jag har nyligen köpt makitas sticksåg 2351. När jag fick den så såg systainern som kom med förvillande lik festools systainers..

Och de passar perfekt ihop! De är identiska (förrutom logga och färg )

Är det här något nytt? Eller har jag missat detta helt?

mabcar skrev:
jag har nyligen köpt makitas sticksåg 2351. När jag fick den så såg systainern som kom med förvillande lik festools systainers..

Och de passar perfekt ihop! De är identiska (förrutom logga och färg )

Är det här något nytt? Eller har jag missat detta helt?
Du har missat det, som mr handyman skrev redan 2007 så finns det makita systainrar - dock inte till alla maskiner, snarare är det maskinerna som kommer i systainer som är undantaget. Samtliga systainrar tillverkas av tanos, ett systerbolag till festool.

bigsnucke skrev:
edit: Långsam, som vanligt...
Var inte ledsen för det, jag har System Of A Down okristligt högt i lurarna - då postar man snabbt:)

Det förklarar saken. Jag har Bo kaspers...

d^_^b

Du Daniel_N har åas 30 stycken till utseendet mindre fördelaktigt brandade blålila Systainrar =)

phl skrev:
Du Daniel_N har åas 30 stycken till utseendet mindre fördelaktigt brandade blålila Systainrar =)
mmm...blålila Ferm-systainer med orange snäpplås är riktigt snyggt:)

Ja, eller nåt...

Hmm, man kanske skulle ta och beställa en laddning med tryck...

Jag ville ju ha tag i orange lås för att göra mig en Fein-systainer men det verkar inte gå att köpa om man då inte beställer gigantiska mängder tydligen. :(

Makita verkar leverera vissa maskiner i systainer men vissa i väskor.
Dock går det att beställa systainers sidan om vilket jag nyligen gjort till både borrhammare och dragaren jag köpte.
Funderade på om jag skall beställa en till min automatdragare också men har inte bestämt mig.

jag har systainers (ca 25 st) till alla mina verktyg som t.ex powerfile sys 2 , hilti gipsdragare sys 1 , el plåtsax sys 1 , multimaster sys 1 , c6bu i sys 3 ,vinkelslip sys 2 , borrhammare sys 2 , dyckert pistol sys 1 ... osv

går åt många systainers men det är så j'kla smidigt . hade en 34 graders pistol och papppistol innan i sys 4 men efter att man har bytat märke passar dom inte..

har festools (gröna snäppen), tanos (blåa snäppen) , Berner (blåa lådor i 2 olika nyanser) . har faktiskt varit lite sugen på att köpa oranga (BTI ??) ifrån ebay.de för att bryta färgen lite.

Jag har ju också systainers till det mesta och då även som sortimentlådor till förbrukningsmaterial.
Det är helt underbart då man ska in och ut hos kunder att man bara kan stapla allting och rulla det in och ut dit man ska.

Skaffar du orange kan du få sälja vidare fyra till mig då jag inte blir färdig att försöka beställa så få.
Skulle dock vilja ha det till en grå systainer och förvara Fein i den som sagt.
Måste ju skilja systainerna åt så man vet vad där finns i de olika.

jag funderar på att få tillverkat olika skylta med dom olika verktygens namn för att sedan popnita eller liknade fast dom på systainern. Men när man har många lådor så sticker det rätt snabbt i pengar

Fredrik.engdahl skrev:
jag funderar på att få tillverkat olika skylta med dom olika verktygens namn för att sedan popnita eller liknade fast dom på systainern. Men när man har många lådor så sticker det rätt snabbt i pengar
Funderade på något liknande men problemet är var på lådorna man ska sätta dem.
(En bild på skyltarna hade varit bekvämare så man slapp lära sig alla beteckningarna.)

Man utökar ju maskinparken stup i kvarten och får ändra om i bilen och
vända och vrida på allt för att få plats ju...

:D:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.