16 394 läst · 158 svar
16k läst
158 svar
Vem ligger bakom klistermärkerna
Är inte åkare, men får lida av diesel priserna i min verksamhet och måste ta mej en funderare på om jag orkar driva företaget vidare med den ökade byråkratin, elpriser och nu drivmedelspriser.useless skrev:Jag har tankat HVO100 några gånger mest för att testa om det märks någon skillnad på bilen. Då har den kostat några kronor mer än vanlig diesel. Häromdan när jag tankade kollade jag lite på macken och såg att HVO'n var uppe i nästan 50:-. Stackars alla åkare som har lovat sina kunder att dom ska köra fossilfritt.
Måste ta ett tungt beslut snart om jag ska börja säga upp folk och ställa maskiner o bilar, för det lär inte gå att sälja som marknaden är just nu.
Ptja, man skulle möjligen kunna ta till med förbud mot annonsering eller snarlikt. Jag är ingen advokat men att sätta klisterlappar på någon annans egendom känns kanske inte helt OK.P Peter787 skrev:
Känns ju mer som ett uttryck för en åsikt än någon svårfångad sanning som behöver ”avslöjas”, så håller helt med att detta bör likställas med klotter och bör ses som skadegörelse.MrJay skrev:
Du får nog googla själv, för den listan skulle bli så lång så jag har varken tid eller råd(pga elpriset) att googla åt dej.K Kurtivan skrev:
Jo om ens det i ett valår....Alfredo skrev:
Googlade faktiskt för att se hur de officiella ska se ut
https://www.google.com/search?sxsrf...sKHYCED1EQjJkEegQIAhAC&biw=1726&bih=907&dpr=1
ja det är konstigt att MP alltid får stå som symbol för det man inte tycker om. ALLA partier i riksdagen (utom SD) var för den sk reduktionsplikten dvs man skulle blanda in mer biodrivmedel i bensinen. Vilket gör bensinen dyrare. Centern drev detta hårdast då man tror svenska bönder skulle kunna producera biodrivmedel. Tom bensinbolagens branschorganisation var för detta för att man skulle kunna sänka koldioxidutsläppen. (man var väl rädd för att annars mista kunder till elbilar?).Anna_H skrev:
Vi har alltid haft hög skatt på det vi anser skadligt, sprit cigaretter, olja etc. På bensin och alla varor ligger moms. Så om varan höjs 1 :- pga av leverantörerna så ökar priset med +25öre pga moms. Detta gäller alla varor och tjänster! Vid förra oljekrisen på 70-talet så bytte "alla" hushåll från oljeeldning till andra billigare och mer miljövänliga alternativ! Denna gång kan det vara transportsektorn som ställer om?