B
Ja det känns som att den här lösningen skulle vara ganska naturlig utan allt för stora kompromisser. Det vi tappar är kvällssol i köket och en planlösning där allt hänger ihop. Nu blir det ganska långt avstånd mellan kök och vardagsrum, vilket kan vara både bra och dåligt. Jag får fortsätta skissa lite på placering och storlek på wc samt utformning av kök. Har svårt att se annat än ett paralellkök passa i det här relativt långsmala rummet. Andra förslag?

• Gilla
PellePeps
  • Laddar…
B Baskavoda skrev:
Ja det känns som att den här lösningen skulle vara ganska naturlig utan allt för stora kompromisser. Det vi tappar är kvällssol i köket och en planlösning där allt hänger ihop. Nu blir det ganska långt avstånd mellan kök och vardagsrum, vilket kan vara både bra och dåligt. Jag får fortsätta skissa lite på placering och storlek på wc samt utformning av kök. Har svårt att se annat än ett paralellkök passa i det här relativt långsmala rummet. Andra förslag?
Ni skulle kunna ha vinkel längs ytterväggen och sedan kyl, frys och högskåp mot WC-väggen.

Här kommer mitt spontana förslag. Förläng huset:

• Handritad skiss av husplanlösning med förslag på förlängning, inkluderar rummetiketter som sovrum och kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Baskavoda skrev:
Nej du har rätt. Vi vill helst ha en veranda med en riktig hall innanför.
Jag har gjort en ny plan där vi lägger verandan i mitten av huset och gör det gamla köket till inre hall där vi försöker få in en WC. Tycker just att WCn är svårplacerad och tar för mycket plats. Förhoppningsvis kan vi göra en tillgänglighetsanpassad källare under så att vi klarar oss med en mindre WC utan dusch på entréplan.

Hur tycker ni den här planlösningen blir?
Ser jättefint ut. Jag har ett liknande hus som dig men är begränsad åt lite andra håll så i mitt fall så funderar jag på något sånt här.
Övervåningen har jag också någon idé om men det är svårt att få till badrum på övervåningen i samma vatten och spillstamm tycker jag.
Köket skulle vara så stort så att jag inte skulle ha en separat matsal. Ev m öppen spis el liknande fristående som går ihop m köksön.

• Ritad planlösning för bottenplan med kök, vardagsrum, extra rum, WC och tvättrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.