Tänkte också att det var en rejäl vot du hade men är det enligt ritning så är det.
Enda risken jag ser när det inte sitter ihop är att elementen glider ut av trycket. Men det löser du genom rejält med motfyll eller med knektar som håller elementen på plats under gjutning.
Enda risken jag ser när det inte sitter ihop är att elementen glider ut av trycket. Men det löser du genom rejält med motfyll eller med knektar som håller elementen på plats under gjutning.
Golvvärmen lades ut idag och görs klart efter armeringen. Jag släppte ut tomrör i sockeln som går till fördelarskåpet när vi byggde huset förra året för att enkelt kunna bygga ut golvvärmen
Planen är att gjuta på fredag
Planen är att gjuta på fredag
Rätt klent med uppdateringar, men det blev en gjutning i augusti och sedan stomrestes det för 2 veckor sen drygt. Precis enligt plan så är det ingen stress.
Så hör vad det precis efter resningen, fick skynda med duken då regnet rullade in fort.
Takljus 100x150 monterades idag, inkl solcellsdriven markis för värmens skull.
Även pappen brändes fast idag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så hör vad det precis efter resningen, fick skynda med duken då regnet rullade in fort.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Riktigt snyggt bygge! Kollade igenom hela din tråd idag. Mycket intressant! Som många andra är jag nyfiken på leverantören av kaklet som är ölandsstenimitation och var du fick fatt på häcken utomlands?D Dethåller skrev:Rätt klent med uppdateringar, men det blev en gjutning i augusti och sedan stomrestes det för 2 veckor sen drygt. Precis enligt plan så är det ingen stress.
[bild]
[bild]
[bild]
Har inte hänt något med tillbyggnaden sedan oktober förrän i fredags. Men nu är det dags att ta tag i det igen!
2,4*3m dök upp i fredags.
Var rätt blåsigt men som tur är blåste det från norr för ovanlighetens skull så när partiet sänktes så skyddade huset mot vinden
Och där satt det. Skippade att sätta ett till skjutparti för att spara lite pengar samt att det befintliga partiet aldrig används ändå för att gå ut när ytterdörren är så nära som är så mkt enklare att öppna. Människan tar som vanligt den enklaste vägen 😄
Logga in
Skapa konto
2,4*3m dök upp i fredags.
Logga in
Skapa konto
Var rätt blåsigt men som tur är blåste det från norr för ovanlighetens skull så när partiet sänktes så skyddade huset mot vinden
Logga in
Skapa konto
Och där satt det. Skippade att sätta ett till skjutparti för att spara lite pengar samt att det befintliga partiet aldrig används ändå för att gå ut när ytterdörren är så nära som är så mkt enklare att öppna. Människan tar som vanligt den enklaste vägen 😄
Redigerat:
Då är man tillbaka i att spika panel i minusgrader. Den där vårvärmen känns långt bort när man kan stå i t shirt istället för balaklava 😄 panelen är järnvitriolbehandlad och patineras fort. Förrådet jag gjorde i somras såg ut som huset efter ett par veckor
Även denna gång är det syrafast lågkullrig kamspik som spikas efter laser. Bygger ett litet stativ av en gles och en regel
Logga in
Skapa konto
Även denna gång är det syrafast lågkullrig kamspik som spikas efter laser. Bygger ett litet stativ av en gles och en regel
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Hej! Oklart om du fått svar ännu men du kan testa att blanda vatten och oxalsyra, finns hos byggvaruhusen. Blanda 1:10 oxalsyra och vatten (så att det kan lösa upp sig) och pensla ut. Låt verka en stund och därefter spola av med vatten. Fick mycket missfärgningar av mitt bevattningssystem som innehöll mycket järn och spolades på kantplattor, oxalsyra fick bort 99% av det.D Dethåller skrev:[bild]
Groventrén gjorde så dold som möjligt, sista plankan blev monterad senare och hade legat på marken länge. Den har den perfekta patineringen jag är ute efter, får se om det blir så på hela fasaden till slut. Finns en liten springa kvar på gångjärnsidan, vet inte om jag ska svetsa och förlänga gångjärnen ytterligare och fälla in en till planka, låta det vara så eller lägga någon form av fjädrande lock av trä eller metall
[bild]
3 månader efter att fasaden monterades satte vi plattor runt huset för att kunna gå en robotklippare som löser en snygg kant. Trodde att järnet i fasaden skulle ha lakats ut tillräckligt då jag vet att det missfärgar cement, oklart om detta kommer försvinna med högtrycken, tips mottages gärna på hur man får bort det om det ens går!
Produkter som diskuteras: "bevattningssystem"
Bevattningssystem
Ett effektivt bevattningssystem kan spara tid och ansträngning, samtidigt som det hjälper till att hålla din trädgård eller grönsaksland friskt och frodigt.
Läs mer
Det har gått vääääldigt trögt under vintern, det har varit mkt jobb så då har tillbyggnaden varit nedprioriterad men nu har det börjat hända saker igen,
Väggen togs ner för 2veckor sedans sedan flytspacklades golvet och taket sprutisolerades
På utsidan är all panel färdigspikad. Ska rensågas. Kvar är sedum på tak och plåtsargerna.
Nya panelen skiftar färg fort när solen tittar fram.
Satte häromdagen in robotgräsklippare. Stolpen för satellitmottagning tror jag inte längre ska behövas för att köra utan slinga. Ska bygga ett skärmtak till den inom kort, därav ser det lite halvfärdigt ut.
Logga in
Skapa konto
Väggen togs ner för 2veckor sedans sedan flytspacklades golvet och taket sprutisolerades
Logga in
Skapa konto
På utsidan är all panel färdigspikad. Ska rensågas. Kvar är sedum på tak och plåtsargerna.
Logga in
Skapa konto
Nya panelen skiftar färg fort när solen tittar fram.
Logga in
Skapa konto
Satte häromdagen in robotgräsklippare. Stolpen för satellitmottagning tror jag inte längre ska behövas för att köra utan slinga. Ska bygga ett skärmtak till den inom kort, därav ser det lite halvfärdigt ut.
Redigerat:
Taket gipsades idag. Kvarstår att spackla, måla, lite lampor, uttag, golv och socklar.
Utbyggnaden har nog snart tagit dubbelt så lång tid som huset gjorde men den som minns så skrev jag någonstans att det får gå långsamt för att slippa stressa 😄
Utbyggnaden har nog snart tagit dubbelt så lång tid som huset gjorde men den som minns så skrev jag någonstans att det får gå långsamt för att slippa stressa 😄
Ser fantastiskt ut!