Man får ju självklart hålla i hårtorken, det smälter så fort så man måste ändå stå där å torka hela tiden...

Jag brukar ställa in glassmaskinen i frysen... 8)
(faktiskt ett bra tips om man är jätteglass-sugen!)

/U

Ken skrev:
Den briljanta ide'n hade jag också, jag till och med lade in hårtorken och stängde dörren ett tag...det blev så varmt att dörren slog sej och frysen gick ej att stänga igen!
Denna idé låter så korkat som den för några år sen när några lade i hundar och katter i mikron för att torka dom ;D ;D

För att unvika sådan olyckor - köp en frys med självavfrostning.

Ni går hårt åt killen med hårtorken... Vi alla kan väl göra något ogenomtänkt ibland.

För min del fungerar det utmärkt att lämna frysen ett tag och låta isen smälta i egen takt. Möjligtvis att jag ställer in en eller två kastruller med kokt vatten inne i frysen för att snabba upp processen.

Lill skrev:
Fönstren tål en rejäl solbelysning efter tidningsrengöring iallafall hos mig... 8)
Ett kanonbra, billigt och miljövänligt tips... :)
Men INTE hos mig :p. Kanske har jag fel metod, vad vet jag ???. Men nån tid har jag då inte sparat på detta tips.
Why change a winning concept? Näpp, jag återgår till min fönsterskrapa och tygtrasor, då tål fönstrena en rejäl belysning av fru sol. Bara att ge sig på de förbenade köksfönstrena igen :-/.

JennyW skrev:
Men INTE hos mig :p. Kanske har jag fel metod, vad vet jag ???. Men nån tid har jag då inte sparat på detta tips.
Why change a winning concept? Näpp, jag återgår till min fönsterskrapa och tygtrasor, då tål fönstrena en rejäl belysning av fru sol. Bara att ge sig på de förbenade köksfönstrena igen :-/.
Du kanske hade fel tidningskvalité..det går iiinte med Se&Hör Amelia eller Elle... ;)

Nåt fel gjorde du helt klart för jag har aldrig haft såna fina fönster ( och då har jag även haft yrkesfolk att putsa åt mig emellanåt)..

Jag måste hålla med Lill, mina fönster blir perfekta med tidning och vatten  ;D ;D

Och jag är den typen av person som köper alla maskiner som finns på marknaden för att underlätta arbetet. Jag har t o m kärchers fönstertvätt och det blir inte så bra som med tidningen 8)

Lill skrev:
Du kanske hade fel tidningskvalité..det går iiinte med Se&Hör Amelia eller Elle... ;)

Nåt fel gjorde du helt klart för jag har aldrig haft såna fina fönster ( och då har jag även haft yrkesfolk att putsa åt mig emellanåt)..
Kvaliteten på tidningen var nog rätt, men kanske inte smutsighetsgraden på fönsterna :p. Det kanske hade varit smart att först torka av dem med en trasa, sedan spraya vatten och torka med papper ;). Jag tvättar nog alldeles för sällan, Är jag rädd :-[.

Nej det kan inte ha varit att det var fööör skitiga fönster det kan jag lova dig Jenny ;)

Kanske är det tekniken som är fel ;)

Du ska göra en bulle av tidningspappret ;D

Jaha, en BULLE! Vafför saaaa ni inte det på en gång?! ;D

Tror i alla fall att jag spar tid på att köra med min skrapa, verkar inte ha fallenhet för tidningspappersputs, bulle eller ej ;).

Vi köpte en ny utemöbel förra året. Den gamla, numera hurfulsomhelst i gråsprängd tryckfuru, blev förpassad till uthuset..men ingen nändes slänga den. Den var ju så skön att sitta i och så kostade den ju en förmögenhet en gång...Nu skulle vi dock behöva lite mer stolar och bord till stora festen där "hur många som helst kan komma". . Så idag har jag laserat detta fula trä i teaklasyr. Och vips så blev den helt förbaskat OK igen...och passar ihop med nya gruppen. Det tog några timmar och blev någon blåsa i handen och en bränd rygg...men.. vath thä häck... ;)

Jag kom att tänka på denna tråd härom dagen och nu är väl en alldeles ypperlig tid att lyfta upp den eller kanske börja på en ny! Det finns så många finurliga människor här ute!

Anna

Charisma skrev:
Jag kom att tänka på denna tråd härom dagen och nu är väl en alldeles ypperlig tid att lyfta upp den eller kanske börja på en ny! Det finns så många finurliga människor här ute!

Anna
a min mamma är himla finurlig, hon putsar fönsterna med GIN!!! :D Fast det är saltvatten där hon bor, kanske jag ska tillägga...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.