Vem får behålla guldet?

  • Köparna

  • Säljarna

  • Staten

  • Hantverkarna

Logga in och rösta för att se resultatet.
pacman42 pacman42 skrev:
Camilla Läckberg är producent.
Det kan väl aldrig bli något bra av det. Hennes specialitet är knappast varken dokumentärfilm eller att producera. Misstänker att CLs inblandning ligger på något annat plan (finansiär eller marknad kanske) och att man låter de som kan sköta filmandet och producerandet.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Nu har man haft en förlikningsförhandling, men misslyckats. Ärendet går till domstol:
- [länk]

Detta måste bara bli en film när det rättsliga är utrett!
Svårt att skriva betalartikel???.
 
M Manhunter skrev:
Svårt att skriva betalartikel???.
Den nästan två veckor gamla länken kanske var en gratisartikel från början?
 
M Manhunter skrev:
Svårt att skriva betalartikel???.
Finns det något annat än betalartiklar idag i andra tidningar än kvällstidningsrna? Just denna gick dock att läsa gratis när jag lade ut den, dessutom så står det jag refererar till i ingressen som är gratis även idag.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Camilla Läckberg är producent.
Nej det är hon inte.

Nu ska alltså Läckbergs produktionsbolag Creative Society dokumentera processen.

– Det är en fascinerande historia med väldigt många ingredienser. Du får nog samma svar från alla som jobbar med det här, säger producenten Kristoffer Graci till tidningen.
 
  • Gilla
Småbrukaren
  • Laddar…
Det ante mig direkt.
Camilla Läckberg är alltså inte mer inblandad än att hon äger produktionsbolaget, som det verkar av artikeln i alla fall. Jo som finansiär och marknadsförare kanske man kan säga att hon är inblandad om man vill se det så.
 
O O skrev:
Det ante mig direkt.
Camilla Läckberg är alltså inte mer inblandad än att hon äger produktionsbolaget, som det verkar av artikeln i alla fall. Jo som finansiär och marknadsförare kanske man kan säga att hon är inblandad om man vill se det så.
Det är väl i princip det en producent gör, fixar med finansiering.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Ju mindre hon är inblandad, desto intressantare att se den :p
 
G gaidin skrev:
Det är väl i princip det en producent gör, fixar med finansiering.
Jag vet inte vad du räknar in in "fixar med" . Men nej. En producent fixar inte fram pengar utan ser till att pengarna används, gör slut på dem alltså. En finansiär betalar kalaset, inklusive ersättningen till producent.

Producenten ser till att det produceras en produkt, genom att bla bestämma vad som ska göras och tillsätter de kreativa nyckelpersonerna såsom regissör, koreograf, scenograf och regiassistent.
 
GlennB GlennB skrev:
Ju mindre hon är inblandad, desto intressantare att se den :p
Absolut så.

Dessutom är jag spänd på vad som händer om man skall göra en dokumentär om privatpersoners ekonomi och privata angelägenheter och juridiska mellanhavanden mm med tanke på att det skulle kunna bli efterspel om förtal om det visar sig att något ofördelaktigt sprids om någon av de inblandade. Det går säkert att hävda att det inte är något "allmänintresse" i lagens mening att få veta detaljerna i denna sak.

Läge att vara beredd med popcornen
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.