A
Jag har köpt ett helt ny bostadsrätt. Det är 13 år sedan vi har flyttat in. I duschrummet hade vi en duschkabin men nu skulle vi ha mera anpassningsbar för vår ålder. Den anlitade entreprenören skulle börja jobbet då upptäckte de att tätskikt saknades. Arbetet avstannat direkt. Min fråga vem ska man ställa till svars. Byggfirma som byggde den, den som sålde den eller besiktningsmannen?
Är den buggfusk ? Detta är definitivt en dold fuskbygge.

• Gilla
Freddan46
  • Laddar…
Vad står i stadgarna.
I exempelvis HSB normalstadgar är det bostadsrättsinnehavaren som har ansvaret för tätskiktet...
Det har troligtvis gått för lång tid för att rikta krav mot någon annan....

• Gilla
TSkoogh och 2 till
  • Laddar…
A
Min bostadsrättsförening säger inte mycket.

Huset är alltså byggt runt 2009 och badrummet saknar helt tätskikt? Vad är det för ytskikt? Kakel? Hur upptäckes det att tätskikt saknas?

Välkommen hit!

• Gilla
Gurrakrog
  • Laddar…
Det är väl ingen slump att det stod en duschkabin där då. Hur har grannarna?

• Gilla
Berntpeter och 4 till
  • Laddar…
A
Det är kakel.
Köpte från JM och Peab byggde.

• Skadat vit kakelplatta i badrum med synligt blått häftmaterial och murbruk efter borttagning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Steg 1, 13 år sedan…. Ingen att reklamera mot… betala själv och njuta av nya fina badrummet.

• Gilla
Berntpeter och 5 till
  • Laddar…
Pia Rademacher skrev:
Det är kakel.
Är inte det blå tätskiktet då?

• Gilla
Gornor Ulragh och 6 till
  • Laddar…
A
K Kane skrev:
Det är väl ingen slump att det stod en duschkabin där då. Hur har grannarna?
Nu får man inte sätta dit en duschkabin heller. Även på den tiden var det krav för tätskikt.

A
Alfredo Alfredo skrev:
Huset är alltså byggt runt 2009 och badrummet saknar helt tätskikt? Vad är det för ytskikt? Kakel? Hur upptäckes det att tätskikt saknas?

Välkommen hit!
Vi skulle byta duschkabin mot duschvägg som är mera anpassningsbar.
Det var en dold el utag som plockades bort.

Vad menas med dolt eluttag? Ser lite ut som en manschett sitter där.

Kom det ut en slang från den blåa?

A
Alfredo Alfredo skrev:

Välkommen hit!
Det var en eluttag där som skulle tas bort. Vi beställde inte det. En sak vet jag bara att eluttag just där var inte lämpligt.

A
Pia Rademacher skrev:
Det var en eluttag där som skulle tas bort. Vi beställde inte det. En sak vet jag bara att eluttag just där var inte lämpligt.
Ingen tätskikt. Kanske ska man ta bort flera kakel, för säkerhets skull.

• Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Om Lgh var nybyggd för 13 år sedan finns tätskikt förutom kanske om det är en Lgh i källaren med betong i väggar och golv

• Gilla
multix och 1 till
  • Laddar…
A
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om Lgh var nybyggd för 13 år sedan finns tätskikt förutom kanske om det är en Lgh i källaren med betong i väggar och golv
Hoppas

• Gilla
Martin Lj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.