A
Alla frångår ämnet.

Ursprungsfrågan?

Det är väl Miljöpartiet som har tjuvstartat valrörelsen?

• Gilla
  • Haha
Fågelvägen och 7 till
  • Laddar…
P
Magnus Filip skrev:
Alla frångår ämnet.

Ursprungsfrågan?
Det är väl någon / några som börjar få nog med det lilla skitpartiets påverkan på svenskarnas ekonomi.

• Gilla
Bästerortarn och 9 till
  • Laddar…
Finns det att köpa dessa någonstans ?

• Gilla
  • Haha
Snailman och 5 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Alla frångår ämnet. Ursprungsfrågan?
Är du säker? Svaret kanske är att det är Per själv som inleder valrörelsen på "sitt sätt". Vad vet vi?

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
R
P Peter787 skrev:
Det är ju väldigt konstigt att diesel kostar ca 5.00 SEK per liter i Malaysia om det nu skulle "kosta" ca 15 SEK per liter att producera diesel..
Malaysia är ett av de länder som subventionerar bränslet. Det är alltså billigare i pumparna än vad det kostade att köpa in. Så där har du i.a.f. en del av förklaringen.

• Gilla
tompaah7503 och 4 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Det jag har undrat länge är varför HVO är dyrare än vanlig diesel.
Borde inte miljö mupparna jobba för att den borde vara billigare eller iaf lika dyrt som vanlig diesel.
Med dagens dieselpriser så är det garanterat fler som väljer att tanka vanlig diesel framför HVO.
Har själv blivit tvungen att gå över från HVO till vanlig diesel i alla bilar och maskiner pga priset.
Så miljövinsten minskar nog på många företag och större konsumenter.

Redigerat för att hålla mig till ämnet (iaf lite).
Jag vill ha såna klistermärken så att jag kan sätta upp dom i mitt när område och där jag far fram.
HVO är betydligt dyrare att producera än vanlig diesel. Den har varit (är fortfarande?) delvis skattesubventionerad jämfört med vanlig diesel.

Gällande trådstarten: Jävligt roligt klistermärke! Miljöpartiet borde ju vara extremt nöjda med dagens drivsmedelspriser.

Jag såg någon intervju med Märta Stenevi gällande de extremt höga elpriserna som var för några månader sedan. Hon vägrade ta något som helst ansvar och menade att kärnkraften som lagts ned inte hade med hennes parti att göra utan att det endast var "marknaden" som lett till att det var olönsamt.

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
P
R RoAd skrev:
Malaysia är ett av de länder som subventionerar bränslet. Det är alltså billigare i pumparna än vad det kostade att köpa in. Så där har du i.a.f. en del av förklaringen.
Jag vet att de har en regering som vill sin befolkning väl.
Sen hjälper det ju till att de har oljekällor.

• Gilla
  • Wow
Snailman och 2 till
  • Laddar…
MrJay
För att hålla oss till ämnet i fråga - man kanske kunde kontakta bensinmackarna i fråga och be de ta fram övervakningsbilder som de möjligen kunde publicera eller lämna över till polis? Chansen är nog rätt stor att de inte är medvetna om det själva.

• Haha
  • Gilla
sysmali och 2 till
  • Laddar…
Den här är lite gammal men jag tycker den var snyggare och roligare gjord.

Klistermärke med karikatyr av en person som pekar på en bensinpumpdisplay med texten "Det där har jag gjort!

• Gilla
M.Bergman och 5 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Det jag har undrat länge är varför HVO är dyrare än vanlig diesel.
Borde inte miljö mupparna jobba för att den borde vara billigare eller iaf lika dyrt som vanlig diesel.
Med dagens dieselpriser så är det garanterat fler som väljer att tanka vanlig diesel framför HVO.
Har själv blivit tvungen att gå över från HVO till vanlig diesel i alla bilar och maskiner pga priset.
Så miljövinsten minskar nog på många företag och större konsumenter.

Redigerat för att hålla mig till ämnet (iaf lite).
Jag vill ha såna klistermärken så att jag kan sätta upp dom i mitt när område och där jag far fram.
Jag har tankat HVO100 några gånger mest för att testa om det märks någon skillnad på bilen. Då har den kostat några kronor mer än vanlig diesel. Häromdan när jag tankade kollade jag lite på macken och såg att HVO'n var uppe i nästan 50:-. Stackars alla åkare som har lovat sina kunder att dom ska köra fossilfritt.

• Gilla
Snailman och 2 till
  • Laddar…
P
MrJay MrJay skrev:
För att hålla oss till ämnet i fråga - man kanske kunde kontakta bensinmackarna i fråga och be de ta fram övervakningsbilder som de möjligen kunde publicera eller lämna över till polis? Chansen är nog rätt stor att de inte är medvetna om det själva.
Och vilket fruktansvärt brott har begåtts ?
Avslöja sanningen ? Just det, det kan ju faktiskt vara förbjudet i Sverige...

• Gilla
  • Haha
vanpire och 8 till
  • Laddar…
wildeside
M Maledictus skrev:
HVO är betydligt dyrare att producera än vanlig diesel. Den har varit (är fortfarande?) delvis skattesubventionerad jämfört med vanlig diesel.
Ja men som miljö partiet sa vi ska driva igenom vår politik med piska o morot.
Piskan får jag känna av hela tiden, så det kanske vore dax att iaf visa moroten med att sänka skatten på HVO så att den kommer ner i pris och inte förklara det dyra HVO priset på produktionskostnaden, så att man har råd att ta ett bra beslut för miljön.

richardtenggren
En kvinna ler och håller i ett glas, med texten "Det är häftigt att betala skatt".

• Gilla
  • Haha
Love Magnusson och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.