46 084 läst · 136 svar
46k läst
136 svar
Vertikalskäraren öppnade upp helvetet!
D
Den ofrivillige klåparen
Medlem
· 1 030 inlägg
Den ofrivillige klåparen
Medlem
- 1 030 inlägg
Så sant som det är sagt! Och jag tillämpar samma resonemang kring alla beslut jag fattar.Farstatjej90 skrev:Jag brukar säga att har man skaffat barn spelar resten av vad man gör mot miljön inte någon större roll.... Inget är mer miljöskadligt. Jag har tre och minst ett av dom kan jag inte utesluta skulle kunna hälla ut diesel heller för den delen. Högst oklart vad som hänt där.🤔😅
Människan har alltid format och tämjt naturen. Låt TS förgifta sina maskrosor ifred.👏👍
Ingen idé att göra något på rätt sätt, för barnen kommer ju göra fel i sina liv.
Enda sättet att bryta detta är att vi kör miljön i botten till den grad att mänskligt liv inte längre är möjligt. Så dra åt helvete, jorden.
Är det dessa två alternativ du ser? Antingen slutar jag döda maskrosor eller så kan jorden dra åt helvete?D Den ofrivillige klåparen skrev:Så sant som det är sagt! Och jag tillämpar samma resonemang kring alla beslut jag fattar.
Ingen idé att göra något på rätt sätt, för barnen kommer ju göra fel i sina liv.
Enda sättet att bryta detta är att vi kör miljön i botten till den grad att mänskligt liv inte längre är möjligt. Så dra åt helvete, jorden.
D
Den ofrivillige klåparen
Medlem
· 1 030 inlägg
Den ofrivillige klåparen
Medlem
- 1 030 inlägg
Woah, vem sa något om att sluta döda maskrosor här? Det kan man göra på andra sätt än med kemikalier.Farstatjej90 skrev:
Det vi specifikt pratat om är att importera i Sverige för privatpersoner förbjudet gift och hälla ut i villaträdgårdar för att bli av med lite maskrosor, och tycka att det är okej för att folk väljer att skaffa barn. Och där är vi ju överens att det är en bra idé. Precis som att hälla ut diesel lite här och var. Diesel har för övrigt ett bättre miljöskada/krona-värde, speciellt sen reduktionsplikten sänktes.
Tanken är ju inte att man ska dricka det 😉B bjorn.abelsson skrev:
På min utombordare HONDA var det stora gigantiska varningstexter ang bensin, bla stod det med STORA bokstäver att det är farligt att dricka bensin, samt att bensin är brandfarligt 😆
Dom blafforna förstörde dessutom hela utseendet på den snygga motorn, så skiten rev jag av direkt.
Jag tänker såhär.B bjorn.abelsson skrev:
Om man ändå överväger att pumpa sina 4kvm ogräsmatta full av roundup och andra ebay-gifter i jakt på uniform död grönhet, så kan man lika gärna ta steget fullt ut och göra en plastmatta och skippa giftet.
Men generellt tycker jag en (o)gräsmatta är bättre än att göra något av det ovan.
Jag ville ju bli av med klövern och samtidigt lufta en gammal gräsmatta. Har hund som inte ska käka humlor och andra flygfän som gottar på alla 1000-tals blommor, men ack vilken tabbe jag gjorde.Unikt namn skrev:Jag tänker såhär.
Om man ändå överväger att pumpa sina 4kvm ogräsmatta full av roundup och andra ebay-gifter i jakt på uniform död grönhet, så kan man lika gärna ta steget fullt ut och göra en plastmatta och skippa giftet.
Men generellt tycker jag en (o)gräsmatta är bättre än att göra något av det ovan.
Jag gillar fin gräsmatta utan ogräs. Jag vill inte ha plastmatta. 😎Unikt namn skrev:Jag tänker såhär.
Om du syftar på glyfosat så stämmer det inte om inte exponeringen är långvarig. Dvs i storskalig användning, som i jordbruk, finns risk för skador, men i småskalig användning när man använder medlet enligt rekommenderad dos, som i trädgårdar, är det i stort sett riskfritt.mickesundström skrev:
Gissa nu vilken slags användning som är förbjuden i Sverige.
Vad är problemet? Vad är det du vill uppnå?B Brallan84 skrev:Får snart panik på gräsmattan!
Bakgrund: vitklöver har spridit sig över vår lilla gräsplätt under 2 somrar, helt ok men vi har hund, som gillar att jaga flygande insekter så för att undvika dyra vet.besök så tog jag tjuren vid hornen och vertikalskar mattan(den har blivit kompakt efter småbarnsåren) slängde på en massa NPK-kalk, gödslade, toppdressade och stödsådde mattan i hopp om att klövern skulle ge med sig. Nu ser gräsmattan ut som en jordåker med maskrosor. Jag vet att gröset tar tid men nåt verkar gått fel.
Det fanns maskrosor innan med, men nu är det ju löjligt! Det är som om jag öppnat upp dörren för total spridning.
Igår skickade jag på Stroller kombi för att bekämpa mossa och ogräs. Hoppas något händer för annars kör jag jordfräsen till hösten.
Vad gjorde jag för fel?! Ska jag boka in jordfräsen redan nu?[bild]
Hur orsakar vitklöver dyra veterinärbesök?
Det är inte helt sant.P pmd skrev:
På något mystiskt sätt anpassar sig maskrosorna till att de blir klippta ofta. I min gräsmatta blommar de direkt vid marken utan blomstjälk. Då kommer roboten inte åt dom…