9 602 läst · 48 svar
10k läst
48 svar
Vattenutkast som läcker på insidan huset
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 496 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 496 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 496 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 496 inlägg
Menar du samma vinkelkoppling som sitter på änden av vattenutkastaren så är svaret nej. Det är en plan yta i botten som ventilkäglan tätar emot. Därav är den lite "special".
Menar du en vanlig kulventil så finns dom i vinklat utförande. Som tex på en vattenmätarkonsol.
Menar du en vanlig kulventil så finns dom i vinklat utförande. Som tex på en vattenmätarkonsol.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 496 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 496 inlägg
Har du kapat din utkastare? Om ja, kontrollera att du kapat röret och spindeln lika!
Och försök undvika ballofix på som avstängning till VUK. Kör på fullflödes kulventil!
Och försök undvika ballofix på som avstängning till VUK. Kör på fullflödes kulventil!
jag har inte kapat något. Men jag öppnade utkastet via "servicehålet" och tog ut hela röret som ligger i de större röret. Vet inte om den kommit snett eller något för när jag satte tillbaka det hela upplevde jag att jag kunde skruva ett varv längre...? Nu är de torrt och fint.
Nu har jag dock nästa fundering. Vad gör jag med hålet på insidan?
Jag ser typ 15cm isolering som röret löper igenom, sen kommer ren betong.
Ska jag pressa in isolering runt om röret så långt jag kan? och sen spackla igen resten eller sätta en bit gips kanske...Röret sitter på ett ställe som är dolt för ögat om man inte kryper in under trappan..
Nu har jag dock nästa fundering. Vad gör jag med hålet på insidan?
Jag ser typ 15cm isolering som röret löper igenom, sen kommer ren betong.
Ska jag pressa in isolering runt om röret så långt jag kan? och sen spackla igen resten eller sätta en bit gips kanske...Röret sitter på ett ställe som är dolt för ögat om man inte kryper in under trappan..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
jo jag kan sätta dit täckbrickan men tänkte mest på underarbetet. Om röret är kallt och inte ligger kloss-an mot isoleringen kanske kondens bildas? isolerskum kanske?
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Fogskum/Fogskum-vinter-2000031839/
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Fogskum/Fogskum-vinter-2000031839/
Redigerat: