Inget förebyggande tips, men smörj myggbett med alsolgel. Funkar väldigt bra för att dämpa svullnaden och kliet!
 
  • Gilla
Chandler
  • Laddar…
Mosquito magnet fungerar. Vi har inte så mycket problem med mygg, men vi har ganska mycket knott. Jag brukar skörda några liter per sommar.


En hand håller upp en behållare med döda insekter framför solen i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Vardagsrum och 11 till
  • Laddar…
J jonaslatt skrev:
Har en dotter som är allergisk mot mygg. Ett bett håller i sig en vecka och hon blir ordentligt svullen.

Förstått att de som går på gasol är de bästa och tar överdriver stor yta.
Bor i villa område och en tomt på 1000kvd.
Mycket mygg och knott på kvällarna.

Vill självklart lägga så lite pengar som möjligt.

De "ordentliga" med gasol kostar 7000kr och uppåt plus tub.

Andra alternativ?
Tex denna men vet inte om det funkar.
[bild]
Mosquito Magnet är klart bäst men den kostar en slant, kan eventuellt köpas billigare via Amazon. Den släcker efterhand ut hela myggpopulationen i området. Grannarna kommer att älska det.
 
  • Gilla
Tony bår
  • Laddar…
L lassebrun skrev:
Klickade precis hem dessa då jag inte gillar thermacells prissättning.
Raid Original Mosquito Plug 45 Nights 27 ml [länk]

Hoppas dom funkar lika bra som thermacell :)
Intressant, du får återkomma med en recension när du hunnit testa den.
 
I år har min mm fångat bara några få myggor. Någonting är bevisligen inte som det ska. Och det är efter att den först misslyckats med att tända ett tiotal gånger. När de funkar ska de vara bra men det är mycket krångel.
 
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
En fladdermushona äter upp emot 8000 mygg på en natt. Sätt upp fladdermusholkar!
ät inte fladdersmusen bara
 
H
F fiskbuggaren skrev:
I år har min mm fångat bara några få myggor. Någonting är bevisligen inte som det ska. Och det är efter att den först misslyckats med att tända ett tiotal gånger. När de funkar ska de vara bra men det är mycket krångel.
gäller att göra rent.
Ser min blir det spindel väv i ibland jag får ta bort så det blir bra fart för myggen upp i den
 
H
halper halper skrev:
Nu har min Mosquito Magnet Pioneer varit igång i fyra timmar ungefär. Jag kollade precis och det var fyra myggor som surrade runt i den. Själv fick jag betydligt fler myggbett på den tiden. Idag är det lite blåsigt så det är kanske inte optimala förhållanden för att lura in dem i sugsnabeln. Får se hur det blir under natten då fler borde ge sig ut för att leta efter blod.
de säger väl att den ska gå i 2 veckor innan den är i full drift om jag inte minns fel
 
A Andersjp skrev:
ät inte fladdersmusen bara
Man påstår att en person inte kan förändra världen ensam, säg det till den som åt fladdermusen 2019
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 5 till
  • Laddar…
kisumisu
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Bordsfläkt, gärna oscillerande. Ställ den i ändan på bordet så kan man njuta av maten.
Det är knappast så att man blåser bort myggen, men det verkar som att dom tappar vittringen och letar blod i andra ändan av trädgården.
Eftersom de flesta har en fläkt så är det väl bara att testa medans ni prismatchar mer avancerade lösningar!
Japp det är nog enda lösningen som fungerar riktigt bra och är också billigt!

Vi har takfläkt inomhus och när den snurrar blir det myggfritt inomhus oavsett hur många mygg det var tidigare!
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Sätt upp fladdermusholkar!
Jag ska tamigfan testa, dom påstår ju att det ska finnas fladdermöss även här uppe även om jag aldrig sett en. Inte för att jag letat ;)

Jag har (troligtvis romantiserade) minnen från en släktings stuga av att som barn sitta ute på kvällen och lyssna på dom svischa fram och tillbaka över huvudet på en. Tror verkligen inte jag skulle ha något mot av att höra det ljudet när jag sitter ute på altan på kvällen.
 
  • Gilla
Cheerbabe
  • Laddar…
Jesca_j Jesca_j skrev:
Inte bara lite mindre utan hälften så små så man får ta två åt gången istället för en.
Va?! Vi har köpt från Amazon och de är ungefär lika stora som de man köper i Sverige, men mycket billigare.
 
Om man vill röra på sig funkar "Mygga" utmärkt att stryka på kroppen. För mig funkar det till 100%.
Legat ute under båten de senaste kvällarna med massa myggor surrande runt mig, men inte ett enda stick.
Har oxå haft barn som fick stora bölder av myggsticken, insmorda med Mygga kunde de vara ute utan problem.
Har dock märkt att många bara duttar lite här o där, då funkar det inte lika bra.
 
Isakare Isakare skrev:
Om man vill röra på sig funkar "Mygga" utmärkt att stryka på kroppen. För mig funkar det till 100%.
Legat ute under båten de senaste kvällarna med massa myggor surrande runt mig, men inte ett enda stick.
Har oxå haft barn som fick stora bölder av myggsticken, insmorda med Mygga kunde de vara ute utan problem.
Har dock märkt att många bara duttar lite här o där, då funkar det inte lika bra.
Står det inte på förpackningen att det ger bäst effekt om man stryker på som streck här och där?
 
K Kirre2 skrev:
Står det inte på förpackningen att det ger bäst effekt om man stryker på som streck här och där?
Kanske det, min erfarenhet är dock om man gör det heltäckande, får man inga myggbett.
Tyvärr har Mygga upphört med roll on, och har ett stick som är mycket kladdigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.