modeller som är "Sladdlös", är dessutom dyrare . De innehåller teknik för att omvanda värme till el för att driva fläkten med. Har en sådan men konverterat den sladdmatning efter mycket strul och försök att reklamera å sånt. Fungerar nu alldeles utmärkt.

Fångat flera liter i år något mindre förrra året. Kör igång den vid första värme i Maj.

M
 
Jag hade en Skeetervac
(fungerar på samma sätt som Mosquito Magnet )
https://www.myggfri.nu/product/myggfangare-skeetervac-sv35
för en massa år sen då jag bode i Norrland med min dåvarande fru.
Hon var allergisk mot mygg bett. Stora bular som kliade som fn fick hon.
Så vi chansade och köpte en sån efter midsommar ett år.
Under första veckan fångade den en otrolig mängd mygg.
Var tvungen tömma den en gång om dan pga mängden mygg
Lika så de näst kommande 3 veckorna ... sen började myggmängden avta.
Vi kunde börja ha grill fester och sitta ute på kvällarna. Väldigt trevligt.
Året efter körde jag igång den då det blev frostfritt på nätterna.
Tömde den var 3e vecka (i samband med att jag bytte gasoltub) och då var den inte ens 1/5 fylld.
och mot den hösten var det knappt några mygg alls i den.

Det man ska komma ihåg är att mygg kan färdas i ca 2km/h och flyga i 4 timmar så den kan totalt ta sig 8km.... men realistiskt så fick jag känslan att vi tömmde närmste 1-2 km på mygg iaf. samt att det upp till 3-4km var betydligt mindre mygg , speciellt då den stått och gått sen våren.
Men över 4km var det normal mängd iaf.

Tyvärr sålde vi den då vi sålde huset .... och nu iår så skulle jag vilja ha haft den kvar
 
  • Gilla
Cheerbabe
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
gäller att göra rent.
Ser min blir det spindel väv i ibland jag får ta bort så det blir bra fart för myggen upp i den
Ser man på. Nu efter att jag petar runt lite i inloppet var det en handfull myggor i maskinen på morgonen. Det kanske var spindelväv som var boven trots allt.
 
Jag upptäckte när jag hade lämnat gammal V70:n på tomgång att alla skogens myggor samlades runt den och avgasröret. 10x så mycket mygg som runt mosquito magneten. Så jag trädde ett myggnät över en kraftig Biltema golvfläkt och gjorde en tratt runt fläkten av kartong och ställde vid avgasröret. Myggorna sugs in och fastnade i nätet. Tog dubbelt så många på några timmar än vad mosquiton tagit på flera dagar. Rensa gör jag genom att spraya myggen med spolarvätska och knackar ur nätet
 
  • Gilla
Cheerbabe och 1 till
  • Laddar…
Låter du bilen stå på tomgång dygnet runt då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.