Min man grillar kalkon på juldagen, det är så himla ont om gräs i trädgården då... :-/
Men jag lovar att testa i sommar ;D
Just nu skulle jag behöva ett tips på hur man putsar fönstrena snabbt och lätt
/Ulle
Men jag lovar att testa i sommar ;D
Just nu skulle jag behöva ett tips på hur man putsar fönstrena snabbt och lätt
/Ulle
Utsidan är enklast...bara att spola av med vattenslangen... Obs fungerar (nog 8) )inte inomhus...
Eller försök detta...köp gamla damastdukar/servetter på loppis. Tvätta med bomullstrasa och kallt vatten...eftertorka med damastduk..Gammal "huskur"..
Eller försök detta...köp gamla damastdukar/servetter på loppis. Tvätta med bomullstrasa och kallt vatten...eftertorka med damastduk..Gammal "huskur"..
Fast det är nog varken snabbt och lätt kom jag på...men det blir bra..Lill skrev:
Ett kanontips för fönsterputsning, lärde mig det av en amerikan som reste landet runt med sin van. Pustsa fönstren med vanligt tidningspapper och förnsterputs. Helt suveränt vill jag lova och inga trasor, bara att ta fram gårdagens tidning, putsa och kasta! Ut och putsa! Fortsatt trevlig påsk!
Jamen det ska jag testa...gamla blaskor har man ju hur mycket som helst av...antar att det går med vilket fönsterputs som helst??
Tidningar är bra att ha....
Jag fick lära mig en gång i Danmark att gamla tidningar går alldeles utmärkt att putsa silver med ( tillsammans med silverputs)
Tidningar är bra att ha....
Jag fick lära mig en gång i Danmark att gamla tidningar går alldeles utmärkt att putsa silver med ( tillsammans med silverputs)
Hyr en liten grävmaskin för att köra runt jorden/gruset/sanden med. Kostar ca 600:- dygnet hos någon lokal maskinuthyrning. Om man är flitig och lite snitsig hyr man den över påsk och betalar bara för en dag, då de nästan aldrig tar betalt för helger och röda dagar!!!
Kontentan - du sparar TID, RYGG och HAR KUL med den där minigrävmaskinen....sambon såg ut som en femåring i sandlådan igen ;D
Kontentan - du sparar TID, RYGG och HAR KUL med den där minigrävmaskinen....sambon såg ut som en femåring i sandlådan igen ;D
Jag brukar ha en hink med rent vatten där jag blöter tidningspappret i, sen torkar jag med en torr tidning.Lill skrev:
Du kan också ha en sprayflaska och spraya direkt på fönstret med rent vatten.
Det var ingen dum idé
Men man behöver ingen fönsterputsmedel, det går jätte bra med bara vatten
För silver har jag en enklare utan silverputs:Lill skrev:
Ta en glasskål fodra med foliepapper, lägg i folie bitar fyll på med salt (ganksa mycket) och hetvatten. Lägg i silvret i det. Låt stå.
Efter en stund blir det rent. DET FUNGERAR ;D ;D
Det är just den metoden men det kostar bara några kronor i salt och foliepapper ;D ;Djureit skrev:Det är väl den metoden som de tar bra betalt för i tv-shop?
Lustigt, tidigare pratade de i reklamen om hålen i metallskivan som hade en "patanterad stjärnform" och att detta skulle vara det som lixom gjorde dunder med metoden. Antagligen var det nog någon som ville veta vilket patentnummer som stjärnformen hade för nu är den formuleringen borta i alla fall.
Ang fönstren funderar jag om det går lika bra med kvällstidningar som morgontidningar? Vad jag syftar på då är huruvida det funkar även om de redan är fulla med skit när man börjar?
Det går bra med vilken tidning som helst :