Beställde lite prylar på vvsobygg.se / United Pro Sweden, då de var de enda jag hittade som hade det jag behövde.
Nu har det gått några veckor, inget livstecken, telefonsupporten nerstängd, chatten nerstängd och ingen som svarar på deras telefonnummer.
Kommer man att få några prylar tror ni, eller har de gått helt under jorden?
Nu har det gått några veckor, inget livstecken, telefonsupporten nerstängd, chatten nerstängd och ingen som svarar på deras telefonnummer.
Kommer man att få några prylar tror ni, eller har de gått helt under jorden?
Mejlade deras kundtjänst (enda öppna kontaktvägen) och efter tre dagar fick jag svar att leveransen var "lite försenad". Sen kommer en leveransbekräftelse halv sju samma kväll och två kollin med avsändare Dahl är på väg med posten.
Så det är någon sorts aktivitet iallafall. Synd att det är så skakigt, för de har bra sortiment och priser.
Så det är någon sorts aktivitet iallafall. Synd att det är så skakigt, för de har bra sortiment och priser.
Prylarna kom fram till slut iallafall.
Hur har det gått för er @FDT & @P-plats ?
Funderar lite på detta med att varenda pinal jag beställde skickades direkt från Dahl.
Misstänker att de helt enkelt frontar Dahl på hela VVS-sortimentet.
Inte så dumt upplägg faktiskt. Fanns förr en webbshop som hette Jons elektriska som körde samma upplägg mot Storel. Man kunde till och med beställa för upphämtning hos grossen, ofta samma dag. Också bra priser så han hade förmodligen ruggigt bra rabatter med de volymerna. Men jag misstänker att Storel lackade ur på att ha en massa privatpersoner springande på grossen och behöva skicka ut tusentals paket till kreti och pleti, för det blev inte så långlivat.
Funderar lite på detta med att varenda pinal jag beställde skickades direkt från Dahl.
Inte så dumt upplägg faktiskt. Fanns förr en webbshop som hette Jons elektriska som körde samma upplägg mot Storel. Man kunde till och med beställa för upphämtning hos grossen, ofta samma dag. Också bra priser så han hade förmodligen ruggigt bra rabatter med de volymerna. Men jag misstänker att Storel lackade ur på att ha en massa privatpersoner springande på grossen och behöva skicka ut tusentals paket till kreti och pleti, för det blev inte så långlivat.
Beställde för 12 dagar sedan.C cpalm skrev:Prylarna kom fram till slut iallafall.
Hoppas få prylarna från denna ”mellanhand” kommande vecka..
en bra grej får jag säga. Sitter just och letar delar till ombyggnaden av värmesystemet senare i vår och det är verkligen sjukt irriterande att sortimenten generellt är så begränsade hos vvsbutikerna, det slutar alltid med att man får handla på flera ställen för att hitta det man vill ha till rätt pris. Till den grad att sakletandet är en större utmaning än att köpa rätt rördel.C cpalm skrev:
tex, rinkaby har rätt vatette kopplingsset för slangen jag har men inte en nippel i rätt dimension för kopplingssettet, så då får man istället köpa en klämkoppling för cu i rött dimension och slänga kopplingsettet för cu och bara använda rördelen/nippeln......eller leta vidare i nästa butik.
Har genom åren upplevt att Rinkabyrör har betydligt mer/kan fixa mer än det som syns i katalog/hemsida.
Så alltid värt att fråga. De tre gånger jag gjort det har de alltid kunnat lösa de delarna också
Så alltid värt att fråga. De tre gånger jag gjort det har de alltid kunnat lösa de delarna också
Jo så är det för flera av dessa butiker, har man bara ett RSK så går det att fixa, men det blir också krångligt - så min klagan kvarstår.S skogstomten skrev:
Instämmer helt och hållet. Var precis av denna anledning jag beställde från VVS & Bygg. Visst, det hade säkert gått att trolla ihop något med en massa förminskningar m.m. men det blir ju snyggare och oftast billigare att använda rätt delar från början.MathiasS skrev:
Ingen leverans och inget svar via kontaktformulär, mail eller telefon.C cpalm skrev:
Skickade nu ett mail att jag inte vill ha någon leverans samt tänker även skicka det som rek. brev för jag har varit tvungen att beställa från en annan leverantör.
Lite dyrt att värma med el hemma så jag behöver en ny givare nu.
Livstecken från VVS & Bygg, de har inte svara mig men efter mitt mail så har de kontaktat Klarna om att ta bort min faktura.
I fredags beställde jag en ny givare från ett annat företag och den levererades till mig kl. 10:00 idag.
I fredags beställde jag en ny givare från ett annat företag och den levererades till mig kl. 10:00 idag.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Dra ett mejl med vad du behöver till Rörfokus.se så fixar de detta till bra priser(ofta billigare än Rinkaby), jag har beställt hem saker de inte ens visste existerade i LKs sortimentMathiasS skrev:
Beställde all golvvärme och allt tappvatten till vår renovering från dem, en fördel för mig är att de ligger här i Gävle.
Rörfokus var ny för mig, ser ut som att man har bra sortering på Vatette vilket passar mig bra just nu, tack för tipset Ska kolla runt där. Men, att beställa på RSK går som sagt i de flesta butiker, problemet är att det är bökigt när man behöver göra det för kopplingar och saker man har många av och dessutom vet man inte riktigt vad priset blir...richardtenggren skrev:Dra ett mejl med vad du behöver till Rörfokus.se så fixar de detta till bra priser(ofta billigare än Rinkaby), jag har beställt hem saker de inte ens visste existerade i LKs sortiment
Beställde all golvvärme och allt tappvatten till vår renovering från dem, en fördel för mig är att de ligger här i Gävle.