19 715 läst · 89 svar
20k läst
89 svar
Verktyg som du blir GLAD av att använda!
- Vinkeladapter till skruvdragare. Fantastiskt verktyg när man inte kommer åt på annat sätt.
- Mutterdragare när man byter däck på bilen. Lika kul varje gång.
- Skruvutdragare av rätt sort, dvs. inte den värdelösa grispitten.
- Ja, det finns hur mycket som helst egentligen. Helt enkelt allt som förenklar ens liv avsevärt!
Produkter som diskuteras: "Skruvutdragare"
Skruvutdragarsats Rennsteig
Dra ut trasiga skruvar
249 kr inkl moms
Läs mer
Jo, det gör man när man har flera bilar att byta på och det måste gå snabbt, och det skall vara roligt, utan att behöva riskera få ont i ryggen (däckbyte med fälgkors är bland det värsta man kan göra mot ryggen p.g.a. snebelastning, oavsett hur vältränad man är).MugAssMaz skrev:
Nä man använder krängningsmaskin när man byter däcktompax skrev:
Byta hjul, ja då går det bra med mutterdragare.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 619 inlägg
Ja alltså. Jag har bara enkla grejer av utgångna modeller köpta för lågt pris så sågar och slipmaskiner är inga jag blir så där speciellt glad av att använda. Fast, min enkla Bosch cirkelsåg är ju så mycket bättre än en del andra billighetsmodeller jag lånat. Så jag blir nog glad ändå, den är stark och sågar rakt...
Men, det finns några verktyg som jag alltid blir extra pirrigt glad över.
Men, det finns några verktyg som jag alltid blir extra pirrigt glad över.
- Min Gränsfors lilla yxan. Den perfekta yxan som dessutom är vacker.
- Min Tormek 2000. Förmodligen inte den bästa slipen men jag blir glad åt att jag med sådan lätthet kan vässa alla mina verktyg, som exempel häcksaxen jag köpte på loppis.
- Min speedsquare. Min lätta vinkelhake från Hultafors gör mig bara förbannad, speedsquaren gör mig avspänd.
- Min Bosch IXO. Senast nu demonterade jag ett dussin persienner och satte upp dem i vår nya lokal på jobbet. De var fastskruvade längst in med små skruv och tog en evighet att lossa med skruvmejsel och små små små fingervidningar. Man är redo att krossa fönster efter en stund. Men, IXO gjorde mig glad med sin vinkelbitshållare.
Min deValt skruvdragare 8v med 5Ah batter och min Fein 350 nånting. Vilka grejer !
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Dominon är ju i en klass för sig... alldeles för fin för mig
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 753 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 753 inlägg
Nötagårdsgubbens inlägg påminde mig om att jag gillar min vedklyv också, även om det är en CoTech (Clas Ohlson), så jag gick ut och klöv lite igårkväll.
Granen som ligger på klyven är 27 cm I längd och 60 cm i diameter.
Granen som ligger på klyven är 27 cm I längd och 60 cm i diameter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 619 inlägg
Den hade även jag fått köra genom klyven några varv, även om jag kan dela i fyra...
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 753 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 753 inlägg
Jo, jag kan också dela i fyra, men det tillför inget på sådana monster. Jag är ändå rätt imponerad av vad den lilla klyven klarar av. På 25 minuter var allt klyvt i fina delar. Större delar än den där orkar jag ändå knappt få upp.
Klart kul är det också. Dock kommer det en gren på 8-10 cm i diameter så blir det tufft.
Klart kul är det också. Dock kommer det en gren på 8-10 cm i diameter så blir det tufft.