ichgary skrev:
Jag har en UPS, men det går bra utan med.
Jag har haft cirkpumpen avstängd i 2 timmar utan att vattnet rammlat ner..
Ja är systemet helt tät så funkar det tydligen undrar hur länge du kan vara utan ström innan det ramlar ner ?

smurfen72 skrev:
Ja är systemet helt tät så funkar det tydligen undrar hur länge du kan vara utan ström innan det ramlar ner ?
Det är ju såklart bara en tidsfråga, och förr eller senare kommer det ju att rinna ner. Men av just den anledningen har jag UPSdrift på anläggningen..

ichgary skrev:
Det är ju såklart bara en tidsfråga, och förr eller senare kommer det ju att rinna ner. Men av just den anledningen har jag UPSdrift på anläggningen..
Tycker 2 tim låter bra ändå det är nog sällan ett system är så pass luft tätt

smurfen72 skrev:
Tycker 2 tim låter bra ändå det är nog sällan ett system är så pass luft tätt
Sant, och det lär väl knappast bli bättre med tiden =/ Är ju helt nyinstallerat nu..

Men Om vi ska gå tillbaka till ursprungsfrågan så kan jag säga att jag inte satt dit någon kylvattenventil, sotaren har inte besiktat anläggningen än heller så vi får se om han påpekar det eller inte..

ichgary skrev:
Sant, och det lär väl knappast bli bättre med tiden =/ Är ju helt nyinstallerat nu..

Men Om vi ska gå tillbaka till ursprungsfrågan så kan jag säga att jag inte satt dit någon kylvattenventil, sotaren har inte besiktat anläggningen än heller så vi får se om han påpekar det eller inte..
Med öppen expansion är det inget krav med syr och tror inte sotaren kollar heller dom brukar endast kolla brandrisken vet inte om sotarn har med rördragningen att göra överhuvud taget.

Krilleman
Sotarn har bara bara synpunkter på installation av skortstensanslutning hos mig iaf, sen när blev sotaren ansvarig för rörmokeri?!

silversmeden skrev:
Efter en liten diskussion i en annan tråd skulle jag vilja veta om ni har en SYR eller inte i er panninstallation?:D
Ja :)

krilleman_215 skrev:
Sotarn har bara bara synpunkter på installation av skortstensanslutning hos mig iaf, sen när blev sotaren ansvarig för rörmokeri?!
Inte sotaren, men den som utför brandinspektion ska kontrollera att anläggningen skyddas av 3 av varandra oberoende skyddssystem. Det finns däremot inget krav på att ett av dessa skyddssystem ska vara just en SYR-ventil.

Har en SYR. Trasig.... Slutet kärl då jag inte kan ha ett öppet, får inte in ngt sådant över översta radiatorn tyvärr. Finns renoverings-satser till SYR-ventil?

Ja, men det är svårt att få det lika bra som en ny så jag rekommenderar att köpa ny.

injonil skrev:
Inte sotaren, men den som utför brandinspektion ska kontrollera att anläggningen skyddas av 3 av varandra oberoende skyddssystem. Det finns däremot inget krav på att ett av dessa skyddssystem ska vara just en SYR-ventil.
Äntligen det va precis detta jag ville höra...Tackard^_^b

injonil skrev:

Finns det nån annan möjlighet att upp fylla det kravet vid sluten expansion ?

Finns det någon anledning att inte ha SYR-ventil installerad? Är det snålheten som bedrar visheten?

smurfen72 skrev:
Finns det nån annan möjlighet att upp fylla det kravet vid sluten expansion ?
Vet tyvärr inte.

abrovink skrev:
Finns det någon anledning att inte ha SYR-ventil installerad? Är det snålheten som bedrar visheten?
De har ganska kort livslängd och krånglar en del.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.